Takže pokud najedu na dálnici s autonomním řízením, tak to pípne a začne mě to hlídat, jestli dávám pozor, to jsme vždycky chtěli. :-)
Ne, vážně, kdyby autonomní řízení fungovalo jenom na dálnicích, tak by to podle mého byl docela dobrý kompromis, který by spoustě lidí stál za to, já bych do toho šel. Tu "poslední míli" už si nějak dořídím sám, to není problém, ale na dánici bych si klidně schrupnul.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Takže pokud najedu na dálnici
xvasek https://cdr.cz/profil/xvasek
19. 6. 2020 - 11:47https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuseTakže pokud najedu na dálnici s autonomním řízením, tak to pípne a začne mě to hlídat, jestli dávám pozor, to jsme vždycky chtěli. :-)
Ne, vážně, kdyby autonomní řízení fungovalo jenom na dálnicích, tak by to podle mého byl docela dobrý kompromis, který by spoustě lidí stál za to, já bych do toho šel. Tu "poslední míli" už si nějak dořídím sám, to není problém, ale na dánici bych si klidně schrupnul.https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuse#comment-1300044
+
Popravdě na co je mi autonomní řízení když ho celou dobu musím aktivně hlídat s rukama na volantu?
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Popravdě na co je mi
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
19. 6. 2020 - 12:32https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskusePopravdě na co je mi autonomní řízení když ho celou dobu musím aktivně hlídat s rukama na volantu?https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuse#comment-1300056
+
Zajímalo by mě, kdo ponese zodpovědnost za případnou dopravní nehodu v případě autonomního režimu. Já jsem přece neřídil. Tak kdo? Výrobce auta? A když při tom někdo zemře, koho zavřou?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Zajímalo by mě, kdo ponese
gepard https://cdr.cz/profil/gepard-interactive
19. 6. 2020 - 13:37https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuseZajímalo by mě, kdo ponese zodpovědnost za případnou dopravní nehodu v případě autonomního režimu. Já jsem přece neřídil. Tak kdo? Výrobce auta? A když při tom někdo zemře, koho zavřou?https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuse#comment-1300071
+
Řidič, protože výrobce vás nechá při nákupu auta podepsat (potvrdit v tisíciřádkovém EULA), že autonomie je pouze podpůrná záležitost a veškerou odpovědnost za vyřešení krizových situací vždy nese řidič vozidla.
Já bych takové auto nemoh, aspoň zatím si to neumím představit. Představa, že vlastně neřídím, ale jen hlídám, z toho bych se za chvíli unudil k smrti. Když člověk to auto řídí, tak to je aspoň nějaký druh rozptýlení. Už teď stačí, když zapnu tempomat, a začnu být nervózní z toho, že nemám sám plyn pod kontrolou. Ale když člověk řídí půl dne, tak trochu odpočinout nohy přijde vhod.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Řidič, protože výrobce vás
ajne https://cdr.cz/profil/michal-tauchman1
19. 6. 2020 - 14:13https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuseŘidič, protože výrobce vás nechá při nákupu auta podepsat (potvrdit v tisíciřádkovém EULA), že autonomie je pouze podpůrná záležitost a veškerou odpovědnost za vyřešení krizových situací vždy nese řidič vozidla.
Já bych takové auto nemoh, aspoň zatím si to neumím představit. Představa, že vlastně neřídím, ale jen hlídám, z toho bych se za chvíli unudil k smrti. Když člověk to auto řídí, tak to je aspoň nějaký druh rozptýlení. Už teď stačí, když zapnu tempomat, a začnu být nervózní z toho, že nemám sám plyn pod kontrolou. Ale když člověk řídí půl dne, tak trochu odpočinout nohy přijde vhod.https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuse#comment-1300076
+
odpovědnost ponese řidič ! takže autonomní řizeni zase zcela k hov*u :) jako dicky ! a jen na vybraných usecích dalnice :)) nedej bože jak někdo přemaluje bilou čaru :) nebo zmnění značení to bude "legrace" :(
dokud nebude řízení absolutně zcela autonomní tedy že mně auto samo dobpraví z bodu A do bodu B a odpovědnost bude na vyrobci nebo na umnělé inteligenci co bude řídit , tak tahle trapné pokusy mně nezaujmou ani omylem :)))
a kamikaze ten kdo se bude na takové radoby autonomní řízení spoléhat :) = sebevraždě nebo vraždě
a kolem kolem auto které bude řídit za mně neni pro mně vubec zajimavé :///
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
řidič !
