CDR.cz - Vybráno z IT

DOJMY Z HRANÍ – The Incredible Adventures of Van Helsing II stagnuje v inovaci

The Incredible Adventures of Van Helsing II je pokračováním akčního RPG z minulého roku, které se zabývalo tématikou legendárního lovce nestvůr. Tedy ne přímo jím, ale jeho synem, který vyšel po otcových stopách a rozhodl se tak čelit temnotě fantasy světa.

Již dva roky uplynuly od vydání Diabla III. Tento titul nestrhnul pouze pozornost hráčů, ale i vývojářů, kteří se na něj snažili odpovědět svou vlastní tvorbou. Nejúspěšněji si nejspíše vedli kluci, co mají na svědomí Torchlight a následně banda, která zkonstruovala multiplayerový hybrid Path of Exile.

Mezi trochu inovativněji smýšlející studio patřilo Neocore Games, které mimo jiné vytvořilo i nadprůměrné RTS King Arthur. Tamější vývojáři se sice opět chytili klasického konceptu akčního RPG s jeho veškerými přednostmi a neduhy, ale navíc jej ponořili do velmi atraktivní tématiky vycházející z předlohy Brama Stokera, který se do dějin literatury zapsal svými knihami o Transylvánii a hraběti Drákulovi.

Minulý rok v červnu vyšel první díl hry The Incredible Adventures of Van Helsing, který na sebe strhl pozornost díky hlavnímu protagonistovi, pěknému fantazy světu, dobré hratelnosti a poměrně slušnému zpracování. Díru do světa neudělal, ale rýhu ve vybraných hráčských srdcích rozhodně zanechal. Vydrží však vývojářům materiál i na druhý díl, jehož uzavřená betaverze nám právě přišla do redakce?

Začneme hned ve velkém stylu

Nový počin od studia Neocore Games začíná pěkně honosně. Místo pouhého výběru mezi tím, kdo umí sekat a kdo střílet, lze se slinou u koutku sledovat nové bojové třídy, do nichž se hráč případně vžije. Blade vsází na délku ostří svého meče, Gunslingerovi pušky a revolvery naopak číhají na protivníka z povzdálí, Spellkeeper si pomůže magií ke své ochraně. Naproti tomu Adeptus poštve magii proti armádě oponentů a steampunkoví mechnici Bombardier a Contraptianist protlačují do svých válečných strategií nejmodernější výkřiky vědy. Krom toho se nezamezuje možnost importu postavy z dřívěších hodin strávených nad prvním dílem, což potěší zejména veterány.

Betaverze vrhne hráče přímo do otevřeného konfliktu ve městě Borgově, kam se podívali již v rámci původní hry. Proti měšťanům a samozřejmě i Van Helsingovi stojí obrovská přesila zastoupená nejrůznějšími stvůrami a kreaturami temnoty. Velitel místní gardy dá lovci potvor a jeho nadpřirozené společnici lady Katarině (taktéž známé z časů minulých) úkol vykosit všechny ohyzdnosti z ulic jeho města. Trochu stereotypní a bez kouzla. Tento nenápaditý princip se však prolíná i do dalších úkolů a pasáží hry.

Jakmile se však člověk vymotá ze studnice monologů NPC postav a občasného písknutí Van Helsinga a Katariny, dostane se konečně do boje. Sekání hlava nehlava o život, užívání schopností a lektvarů. To se každému na ARPG líbí, že?

Rychlý pád do kruté reality

The Incredible Adventures of Van Helsing taktéž předváděl tuto čirou a zábavnou mechaniku ve své celé nepozměněné kráse a pokračování není jiné. Ano, skutečně není jiné, vlastně je až na pár odchylek úplně totožné, a to včetně HUD! Hráč používá ty samé speciální útoky poháněné zlostí, stejná kouzla a perky. Možná se ve vlastnostech postavy nachází dvě nebo tři nové schopnosti, ale tím veškeré inovace v jádru titulu končí. Vzhledem k náročnosti balance mechanik se do již zašitého systému zřejmě sahat nebude.

Celá hra svým způsobem vyzařuje až příliš mnoho podobností. Prostředí Borgovi snad grafici pouze importovali z předchůdce a nasadili jinak nepřátele, NPC postavy a po ulicích rozházeli více mrtvol. Žádné výrazné změny v podobě nových modelů, textur nebo objevení nových lokací města. Inventář zůstal také bez úprav. Až na nově přidané protivníky a Van Helsingovo vybavení si asi grafici letos moc nemákli.

Někdo by mohl namítat, že změny nejsou třeba, když původní koncept funguje, ale to si mohou dovolit hry jiného žánru a zaměření. Zde je vidět mizerný rok, který bohužel nestačil na hlubší zamyšlení nad celým titulem. Nikdo by se vůbec nečertil (kromě manažerů), kdyby tvůrci odsunuli datum vydání o rok, dva nebo i více do budoucnosti, za předpokladu, že by se tento krok pozitivně projevil na výsledném produktu.

Celkově lze říci, že dílo působí nezajímavě a neatraktivně. Zvýšení obtížnosti taktéž nepomůže, protože AI bezhlavě nabíhá na hráčův charakter bez jakékoliv taktiky. Když se již objeví humanoidní protivník, který by mohl mít trochu "za ušima", tak stojí jako solný sloup a taktizovaně netaktizuje, i když se do něj řeže hlava nehlava. Škoda, velká škoda...

Nové putování legendárního lovce nestvůr v The Incredible Adventures of Van Helsing II zatím postrádá výraznější novinky, které by nutily hráče původní hry ke koupi pokračování. Druhý díl má dobře našlápnuto na datadisk za 3 eura, ale určitě ne na regulérní pokračování. Dá se pochybovat o tom, že by se hra zázračně od základu změnila do finálního data vydání.

Galerie ke článku

Michal Klacik

V roce 2010 začínal jako redaktor RecenzeHer.eu, od dubna 2012 působil na pozici editora serveru inGamer.cz. Počátkem roku 2014 se redakce i část obsahu inGameru přesunula pod CDR.cz. Tam nyní zastává pozici redaktora pro herní i IT rubriku.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku DOJMY Z HRANÍ – The Incredible Adventures of Van Helsing II stagnuje v inovaci

Žádné komentáře.