Je tohle opožděný apríl? Fanoušci vypískali Blizzard při odhalení nového Diabla
World of Warcraft, Warcraft, Starcraft, Heroes of the Storm, Hearthstone, Overwatch, Diablo… Portfolio společnosti Activision Blizzard je natolik bohaté, že si zasluhuje svůj vlastní každoroční veletrh, na který se fanoušci slétávají ze všech koutů světa, aby mohli být při odhalení nových projektů svých oblíbených značek a seznámit se se svými bratry a sestrami ve zbrani.
Activision Blizzard v průběhu prvního večera stihl fanoušky nadchnout novým nadcházejícím patchem do svého největších koně, World of Warcraft. Dále potěšil novinkami k Overwatch, Hearthstone a zejména pak ohlášením kompletní předělávky Warcraftu III, kterého se dočkáme v nové grafice, s 4k rozlišením a s podporou moderních systémů. Z hlediska hratelnosti se bude jednat o přesnou kopii, která se tedy bude hrát stejně chytlavě a dobře, leč v některých ohledech i stejně špatně a omezeně.
Posledním bodem programu byla značka, kterou se společnost před 22 lety zapsala do historie a zformovala žánr akčních RPG. Řeč je samozřejmě o Diablu, o kterém se mluvilo ještě dlouhé týdny až měsíce před samotným začátkem letošního Blizzconu. Activision Blizzard totiž dlouhou dobu lákala na velkolepé odhalení, které donutilo řadu fanoušků ke spekulacím.
Teorie o možném připravovaném projektu značky Diablo se nejčastěji skloňovaly s termíny jako Diablo 2 Remaster, Diablo 4 nebo přinejmenším novou expanzí do stávajícího Diablo 3, která by přidala opět novou třídu povolání, kupříkladu druida. Málokdo však zřejmě čekal, že onom velkolepým odhalením bude Diablo pro mobilní telefony, které ironicky navzdory svému přídomku Immortal fanoušci popravili ještě pod samotným jevištěm.
Prezentaci hry doplnila kinematografická upoutávka následovaná záběry ze hraní hry. Již na první pohled je patrné, že vizuální styl třetího dílu se vývojáři snažili co nejvěrněji zachovat. Vrátí se i dokonce naši staří známí z téhož dílu, tedy Barbarian, Demon Hunter, Crusader, Monk, Wizard, Witch Doctor a Necromancer. Příběhově bude hra zasazena mezi druhý a třetí díl.
Po tomto odhalení následovalo klasické okénko pro dotazy fanoušků, které ovšem nemělo dlouhého trvání. Při většině dotazů se přednášející ocitli spíše v defenzivní roli.
„Je tohle nějaký opožděný apríl?“ zněl jeden z dotazů fanoušků, kteří dostali k ruce mikrofon. Po diplomatické odpovědi, která zkrátka jen popsala Diablo: Immortal jako plnohodnotný titul pro mobilní telefony, následoval krátce poté další dotaz, který se ptal, zda existuje šance, že by Blizzard tento titul dostal i na PC platformu nebo zda se jedná striktně o mobilní titul.
„Naším plánem je vydat Diablo: Immortal pro Android a iOS, a v tuto chvíli nemáme plány jej vydávat na PC,“ zněla odpověď, která si vysloužila davové bučení značné části přítomných. „Copak vy nemáte telefony?“ zareagoval pohotově druhý z přednášejících, snažíc se situaci zahrát do bezpečnější roviny.
Activision Blizzard bohužel s tímto odhalením velmi pochybila, jelikož její komunitu tvoří majoritně kovaní PC hráči, zejména z řad značky Diablo. A to i bez ohledu na to, že se značka snažila v posledních letech protlačit i na konzolové platformy.
Mobilní konverze takové hry si jistě vyslouží popularitu, a je možná již teď jasné, že půjde o jednu z nejhranějších her svého žánru. Mobilní platforma je bezesporu na vzestupu a stává se atraktivní i pro lidi, kteří běžně ve svém životě nehrají. Tímto vydavatelé sice papírově zaznamenávají vyšší zájmy komunity, ale odvrací se od tradičních hráčů, kteří mobilní hraní už tolik neuznávají. Rozdíly mezi hraním na tradičních platformách versus. na mobilních telefonech by jistě vydalo na samostatné téma.
Na příležitosti, aby Diablo pokrývalo postupně všechny dostupné platformy, není samozřejmě nic špatného. Activision Blizzard však zvolil špatný přístup odhalení svého titulu, a nepochopil svoji vlastní komunitu.
Je otázkou, jak by fanoušci zareagovali, kdyby společnost představila svoji mobilní předělávku podobným způsobem, jako to předvedla Bethesda Softworks na letošní E3 2018 se svým mobilním The Elder Scrolls: Blades. Bethesda tedy své fanoušky ubezpečila, že pracují na novém díle hlavní série, a v mezičase jim akorát nadělují něco menšího, aby vyplnili jejich čekání. Activision Blizzard však z komára udělala velblouda, a své fanoušky žádnou nadějí na větší projekt neukonejšila.
Zprávy o novém projektu přilákaly fanoušky ze všech koutů světa, kteří chtěli být u odhalení nového dílu své oblíbené značky, aby si jej mohli v lepším případě rovnou i zahrát. Negativní reakce fanoušků, kteří značku milují natolik, že jsou ochotni utratil stovky až tisíce dolarů za návštěvu veletrhu, jen aby se ve finále dočkali vykolejení své značky z jejích kořenů, je potom lidsky pochopitelná.
A jak se na Diablo: Immortal tváříte vy?