totojane https://cdr.cz/profil/novak-janouch
19. 6. 2020 - 19:17https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuse odpovědnost ponese řidič ! takže autonomní řizeni zase zcela k hov*u :) jako dicky ! a jen na vybraných usecích dalnice :)) nedej bože jak někdo přemaluje bilou čaru :) nebo zmnění značení to bude "legrace" :(
dokud nebude řízení absolutně zcela autonomní tedy že mně auto samo dobpraví z bodu A do bodu B a odpovědnost bude na vyrobci nebo na umnělé inteligenci co bude řídit , tak tahle trapné pokusy mně nezaujmou ani omylem :)))
a kamikaze ten kdo se bude na takové radoby autonomní řízení spoléhat :) = sebevraždě nebo vraždě
a kolem kolem auto které bude řídit za mně neni pro mně vubec zajimavé :///https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuse#comment-1300098
+
Společnost požaduje totální bezpečnost autonomního řízení. Dokonalou a bezchybnou funkci. To technicky dost dobře nejde, žádný stroj není zcela bezchybný (člověk už vůbec ne, ale to nějak nevadí). Výsledek je, že automobilky rezignovaly na to vydat zcela autonomní řízení. Dělají asistenty. A jestli jsou dost dobří nebo ne je nemusí trápit, protože vinu hodí vždycky na řidiče. Takže můžou v klidu osekat senzory a seškrtat vývoj a testování, protože jim na tom vlastně až tak nezáleží. Autonomní řízení není a nebude do doby, než společnost přehodnotí svůj postoj.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Společnost požaduje totální
Txy https://cdr.cz/profil/txy
20. 6. 2020 - 22:52https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuseSpolečnost požaduje totální bezpečnost autonomního řízení. Dokonalou a bezchybnou funkci. To technicky dost dobře nejde, žádný stroj není zcela bezchybný (člověk už vůbec ne, ale to nějak nevadí). Výsledek je, že automobilky rezignovaly na to vydat zcela autonomní řízení. Dělají asistenty. A jestli jsou dost dobří nebo ne je nemusí trápit, protože vinu hodí vždycky na řidiče. Takže můžou v klidu osekat senzory a seškrtat vývoj a testování, protože jim na tom vlastně až tak nezáleží. Autonomní řízení není a nebude do doby, než společnost přehodnotí svůj postoj.https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuse#comment-1300151
+
Naboural do převráceného kamionu, viní Autopilota své Tesly
Řidič nákladního vozu mával na přijíždějící bílou Teslu Model 3 marně.
Sotva uskočil a zbyl mu jen pohled na další nehodu.
Nejznámější nehoda Tesly odhaluje další fakta. Řidič si za svou smrt mohl sám.
I přes pokročilé systémy asistované jízdy je třeba mít se za volantem na pozoru. Stále jde totiž o rozšířeného asistenta, nikoliv o plně autonomní jízdu. Někteří však nedbají této skutečnosti a při jízdě si třeba čtou noviny, nebo hrají na telefonu.
