Facebook zaplatí vybraným uživatelům za to, že si během voleb deaktivují účet
Společnost Facebook se rozhodla udělat svůj vlastní výzkum týkající se vlivu sociálních sítí na volby. Uživatelům, kteří dobrovolně nebudou po konkrétní dobu užívat svůj účet na Facebooku, zaplatí několik desítek dolarů. Tato příležitost vychází ze zkušeností s minulými prezidentskými volbami před čtyřmi lety v USA, kdy se vedly spory o tom, do jaké míry může reklama na Facebooku a dalších sociálních sítích ovlivnit výsledky voleb. Vyjma této iniciativy se Facebook rozhodl zpřísnit samotná pravidla pro volební reklamy.
První částí nového výzkumu Facebooku je rozsáhlá anketa, která se dotazuje namátkou jednotlivých uživatelů za kolik a na jak dlouho by byli schopni si deaktivovat Facebook a Instagram v období voleb . Většinou se dospělo k částce v rozmezí od 10 do 20 dolarů za týden (v přepočtu zhruba 225Kč až 450Kč).
Volební období ve Spojených státech Amerických trvá šest týdnů, takže by si ochotní uživatelé mohli přijít až na 2 700Kč. O tom, jak to nakonec bude v praxi vypadat, má právo rozhodnout pouze Facebook, ať už se jedná o délku trvání či výše finanční kompenzace. Výsledky voleb se sice dozvíme ještě v letošním roce, ale výsledky výzkumu budou k dispozici až v polovině příštího roku.