CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Lidé o elektromobily nestojí: Jejich prodej drasticky klesá napříč Evropou

Přesně tak - iluze. Zakážeme nový auta se spalovacíma motorama a lidi si přirozeně koupí elektromobily, ne? Ne. Lidi budou dál jezdit ojetinama, jejich ceny jsou nafouknutý až běda a servisy jsou přeplněný. A emise se nesnižujou skoro vůbec - což by se dělo přirozenou průběžnou obměnou vozovýho parku za moderní motory.
Švagrová takhle prodala skoro 20 let starý auto, který sotva zvládne technickou, za 60k a místo toho si koupila ojetýho Passata CC z roku 2014 za 340k. To je neskutečný.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Známý si taky koupil Prassata na cesty do Němec, hezky v automatu, naftě a s haldexem, tuším že za to dal 400tisíc. Pak zjistil kolik stojí servis takového auta, na hladexu se odporoučela ložiska takže vyndal náhon haldexu a dává to tam jen na STK a nakonec si vzal od někoho z rodiny starou fabku na naftu, tu vyvařil a jezdí do Němec i s ní.

Ty staré krámy si drží cenu díky jednodušší opravitelnosti a s tím jde ruku v ruce i cena oprav.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To krásně popisuje ten stav. Ani tradiční automobilky nedokáží ani po tolika letech vyrobit spolehlivé auto. Resp, oni ho vyrobí, ale je to náhodka, nějaký konkrétní ročník nějakého modelu a výbavy. A ne, ty automobilky nehoří jen na nových emisních systémech. Viz ukázka výše s haldexem, viz Škoda superb 1, kde docházelo k zadření motoru, viz Sperb 3, kde docházelo k potkání motoru (protože špatná dimenzace komponent), viz audi a v určitých modelech dojebané hydraulické napínáky, šéfovo nové bmw, kde se asi po 100kkm rozpadla převodovka, teď má novou audi, co žere 6l oleje na 18kkm a tak by se dalo pokračovat.
Naproti tomu týpek koupí EV a po 300kkm a cca 12 letech vymění jen obložení brzd, dokonce i ty kotouče má stále původní (ano, je to extrém, většina to řeší už při 230kkm :D). A to ve značce, která je na trhu pár let. A lidi proti tomu ještě brojí.
A úplně nejlepší jsou prolhaný pokrytci jako Turek, kterým lidi zbaští každou hloupost.
Zdar Max

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Az na to, ze EV maju o 80% vyssiu poruchovost oproti ICE. (aspon v US)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já koupil za 230kkč jetý EV a spokojenost (zatím mám přes rok).
Zdar Max

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

lenze vacsina ludi si to eauto nekupi ani keby bolo rovnako drahe, alebo keby bolo lacnejsie. Lebo kazdy nebyva v dome a nabija vo svojej garazi, ti superbohati svojimi solarnymi panelmi. My (hovorim za vacsinu ludi) byvame v cinziakoch a auta parkujeme na parkoviskach.. potrebujeme na tie parkoviska aspon novy asfalt, lebo ten 40-50 rokov stary je ako po bombardovani. Ked niesu peniaze na asfalt, urcite nebudu peniaze na nabijacky. A ked niesu nabijacky, tak si mozeme tie elektroauta akurat tak vopchat do r1t1!!!
Vyprdnite sa na eauta, zakazte ich vyrobu a zacnite zas robit normalne spalovacie. Dakujem.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hlavně by to chtělo brzdit s těmi zákazy a příkazy. Elektrická auta mají svoje výhody a pro některá specifická využití jsou dobrou volbou. Zároveň nejsou bezemisní, protože elektřina ani baterie nerostou na poli, pneumatiky se taky obrušují apod. Chtělo by to racionální přístup k věci na základě reálných dat, narovnat podmínky a pak nechat výrobce a spotřebitele, ať hledají optimální řešení. Centrálně řízené hospodářství je cestou do pekla.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Je to stejný jako s cigárama. Zákazy v restauracích, zákaz kouření na nádražích a zastávkách atd. Jaká nevole byla, jaký odboj byl atd. a jak se to všechno posunulo o sto levelů vejš. To samé žárovky, co člověk někde měnil jak na běžícím pásu. Obrovský odpor k nasazování LED apod. A dnes? Dnes si na obyčejné žárovky vzpomene málokdo. A tak je to se vším. Nikdo nechce změny. Je to stále stejné, vyjde nová verze Windows a začnou se tvořit odbojové skupiny. Je to všechno jen k smíchu.
Zdar Max

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Maxi, tahle přirovnání nesedí z řady důvodů. EV mají zcela jistě v určitých situacích a nasazení velký smysl. Ale nemůžeš českou náturu zasazovat do celé Evropy a dělat závěry bez ohledu na okolnosti. Např. v Německu se začala objevovat velká parkoviště s odstavenými EV, kterým odešly baterie a firmy si jednoduše spočítaly, že je levnější koupit jiná auta, často znovu spalováky - a to již před zrušením dotací. Zde je první problém, že se od začátku automobilkách nechce otevřeně mluvit o tom, co bude stát výměna baterií. A první vlny EV pod státními dotacemi firem už skončily (jakože baterky už třeba před 2-3 roky, aspoň co vidím já v D, A, I). Dobře víš, že ve firemním prostředí funguje chladná aritmetika a pokud se firmě něco nevyplatí, tak to škrtne.