Obávám se, že ty autonomní systémy budou mít na bezpečnost opačný účinek.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Když jsem si to vygooglil,
gepard https://cdr.cz/profil/gepard-interactive
20. 6. 2020 - 00:05https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuseKdyž jsem si to vygooglil, tak jsem zjistil, že těch nehod s autonomním řízením je celkem dost. Jen namátkou:
https://www.novinky.cz/auto/clanek/naboural-do-prevraceneho-kamionu-vini-autopilota-sve-tesly-40326383
Naboural do převráceného kamionu, viní Autopilota své Tesly
Řidič nákladního vozu mával na přijíždějící bílou Teslu Model 3 marně.
Sotva uskočil a zbyl mu jen pohled na další nehodu.
https://www.autorevue.cz/nejznamejsi-nehoda-tesly-odhaluje-dalsi-fakta-ridic-si-za-svou-smrt-mohl-sam
Nejznámější nehoda Tesly odhaluje další fakta. Řidič si za svou smrt mohl sám.
I přes pokročilé systémy asistované jízdy je třeba mít se za volantem na pozoru. Stále jde totiž o rozšířeného asistenta, nikoliv o plně autonomní jízdu. Někteří však nedbají této skutečnosti a při jízdě si třeba čtou noviny, nebo hrají na telefonu.
Obávám se, že ty autonomní systémy budou mít na bezpečnost opačný účinek.https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuse#comment-1300113
+
Tak dálnice jsou vyložene primitivní na automat. Stačí hlídat pruh, držet rychlost a sledovat radarem překážky. Nic co neumí ani obyčejné. https://youtu.be/hI9wrMpxmP0 Sranda začne když překážka nebude odpovídat naprogramované šabloně. Volvo třeba mělo problemy s nefungující detekcí klokanů pro automatické brždění. A co teprve takové zrádnosti jako letící kus igelitu? Nedejbože městský provoz. Firmy vidí, že je to černá díra na peníze a pomalu končí s vývojem.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tak dálnice jsou vyložene
Vojtech Nekvapil https://cdr.cz/profil/woyta
20. 6. 2020 - 03:51https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuseTak dálnice jsou vyložene primitivní na automat. Stačí hlídat pruh, držet rychlost a sledovat radarem překážky. Nic co neumí ani obyčejné. https://youtu.be/hI9wrMpxmP0 Sranda začne když překážka nebude odpovídat naprogramované šabloně. Volvo třeba mělo problemy s nefungující detekcí klokanů pro automatické brždění. A co teprve takové zrádnosti jako letící kus igelitu? Nedejbože městský provoz. Firmy vidí, že je to černá díra na peníze a pomalu končí s vývojem.https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuse#comment-1300118
+
Zmizí značení pruhů, na dálnici se bude sjíždět do odstavného pruhu z důvodu opravy dálnice a autopilot bude v háji
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Zmizí značení pruhů, na
gepard https://cdr.cz/profil/gepard-interactive
20. 6. 2020 - 14:53https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuseZmizí značení pruhů, na dálnici se bude sjíždět do odstavného pruhu z důvodu opravy dálnice a autopilot bude v hájihttps://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuse#comment-1300136
+
Vtip je v tom, že jakmile to začne řídit automaticky a člověk takto jede delší dobu, kdy nemusí nic dělat, tak logicky přestane dávat pozor tak jako by řídil. To, že výrobci se jistí tím, že tvrdí, že musím pořád mít ruce na řízení a hlídat je jen jejich alibizmus, takhle prostě lidský mozek nefunguje...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Vtip je v tom, že jakmile to
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
