Google je zavalen žádostmi "Netflixu" ohledně odstranění pirátských odkazů
Když před několika lety začala společnost Netflix nabízet uživatelům online video obsah, tak pirátství pro tuto společnost nepředstavovalo zase až tak velký problém. To se ale začalo měnit, jak Netflix postupně rostl a rozhodl se investovat ohromné finanční prostředky do produkce vlastního video obsahu.
Dnes je Netflix největší a nejpopulárnější placenou streamovací platformou na světě a zároveň i významným hráčem v oblasti boje proti pirátství video obsahu. Netflix aktuálně disponuje vlastním týmem věnujícímu se boji proti pirátství a je členem několika organizací/svazů zabývajících se ochranou autorských práv. Jednou z forem boje proti pirátství jsou i tzv. DMCA oznámení, které požadují po společnosti Google, aby odstranila ze svého vyhledávače (výsledků vyhledávání) odkazy, které nějakým způsobem porušují copyright.
Netflix začal posílat tyto DMCA oznámení společnosti Google v roce 2016, a v průběhu několika let se počet žádostí DMCA pohyboval průměrně kolem 20 000 oznámení za týden. To se ale změnilo s příchodem pandemie nemoci Covid-19. Se záváděním různých karantén, nouzových stavů a blokací začal růst i počet DMCA oznámení upozorňujících na nelegální obsah. V polovině března překonal týdenní počet zasílaných oznámení metu sto tisíc a v květnu pak hranici půl miliónu DMCA oznámení za týden. Zatím největší počet DMCA oznámení za jeden květnový týden činí 622 000.
Za takovýmto nárůstem DMCA oznámení týkajícího se obsahu Netflixu mohou stát dva důvody. Prvním z nich je, že v době různých karantén a opatření, díky nimž musí zůstat lidé doma se rozhodl Netflix rozšířit svou platící členskou základnu. Tady ale tato teorie tak trochu naráží na fakt, že většina DMCA oznámení míří na francouzské pirátské weby nabízející seriály a filmy Netflixu.
Když se dostáváme k pirátským webům, tak druhým důvodem může být konkurenční boj mezi francouzskými pirátskými weby (boj o příjmy z reklamy). Majitelé/administrátoři těchto pirátských webů se tak mohou snažit bojovat se svou konkurencí, kdy posílají DMCA oznámení na svou konkurenci. Tomu by i nasvědčoval fakt, že se v DMCA oznámeních objevuje i obsah, který nespadá pod Netflix, jako je seriál Mandalorian z Disney+.