No zkuste si třeba přečíst toto : 4 Phantom II vs MiG–21 - Válka ve Vietnamu
Od autorů: Peter E. Davies.
Možná by pak mohl článek mít nadpis Legendární MIG 21 zabiják F4 Phantom stále ve službě.
Záměrně neuvádím, žádného autora z bývalého sovětského bloku. A není na škodu si počíst něco ze specializovaných českých fór věnovaných letecké historii.
Navíc statistiky protivníků proti sobě nesedí, každá strana se snaží si to přilepšit na svou stranu.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
No zkuste si třeba přečíst
VCR33 https://cdr.cz/profil/arcchecon
5. 12. 2019 - 10:35https://cdr.cz/clanek/legendarni-zabijaky-migu-stihacky-f-4-phantom-ceka-definitivni-odchod-do-duchodu/diskuseNo zkuste si třeba přečíst toto : 4 Phantom II vs MiG–21 - Válka ve Vietnamu
Od autorů: Peter E. Davies.
Možná by pak mohl článek mít nadpis Legendární MIG 21 zabiják F4 Phantom stále ve službě.
Záměrně neuvádím, žádného autora z bývalého sovětského bloku. A není na škodu si počíst něco ze specializovaných českých fór věnovaných letecké historii.
Navíc statistiky protivníků proti sobě nesedí, každá strana se snaží si to přilepšit na svou stranu.
https://cdr.cz/clanek/legendarni-zabijaky-migu-stihacky-f-4-phantom-ceka-definitivni-odchod-do-duchodu/diskuse#comment-1277670
+
Tak on je hlavně rozdíl o jakém migu bude autor mluvit. Ta letadla byly ve službě desítky let a je rozdíl mezi migem 15,17 19 a 21 či 29.
Nicméně je vidět že autor evidentně spíš proamericky naladěn (nebo chtěl vyvolat flame) :0)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak on je hlavně rozdíl o
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
7. 12. 2019 - 13:07https://cdr.cz/clanek/legendarni-zabijaky-migu-stihacky-f-4-phantom-ceka-definitivni-odchod-do-duchodu/diskuseTak on je hlavně rozdíl o jakém migu bude autor mluvit. Ta letadla byly ve službě desítky let a je rozdíl mezi migem 15,17 19 a 21 či 29.
Nicméně je vidět že autor evidentně spíš proamericky naladěn (nebo chtěl vyvolat flame) :0)https://cdr.cz/clanek/legendarni-zabijaky-migu-stihacky-f-4-phantom-ceka-definitivni-odchod-do-duchodu/diskuse#comment-1277996
+
Navíc autor, na kterého se odvoláváš, napsal knihu: Phantom II, the Mig killer - takže evidentně jeho názor na úspěšnost Phantomu proti Migům poněkud desinterpretuješ....
Mig-21 měl taktické situace, kdy měl podstatnou výhodu nad Phantomem a pokud ho v ní překvapil, tak v rukou zkušeného pilota byl pro Phantom smrtící. Pokud ale ta letadla o sobě věděla dostatečně včas, tak mohl pravidla souboje diktovat Phantom a výhody byly na jeho straně - a poté, co USA zavedli takovou organizaci náletů, které podstatně omezili možnost náhlých přepadů, tak počet (už tak malý) sestřelů Phantomů v AtA boji ještě poklesl.
Btw. střetů F-4 versus 21 bylo dosti málo, protože se jim Vietnamci vyhejbali, snažili se nebojovat s eskortou, ale sundavat bombardéry.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Chceš tvrdit, že v soubojích
Logik KarelVomáčka https://cdr.cz/profil/logik
16. 12. 2019 - 10:12https://cdr.cz/clanek/legendarni-zabijaky-migu-stihacky-f-4-phantom-ceka-definitivni-odchod-do-duchodu/diskuseChceš tvrdit, že v soubojích měl Mig-21 pozitivní skóre s F-4?
Pokud ano, tak se IMHO mýlíš. Viz např.
https://www.historynet.com/great-kill-ratio-debate.htm
Navíc autor, na kterého se odvoláváš, napsal knihu: Phantom II, the Mig killer - takže evidentně jeho názor na úspěšnost Phantomu proti Migům poněkud desinterpretuješ....