20. 6. 2020 - 15:04https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuseVtip je v tom, že jakmile to začne řídit automaticky a člověk takto jede delší dobu, kdy nemusí nic dělat, tak logicky přestane dávat pozor tak jako by řídil. To, že výrobci se jistí tím, že tvrdí, že musím pořád mít ruce na řízení a hlídat je jen jejich alibizmus, takhle prostě lidský mozek nefunguje...https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuse#comment-1300137
+
Pro tuhle úroveň automatizace se počítá s tím, že tě auto dvě minuty před sjezdem upozorní. Pokud nebudeš reagovat, tak asi 30s před sjezdem zastaví v odstavném pruhu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pro tuhle úroveň automatizace
Vojtech Nekvapil https://cdr.cz/profil/woyta
21. 6. 2020 - 12:43https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskusePro tuhle úroveň automatizace se počítá s tím, že tě auto dvě minuty před sjezdem upozorní. Pokud nebudeš reagovat, tak asi 30s před sjezdem zastaví v odstavném pruhu.https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuse#comment-1300157
+
Ale to furt neřeší tu monotonní jízdu na dálnici kde by jsi měl dávat pozor jako by jsi řídil, aby to náhodou nenapálilo do tyráku převráceného napříč přes dálnici...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ale to furt neřeší tu
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
21. 6. 2020 - 12:55https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuseAle to furt neřeší tu monotonní jízdu na dálnici kde by jsi měl dávat pozor jako by jsi řídil, aby to náhodou nenapálilo do tyráku převráceného napříč přes dálnici...https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuse#comment-1300161
+
Kdyby od toho chtěli upustit, bylo by to jen dobře. I kdybych snad nějakému automatickému krámu chtěl předat do rukou přeneseně svůj život, pořád kvůli legislativě budu za jeho provoz a bezpečnost zodpovídat. A přijde mi podstatně lepší a bezpečnější rovnou řídit sám (a rychleji reagovat na nebezpečný stav) než pořád dávat pozor na to, jestli je všechno ještě OK, nebo nastala situace, se kterou soudruzi při vývoji nepočítali (nebo tam nechali bug - to se prostě dít bude i přes sebelepší testování, a těžko z toho vinit programátory nebo QA).
Jinak ani ty dálnice podle mě pro autopilota nebudou v reálu taková idylka. Stačí jenom taková "blbost" jako rekonstrukce D1, to by bylo bouraček :). Už jenom pitomé svedení do dočasných pruhů by asi nadělalo slušnou paseku - ono to sice je "nějak" značené, ale žluté čáry jsou občas špatně zřetelné (po delší době sjeté), někdy se odloupávají, a někdy jsou prostě tak naprasené, že v kombinaci s bílými původními čárami se v tom pomalu ani prase nevyzná. Minimálně jednou jsem se v takové situaci nepěkně zapotil (špatné značení, nebylo z toho poznat, jak při změně výsledné pruhy mají vypadat)... co teprve autopilot, ten by z toho byl na kaši.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Kdyby od toho chtěli upustit,
sumix https://cdr.cz/profil/sumix
22. 6. 2020 - 16:48https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuseKdyby od toho chtěli upustit, bylo by to jen dobře. I kdybych snad nějakému automatickému krámu chtěl předat do rukou přeneseně svůj život, pořád kvůli legislativě budu za jeho provoz a bezpečnost zodpovídat. A přijde mi podstatně lepší a bezpečnější rovnou řídit sám (a rychleji reagovat na nebezpečný stav) než pořád dávat pozor na to, jestli je všechno ještě OK, nebo nastala situace, se kterou soudruzi při vývoji nepočítali (nebo tam nechali bug - to se prostě dít bude i přes sebelepší testování, a těžko z toho vinit programátory nebo QA).
