Lano místo zásuvky: Elektromobil nabijete i pomocí odtahu jiným autem
Elektromobily jsou běžně vybaveny funkcí tzv. regenerativního brzdění. V praxi pomáhá tato funkce řidičům dobíjet baterií jejich vozidla při jízdě a tím prodlužovat předpokládaný dojezd. Podle některých teorií by však mělo být možné díky této funkci nabít baterii automobilu pouze tím, že elektromobil potáhnete na laně za jiným autem.
Přestože nabíjení při odtahu není primárním účelem regenerativního brždění, tento způsob doposud nepopřel žádný výrobce a ostatně ani fyzikální zákony. Toho využil redaktor YouTube kanálu Tech Forum a zároveň majitel Tesly Model 3, Matt Schumaker. Matt se již v minulosti o tento test pokusil, rozhodl se jej však zopakovat z důvodu nedávné aktualizace softwaru, která měla funkci regenerativního brzdění ještě zefektivnit.
Matt si pro svůj test vybral klidnou rezidenční čtvrť, kde je rovná silnice s jedinou křižovatkou. Jako tažné vozidlo si vybral Ford C-Max Hybrid. Před samotným testem byl na displeji Tesly plánovaný dojezd 227 mil, tento údaj však sám Matt vynuloval.
Pak započal samotný test, kdy Ford táhnul za sebou Teslu o maximální rychlosti 30 km/h. Po první míli vykazovala Tesla dojezd 230 mil a zápornou spotřebu 1 025 Wh/mi. Matt však chtěl docílit toho, aby spotřeba energie byla nulová, proto se rozhodl jezdit po okruhu tak dlouho, než docílí svých vysněných hodnot.
Výsledkem celého testu bylo zjištění, že Tesla je schopna při tažení na laně dobít baterie. Při malé rychlosti dokáže dokonce nashromáždit dostatek energie na relativně dalekou cestu. Tesla však doporučuje při sebemenším problému nechat Teslu odtáhnout pomocí nákladního vozidla. Zároveň je prý podle výrobce podstatné, že by vůz měl být v době, kdy chceme tažením dobít energii, nastartován.