Mig-21 měl taktické situace, kdy měl podstatnou výhodu nad Phantomem a pokud ho v ní překvapil, tak v rukou zkušeného pilota byl pro Phantom smrtící. Pokud ale ta letadla o sobě věděla dostatečně včas, tak mohl pravidla souboje diktovat Phantom a výhody byly na jeho straně - a poté, co USA zavedli takovou organizaci náletů, které podstatně omezili možnost náhlých přepadů, tak počet (už tak malý) sestřelů Phantomů v AtA boji ještě poklesl.
Btw. střetů F-4 versus 21 bylo dosti málo, protože se jim Vietnamci vyhejbali, snažili se nebojovat s eskortou, ale sundavat bombardéry.https://cdr.cz/clanek/legendarni-zabijaky-migu-stihacky-f-4-phantom-ceka-definitivni-odchod-do-duchodu/diskuse#comment-1279007
+
A já měl za to, že F4 byl hned ze začátku pěknej průšvih, protože je ve Vietnamu sestřelovali Migy-15 jak holuby. Když F4kám vrátili palubní kanón, začala být teprve "konkurenceschopná".
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
A já měl za to, že F4 byl
Libor Míšek https://cdr.cz/profil/cursedslayer
5. 12. 2019 - 12:05https://cdr.cz/clanek/legendarni-zabijaky-migu-stihacky-f-4-phantom-ceka-definitivni-odchod-do-duchodu/diskuseA já měl za to, že F4 byl hned ze začátku pěknej průšvih, protože je ve Vietnamu sestřelovali Migy-15 jak holuby. Když F4kám vrátili palubní kanón, začala být teprve "konkurenceschopná".https://cdr.cz/clanek/legendarni-zabijaky-migu-stihacky-f-4-phantom-ceka-definitivni-odchod-do-duchodu/diskuse#comment-1277694
+
To o kanónu je dosti mýtus. Z počátku měli F-4 problémy, ale bylo to především vinou špatné taktiky a výcviku. Námořní Phantomy nikdy kanón nedostaly, a na konci války měli lepší poměr kill:loss, než Phantomy od letectva, které byly upgradovány na verzi s kanónem.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
To o kanónu je dosti mýtus. Z
Logik KarelVomáčka https://cdr.cz/profil/logik
5. 12. 2019 - 15:26https://cdr.cz/clanek/legendarni-zabijaky-migu-stihacky-f-4-phantom-ceka-definitivni-odchod-do-duchodu/diskuseTo o kanónu je dosti mýtus. Z počátku měli F-4 problémy, ale bylo to především vinou špatné taktiky a výcviku. Námořní Phantomy nikdy kanón nedostaly, a na konci války měli lepší poměr kill:loss, než Phantomy od letectva, které byly upgradovány na verzi s kanónem.https://cdr.cz/clanek/legendarni-zabijaky-migu-stihacky-f-4-phantom-ceka-definitivni-odchod-do-duchodu/diskuse#comment-1277744
+
Větší problém byly později stavově posílené MIG 21. Ale ve skutečnosti nejvíc ztrát F4 měla na svědomí protiletecká obrana. Naopak nejvíc ztrát Migů bylo díky pokročilým naváděným střelám F4. F4 vedly boj spíše na delší vzdálenosti. Tento přístup zůstal zachován v NATO i dnes viz užití F-35 a prezentovaná strategie boje proti SU.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Větší problém byly později
VCR33 https://cdr.cz/profil/arcchecon
5. 12. 2019 - 17:13https://cdr.cz/clanek/legendarni-zabijaky-migu-stihacky-f-4-phantom-ceka-definitivni-odchod-do-duchodu/diskuseVětší problém byly později stavově posílené MIG 21. Ale ve skutečnosti nejvíc ztrát F4 měla na svědomí protiletecká obrana. Naopak nejvíc ztrát Migů bylo díky pokročilým naváděným střelám F4. F4 vedly boj spíše na delší vzdálenosti. Tento přístup zůstal zachován v NATO i dnes viz užití F-35 a prezentovaná strategie boje proti SU.https://cdr.cz/clanek/legendarni-zabijaky-migu-stihacky-f-4-phantom-ceka-definitivni-odchod-do-duchodu/diskuse#comment-1277761
+
Tak tomu ale bylo vždycky, že výkonnější stroje excelovali v taktice hit and run, zatímco v dogfightu a v boji na menší rychlosti se šance přecijenom vyrovnávají - na blízko je malý a obratný Mig-21 nebezpečným soupeřem i moderních strojů (byť samozřejmě taková Gčka jako třeba F-16 neutočí).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak tomu ale bylo vždycky, že
Logik KarelVomáčka https://cdr.cz/profil/logik
6. 12. 2019 - 11:01https://cdr.cz/clanek/legendarni-zabijaky-migu-stihacky-f-4-phantom-ceka-definitivni-odchod-do-duchodu/diskuseTak tomu ale bylo vždycky, že výkonnější stroje excelovali v taktice hit and run, zatímco v dogfightu a v boji na menší rychlosti se šance přecijenom vyrovnávají - na blízko je malý a obratný Mig-21 nebezpečným soupeřem i moderních strojů (byť samozřejmě taková Gčka jako třeba F-16 neutočí).https://cdr.cz/clanek/legendarni-zabijaky-migu-stihacky-f-4-phantom-ceka-definitivni-odchod-do-duchodu/diskuse#comment-1277856
+
No zkuste si třeba přečíst toto : 4 Phantom II vs MiG–21 - Válka ve Vietnamu
Od autorů: Peter E. Davies.