Jinak ani ty dálnice podle mě pro autopilota nebudou v reálu taková idylka. Stačí jenom taková "blbost" jako rekonstrukce D1, to by bylo bouraček :). Už jenom pitomé svedení do dočasných pruhů by asi nadělalo slušnou paseku - ono to sice je "nějak" značené, ale žluté čáry jsou občas špatně zřetelné (po delší době sjeté), někdy se odloupávají, a někdy jsou prostě tak naprasené, že v kombinaci s bílými původními čárami se v tom pomalu ani prase nevyzná. Minimálně jednou jsem se v takové situaci nepěkně zapotil (špatné značení, nebylo z toho poznat, jak při změně výsledné pruhy mají vypadat)... co teprve autopilot, ten by z toho byl na kaši.https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuse#comment-1300239
+
jako detekovat překažku na silnice není problem ! spíše jde o chybu kterou uděla programátor ! dit i blbá fabie z blbým radarem dokaže bez problemu zastavit když neragujete na auto předváma :))) jeden z mala problemu který tento system má je když je před váma nakladák a on odbočuje tak vám automatické bezření někdy dupne na brzdu , to se dá vyřešít přez diagnostiku nebo snížít vyhled anteny smněrem na horu ! a problem je vyřešen :)) (prostě všechny skodovky jsou dodělej si sam doma )
pokud jde o detekci překažky kamerou tak je dicky spíše na vině programator ktery bud nenaprogramoval danou situaci nebo udělal chybu !
co se týká výrobcu autonomnich řezeni tak prostě bude na to kašlou nebo šetří na vykonu a kvalitě systemu ! pak se neni čemu divit že se jistí že na vině je dicky řidič
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jako detekovat překažku na
totojane https://cdr.cz/profil/novak-janouch
21. 6. 2020 - 23:05https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskusejako detekovat překažku na silnice není problem ! spíše jde o chybu kterou uděla programátor ! dit i blbá fabie z blbým radarem dokaže bez problemu zastavit když neragujete na auto předváma :))) jeden z mala problemu který tento system má je když je před váma nakladák a on odbočuje tak vám automatické bezření někdy dupne na brzdu , to se dá vyřešít přez diagnostiku nebo snížít vyhled anteny smněrem na horu ! a problem je vyřešen :)) (prostě všechny skodovky jsou dodělej si sam doma )
pokud jde o detekci překažky kamerou tak je dicky spíše na vině programator ktery bud nenaprogramoval danou situaci nebo udělal chybu !
co se týká výrobcu autonomnich řezeni tak prostě bude na to kašlou nebo šetří na vykonu a kvalitě systemu ! pak se neni čemu divit že se jistí že na vině je dicky řidič
https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuse#comment-1300171
+
Představuješ si to jako Hurvínek válku.
Radar ve Fabii funguje do rychlosti 40kmh a jsou věci od kterých se paprsek radaru zpět nedorazí. Stereo kamery zase nevidí věci které splivaji s okolím a nebo nedokáží odhadnout vzdálenost zvěře ve skoku (Volvo klokani ). A všechny tyhle věci mají dost omezený dosah. Co funguje celkem dobře je lidar. Ale ten stojí moc a navíc na střeše vypadá ošklivě.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Představuješ si to jako
Vojtech Nekvapil https://cdr.cz/profil/woyta
23. 6. 2020 - 04:47https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskusePředstavuješ si to jako Hurvínek válku.
Radar ve Fabii funguje do rychlosti 40kmh a jsou věci od kterých se paprsek radaru zpět nedorazí. Stereo kamery zase nevidí věci které splivaji s okolím a nebo nedokáží odhadnout vzdálenost zvěře ve skoku (Volvo klokani ). A všechny tyhle věci mají dost omezený dosah. Co funguje celkem dobře je lidar. Ale ten stojí moc a navíc na střeše vypadá ošklivě.https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuse#comment-1300273
+
přez diagnostiku (fabie oktovka atd ) jde udělat hoděn věci např z víšit dosah "radar" nebo zmněnit paramtery detekce atd např aby detekovat furt ! nebo snižít vzdálensot detekce atd spousty další "hračiček" uživatel tyhle věci neznaji ale pro ldii co maji auto jako hračku je to deni zabáva :))
jen tak na okraj není problem dneska vyrobit "radar" aby detekoval všechny materialy víc např georadar nebo radar na detekci vody atd i živa hnota odraží radiové vlny !
ale vyrobit takový iniverzální radar je otazkou peněz a priorit :)
nebo kombinace více detekčních systému ! např radar / thermo kamera / detekční kamera , kombinaci by se eliminovaly díry/nedostatky jednotlivích systemu
nevím tedka přesně ale pokud si pamatují dobře tak už najky ultra drahý mercédés někdy kolem roku 1995 mně thermokaru , je jasné že tankrát stala více než dnes ! i tak není infrakamera standartní výbava aut jako bezpečnostní prvek , i když se da pořídít celkem slušná za 20 tisic , kdyby se toho chytly výrobci aut tak cena thermo kamer by šla dolu rapidně !
