Emulátor RPCS3 pod DX12 už dokáže rozjet HW náročnější hry z PS3 i na PC
Emulátor RPCS3 je ve vývoji už něco přes 4 roky. Za tu dobu ušel už kus cesty, přesto jeho největším problémem zatím zůstává fakt, že na bezproblémovou emulaci PS3 nemá (a nejspíš ještě i několik let mít nebude) většina uživatelů dostatečně výkonný PC. I když uvidíme, jak s tímto tvrzením v následujících měsících zamíchá API DX12 a optimalizace.
Připomeňme jen, že HW PS3 je složen z procesoru Cell, který obsahuje jednu jednotku (jádro) PPE (Power Processor Element), vyznačující se dvoucestnou multithreadovou architekturou, a sedm aktivních jednotek SPE (Synergistic Processing Elements), které se skládají z SPU, Memory Flow řadiče, DMA, MMU a rozhraní sběrnice. Procesor Cell je taktován na 3,2 GHz. Grafickou část pak tvoří čip společnosti NVIDIA Reality Synthesizer s taktem 550 MHz a 256 MB paměti GDDR3 taktované na 700 MHz. Pro lepší představu by měl výkon grafiky odpovídat dvěma grafikám GeForce 6800 Ultra (pravděpodobně zapojeným v SLI režimu). Dále je PS3 vybavena 256 MB paměti XDR DRAM.
Na youtube kanálu John GodGames (tento kanál se už několik let zabývá problematikou emulace různých, dnes už obstarožních konzolí) se v prosinci objevily videa, která představují pokrok emulátoru RPCS3. Jde o HW náročnější hru After Burner Climax a HW méně náročnou Disgaea 3. Test probíhal na PC vybaveném procesorem Intel Core i7 6700K taktovaném na 4,6 GHz, RAM 16 GB DDR4, grafice NVIDIA GTX 970 Gaming 100ME 4GB a samozřejmě 64 bitových Windows 10. A jak testy dopadly, inu posuďte sami.
Jak je vidět, během posledních měsíců samotný emulátor udělal slušný pokrok. Ještě minulý rok šly na RPCS3 spouštět jen jednoduché homebrew aplikace. Letos se nejspíš programátorům už podaří rozpohybovat i HW náročnější hry, i když sem-tam s nějakými grafickými bugy (glitche) a v některých scénách drastickými propady v FPS. Stále ale stojí před RPPCS3 ještě několik let vývoje, než se přiblíží svou funkčností emulátoru PCSX2, což je emulátor PS2.