Možná by pak mohl článek mít nadpis Legendární MIG 21 zabiják F4 Phantom stále ve službě.
Záměrně neuvádím, žádného autora z bývalého sovětského bloku. A není na škodu si počíst něco ze specializovaných českých fór věnovaných letecké historii.
Navíc statistiky protivníků proti sobě nesedí, každá strana se snaží si to přilepšit na svou stranu.
Tak on je hlavně rozdíl o jakém migu bude autor mluvit. Ta letadla byly ve službě desítky let a je rozdíl mezi migem 15,17 19 a 21 či 29.
Nicméně je vidět že autor evidentně spíš proamericky naladěn (nebo chtěl vyvolat flame) :0)
Chceš tvrdit, že v soubojích měl Mig-21 pozitivní skóre s F-4?
Pokud ano, tak se IMHO mýlíš. Viz např.
https://www.historynet.com/great-kill-ratio-debate.htm
Navíc autor, na kterého se odvoláváš, napsal knihu: Phantom II, the Mig killer - takže evidentně jeho názor na úspěšnost Phantomu proti Migům poněkud desinterpretuješ....
Mig-21 měl taktické situace, kdy měl podstatnou výhodu nad Phantomem a pokud ho v ní překvapil, tak v rukou zkušeného pilota byl pro Phantom smrtící. Pokud ale ta letadla o sobě věděla dostatečně včas, tak mohl pravidla souboje diktovat Phantom a výhody byly na jeho straně - a poté, co USA zavedli takovou organizaci náletů, které podstatně omezili možnost náhlých přepadů, tak počet (už tak malý) sestřelů Phantomů v AtA boji ještě poklesl.
Btw. střetů F-4 versus 21 bylo dosti málo, protože se jim Vietnamci vyhejbali, snažili se nebojovat s eskortou, ale sundavat bombardéry.
A já měl za to, že F4 byl hned ze začátku pěknej průšvih, protože je ve Vietnamu sestřelovali Migy-15 jak holuby. Když F4kám vrátili palubní kanón, začala být teprve "konkurenceschopná".
To o kanónu je dosti mýtus. Z počátku měli F-4 problémy, ale bylo to především vinou špatné taktiky a výcviku. Námořní Phantomy nikdy kanón nedostaly, a na konci války měli lepší poměr kill:loss, než Phantomy od letectva, které byly upgradovány na verzi s kanónem.
Větší problém byly později stavově posílené MIG 21. Ale ve skutečnosti nejvíc ztrát F4 měla na svědomí protiletecká obrana. Naopak nejvíc ztrát Migů bylo díky pokročilým naváděným střelám F4. F4 vedly boj spíše na delší vzdálenosti. Tento přístup zůstal zachován v NATO i dnes viz užití F-35 a prezentovaná strategie boje proti SU.
Tak tomu ale bylo vždycky, že výkonnější stroje excelovali v taktice hit and run, zatímco v dogfightu a v boji na menší rychlosti se šance přecijenom vyrovnávají - na blízko je malý a obratný Mig-21 nebezpečným soupeřem i moderních strojů (byť samozřejmě taková Gčka jako třeba F-16 neutočí).
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.