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
přez diagnostiku (fabie
totojane https://cdr.cz/profil/novak-janouch
23. 6. 2020 - 05:26https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskusepřez diagnostiku (fabie oktovka atd ) jde udělat hoděn věci např z víšit dosah "radar" nebo zmněnit paramtery detekce atd např aby detekovat furt ! nebo snižít vzdálensot detekce atd spousty další "hračiček" uživatel tyhle věci neznaji ale pro ldii co maji auto jako hračku je to deni zabáva :))
jen tak na okraj není problem dneska vyrobit "radar" aby detekoval všechny materialy víc např georadar nebo radar na detekci vody atd i živa hnota odraží radiové vlny !
ale vyrobit takový iniverzální radar je otazkou peněz a priorit :)
nebo kombinace více detekčních systému ! např radar / thermo kamera / detekční kamera , kombinaci by se eliminovaly díry/nedostatky jednotlivích systemu
nevím tedka přesně ale pokud si pamatují dobře tak už najky ultra drahý mercédés někdy kolem roku 1995 mně thermokaru , je jasné že tankrát stala více než dnes ! i tak není infrakamera standartní výbava aut jako bezpečnostní prvek , i když se da pořídít celkem slušná za 20 tisic , kdyby se toho chytly výrobci aut tak cena thermo kamer by šla dolu rapidně ! https://cdr.cz/clanek/ford-mustang-mach-e-zvladne-autonomni-rizeni-uz-pristi-rok-ale-jen-na-uzemi-usa/diskuse#comment-1300274
+
Takže pokud najedu na dálnici s autonomním řízením, tak to pípne a začne mě to hlídat, jestli dávám pozor, to jsme vždycky chtěli. :-)
Ne, vážně, kdyby autonomní řízení fungovalo jenom na dálnicích, tak by to podle mého byl docela dobrý kompromis, který by spoustě lidí stál za to, já bych do toho šel. Tu "poslední míli" už si nějak dořídím sám, to není problém, ale na dánici bych si klidně schrupnul.
Popravdě na co je mi autonomní řízení když ho celou dobu musím aktivně hlídat s rukama na volantu?
Vám na nic, ale výrobci auta to přinese pěkný balík peněz navíc. :)
Zajímalo by mě, kdo ponese zodpovědnost za případnou dopravní nehodu v případě autonomního režimu. Já jsem přece neřídil. Tak kdo? Výrobce auta? A když při tom někdo zemře, koho zavřou?
Řidič, protože výrobce vás nechá při nákupu auta podepsat (potvrdit v tisíciřádkovém EULA), že autonomie je pouze podpůrná záležitost a veškerou odpovědnost za vyřešení krizových situací vždy nese řidič vozidla.
Já bych takové auto nemoh, aspoň zatím si to neumím představit. Představa, že vlastně neřídím, ale jen hlídám, z toho bych se za chvíli unudil k smrti. Když člověk to auto řídí, tak to je aspoň nějaký druh rozptýlení. Už teď stačí, když zapnu tempomat, a začnu být nervózní z toho, že nemám sám plyn pod kontrolou. Ale když člověk řídí půl dne, tak trochu odpočinout nohy přijde vhod.
