Hackeři vyřadili z provozu několik herních služeb, Steamu unikly citlivé údaje
Psala se polovina prosince, kdy skupinka hackerů, na veřejnosti vystupující jako Phantom Squad, skrze svůj Twitter účet vyhrožovala útoky na Steam, PlayStation Network i Xbox Live. Správci sociální sítě reagovali zablokováním účtu, což ale na situaci nezměnilo vůbec nic.
Phantom Squad svůj vánoční "slib" dodrželi a o Štědrý den skutečně zahájili sérii útoků, nakonec v poměrně větším měřítku. Jako první to odnesla společnost Electronic Arts, časně z rána její servery zahltily DDoS útoky. Hráči si tak nemohli zahrát třeba FIFA 16, MMORPG stálici Star Wars: The Old Republic, ale ani nejnovější Star Wars: Battlefront.
Přes den se s výpadky potýkal také Steam, provozní společnost Valve se dosud nevyjádřila k tomu, zda se tak stalo z důvodu napadení digitální distribuční služby, nebo šlo o přehlcení systému uživateli z důvodu velkého Vánočního výprodeje.
24. prosince v noci potom hackeři vyřadili z provozu síť PlayStation Network společnosti SONY. Útoky zaznamenali také provozovatelé online serverů pro War Thunder, GTA 5 nebo Call of Duty. Napadení se zatím úspěšně vyhýbá služba Xbox Live od Microsoftu, hackeři ji ovšem původně označili za jeden z hlavních cílů.
Další výpadek zaznamenal Steam dnes, 26. prosince, offline byl přes hodinu. Podle techniků z Valve, za ním ovšem kyberútočníci nestojí. Náporem velkého množství uživatelů se zkrátka zbláznila vyrovnávací paměť Steamu. Následkem bylo ovšem uveřejnění citlivých údajů všech uživatelů. Společnost Valve přitom o problému ani nevěděla, reportovali ho až zákazníci.
Po přihlášení ke Steam účtu se jejich majitelům zobrazovaly osobní údaje o dalších uživatelích - mezi nimi třeba e-mail nebo telefonní číslo. S každým obnovením stránky se hromadily nové a nové účty. K úniku informací o platebních kartách prý nedošlo. S omluvou Valve tento problém zafixovala a Steam opět uvedla do provozu.