odpovědnost ponese řidič ! takže autonomní řizeni zase zcela k hov*u :) jako dicky ! a jen na vybraných usecích dalnice :)) nedej bože jak někdo přemaluje bilou čaru :) nebo zmnění značení to bude "legrace" :(
dokud nebude řízení absolutně zcela autonomní tedy že mně auto samo dobpraví z bodu A do bodu B a odpovědnost bude na vyrobci nebo na umnělé inteligenci co bude řídit , tak tahle trapné pokusy mně nezaujmou ani omylem :)))
a kamikaze ten kdo se bude na takové radoby autonomní řízení spoléhat :) = sebevraždě nebo vraždě
a kolem kolem auto které bude řídit za mně neni pro mně vubec zajimavé :///
Společnost požaduje totální bezpečnost autonomního řízení. Dokonalou a bezchybnou funkci. To technicky dost dobře nejde, žádný stroj není zcela bezchybný (člověk už vůbec ne, ale to nějak nevadí). Výsledek je, že automobilky rezignovaly na to vydat zcela autonomní řízení. Dělají asistenty. A jestli jsou dost dobří nebo ne je nemusí trápit, protože vinu hodí vždycky na řidiče. Takže můžou v klidu osekat senzory a seškrtat vývoj a testování, protože jim na tom vlastně až tak nezáleží. Autonomní řízení není a nebude do doby, než společnost přehodnotí svůj postoj.
Když jsem si to vygooglil, tak jsem zjistil, že těch nehod s autonomním řízením je celkem dost. Jen namátkou:
https://www.novinky.cz/auto/clanek/naboural-do-prevraceneho-kamionu-vini...
Naboural do převráceného kamionu, viní Autopilota své Tesly
Řidič nákladního vozu mával na přijíždějící bílou Teslu Model 3 marně.
Sotva uskočil a zbyl mu jen pohled na další nehodu.
https://www.autorevue.cz/nejznamejsi-nehoda-tesly-odhaluje-dalsi-fakta-r...
Nejznámější nehoda Tesly odhaluje další fakta. Řidič si za svou smrt mohl sám.
I přes pokročilé systémy asistované jízdy je třeba mít se za volantem na pozoru. Stále jde totiž o rozšířeného asistenta, nikoliv o plně autonomní jízdu. Někteří však nedbají této skutečnosti a při jízdě si třeba čtou noviny, nebo hrají na telefonu.
Obávám se, že ty autonomní systémy budou mít na bezpečnost opačný účinek.
Tak dálnice jsou vyložene primitivní na automat. Stačí hlídat pruh, držet rychlost a sledovat radarem překážky. Nic co neumí ani obyčejné. https://youtu.be/hI9wrMpxmP0 Sranda začne když překážka nebude odpovídat naprogramované šabloně. Volvo třeba mělo problemy s nefungující detekcí klokanů pro automatické brždění. A co teprve takové zrádnosti jako letící kus igelitu? Nedejbože městský provoz. Firmy vidí, že je to černá díra na peníze a pomalu končí s vývojem.
Zmizí značení pruhů, na dálnici se bude sjíždět do odstavného pruhu z důvodu opravy dálnice a autopilot bude v háji
Vtip je v tom, že jakmile to začne řídit automaticky a člověk takto jede delší dobu, kdy nemusí nic dělat, tak logicky přestane dávat pozor tak jako by řídil. To, že výrobci se jistí tím, že tvrdí, že musím pořád mít ruce na řízení a hlídat je jen jejich alibizmus, takhle prostě lidský mozek nefunguje...
Pro tuhle úroveň automatizace se počítá s tím, že tě auto dvě minuty před sjezdem upozorní. Pokud nebudeš reagovat, tak asi 30s před sjezdem zastaví v odstavném pruhu.
Ale to furt neřeší tu monotonní jízdu na dálnici kde by jsi měl dávat pozor jako by jsi řídil, aby to náhodou nenapálilo do tyráku převráceného napříč přes dálnici...
Kdyby od toho chtěli upustit, bylo by to jen dobře. I kdybych snad nějakému automatickému krámu chtěl předat do rukou přeneseně svůj život, pořád kvůli legislativě budu za jeho provoz a bezpečnost zodpovídat. A přijde mi podstatně lepší a bezpečnější rovnou řídit sám (a rychleji reagovat na nebezpečný stav) než pořád dávat pozor na to, jestli je všechno ještě OK, nebo nastala situace, se kterou soudruzi při vývoji nepočítali (nebo tam nechali bug - to se prostě dít bude i přes sebelepší testování, a těžko z toho vinit programátory nebo QA).
Jinak ani ty dálnice podle mě pro autopilota nebudou v reálu taková idylka. Stačí jenom taková "blbost" jako rekonstrukce D1, to by bylo bouraček :). Už jenom pitomé svedení do dočasných pruhů by asi nadělalo slušnou paseku - ono to sice je "nějak" značené, ale žluté čáry jsou občas špatně zřetelné (po delší době sjeté), někdy se odloupávají, a někdy jsou prostě tak naprasené, že v kombinaci s bílými původními čárami se v tom pomalu ani prase nevyzná. Minimálně jednou jsem se v takové situaci nepěkně zapotil (špatné značení, nebylo z toho poznat, jak při změně výsledné pruhy mají vypadat)... co teprve autopilot, ten by z toho byl na kaši.
jako detekovat překažku na silnice není problem ! spíše jde o chybu kterou uděla programátor ! dit i blbá fabie z blbým radarem dokaže bez problemu zastavit když neragujete na auto předváma :))) jeden z mala problemu který tento system má je když je před váma nakladák a on odbočuje tak vám automatické bezření někdy dupne na brzdu , to se dá vyřešít přez diagnostiku nebo snížít vyhled anteny smněrem na horu ! a problem je vyřešen :)) (prostě všechny skodovky jsou dodělej si sam doma )
pokud jde o detekci překažky kamerou tak je dicky spíše na vině programator ktery bud nenaprogramoval danou situaci nebo udělal chybu !
co se týká výrobcu autonomnich řezeni tak prostě bude na to kašlou nebo šetří na vykonu a kvalitě systemu ! pak se neni čemu divit že se jistí že na vině je dicky řidič
Představuješ si to jako Hurvínek válku.
Radar ve Fabii funguje do rychlosti 40kmh a jsou věci od kterých se paprsek radaru zpět nedorazí. Stereo kamery zase nevidí věci které splivaji s okolím a nebo nedokáží odhadnout vzdálenost zvěře ve skoku (Volvo klokani ). A všechny tyhle věci mají dost omezený dosah. Co funguje celkem dobře je lidar. Ale ten stojí moc a navíc na střeše vypadá ošklivě.
přez diagnostiku (fabie oktovka atd ) jde udělat hoděn věci např z víšit dosah "radar" nebo zmněnit paramtery detekce atd např aby detekovat furt ! nebo snižít vzdálensot detekce atd spousty další "hračiček" uživatel tyhle věci neznaji ale pro ldii co maji auto jako hračku je to deni zabáva :))
jen tak na okraj není problem dneska vyrobit "radar" aby detekoval všechny materialy víc např georadar nebo radar na detekci vody atd i živa hnota odraží radiové vlny !
ale vyrobit takový iniverzální radar je otazkou peněz a priorit :)
nebo kombinace více detekčních systému ! např radar / thermo kamera / detekční kamera , kombinaci by se eliminovaly díry/nedostatky jednotlivích systemu
nevím tedka přesně ale pokud si pamatují dobře tak už najky ultra drahý mercédés někdy kolem roku 1995 mně thermokaru , je jasné že tankrát stala více než dnes ! i tak není infrakamera standartní výbava aut jako bezpečnostní prvek , i když se da pořídít celkem slušná za 20 tisic , kdyby se toho chytly výrobci aut tak cena thermo kamer by šla dolu rapidně !
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.