Problémem nejsou samotná EV. Jasně, je tu skupina lidí, co budou brojit vždycky, ale to není majorita, je to minorita. Jsou lidi mimo firemní prostředí, který si umí spočítat, co dává smysl a co ne. Pokud jezdím občas dálku, kterou mi EV neumí nabídnout, tak si ho prostě nepořídím. Pokud jezdím pár desítek KM denně, zvážím jej. Ale pokud mi na tyhle popojížďky stačí nové obyčejné benzínové auto za 400-500tis, a ve stejné kategorii stojí MH 650+tis a EV 900+tis, pak jednoduchou aritmetikou dojdu k tomu, kolik bych musel najezdit KM ročně, aby se mi to za cyklus běžné výměny auta (4-6let v zahraničí) alespoň vrátilo. A to je kámen úrazu, který doplňuje ztráta hodnoty EV v průběhu času. Proto se některé automobilky snaží vykroutit překupem emisních povolenek, proto hledají cesty k levnějším MH a teď nově i umělý útlum výroby a zdražování spalovacích verzí. Tohle nemá co do činění s odporem ke změnám minority, ale s absolutní nepřipraveností celé vize, včetně té technologické a finanční stránky. A to vynechávám absolutní ignoranci EK k tomu, že nezajistili přísun potřebných surovin a jejich těžbu nechali pokrýt Čínu, kterou dráždí dlouhodobě dovozními cly a v blízké budoucnosti nepomůže ani její touha získat Taiwan. Čili se nedá očekávat jejich levné pořízení dlouhodobě. Což se podepíše zásadně na ceně EV.

Dalším problémem je, že běžní lidé nedosáhnou ani na nový spalovák a lidé, kteří na ten spalovák nějak dosáhnou, už nedosáhnou na MH a už vůbec ne na EV. A to jsme se již platy dorovnali v mediánu Itálii a dost se přiblížili Rakousku.

A jak tu už výše zaznělo, pokud se rozhlédnu po sídlištích v ČR, ale i po městečkách v zemích, kde se pohybuji, tak vídám 2-4 nabíječky ve 3-5tis městě. Na sídlištích v ČR nevidím ani jednu - tam, kde se pohybuji. I kdyby se nakrásno lidi pro EV rozhodli, tak by se museli seřadit na trávnících před paneláky a vyhazovat okny prodlužováky. Což by bylo zcela jistě ekologické, třeba v zimě mít pootevřená okna. Ale to je už jen taková nadsázka.

Já zrovna řeším za co vyměním své 5 let staré auto. Nejsem vzorek, dosáhl bych i na nějaké slušné EV, ale patřím do skupiny, co jezdí občas dálky a nebudu si je prodlužovat ještě nabíjením, jinak pár KM popojížďky = pro mne je EV nevhodné, stejně jako nafťák. Několik dní řeším, co si koupit a cenové rozdíly mezi benzínem a MH jsou obří, klidně 50-60% ve stejné kategorii. Smysl? Ušetří se 3-4L na sto, emise to má skoro stejný a při mých nájezdových KM se mi ten rozdíl v pořizovací ceně za 5-6let nevrátí ani omylem. Ani kdyby stál litr benzínu 50kč (v Itálii letos tankuji za 1,48€).

Je to jednoduché, dokud to nebude dávat lidem i finanční smysl, k tomu jasnou informaci, kolik mne bude stát výměna baterek a dokud nebude jistota do budoucna (suroviny), tak je to z mého pohledu podstatně větší a hlubší problém, než byl s LED žárovkami či novou vezí Windows.

Za mě byla poznámka výše o omezení nařízení a povinností na místě. EV si svoje zákazníky našlo a věřím, že najde, když budou volbou a ne povinností. Pravověrné uživatele spalováků stejně nikdo nedonutí a budou tu jezdit po Evropě vraky, které budou mít emise vyšší, než by měly spalováky novější.

K tématu emisí, už jen tak pro srandu, řečnickou otázku - nemalou část emisí ze spalovacích motorů tvoří kamionová dálková doprava, přičemž je známo, že cca 40% kamionů na parkovištích u velkých firem fungují jako sklad = vyložíme tě až to zboží budeme potřebovat. Proč EK nevymyslela, že každá kolbenka musí mít dostatečný sklad, zboží se bude dálkově převážet elektrovlaky a v místě, třeba na úrovni okresu se pak rozveze náklaďákem, třeba i elektrickým? A napadá mě ještě jedna - proč nejezdí elektrobusy v linkové dopravě? Nenajezdí mnoho KM, tam by baterky limitem nebyly...

 

jo a sorry za článek :D

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jednom taková jedovatost - zdá se mi, že je to tak špatné, že ani ti co to prosazují v nich fakticky nejezdí, díky tomu, že je stále nutné počítat s krátkým dojezdem a dlouhým dobíjením. Tak ani zelení politici s tím nejezdí jenom pokrytecky nás s tím otravují nebo ještě hůř vyhazují za to veřejné peníze.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prodeje možná klesají, ale ti co můžou nabíjet doma a jezdí jenom do práce a na nákupy, tak Teslu už mají. To auto je totiž ukázkou prestiže a do města ideální. Elektromotory jsou tiché, nemají žádné emise a mají výborné zrychlení.
A až dojde baterie tak se koupí nové. To je úplně jednoduché.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ta bezemisnost EV je lez jako vez.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Provozní, ne výrobní. To dá přece rozum.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To, ze mas vyfuk vzdialeny od auta niekolko stoviek kilometrov z toho este bezemisne auto nerobi. Keby niekomu naozaj islo o ekologiu, tak nech sa zamera na efuel od porsche.

A inak prave vyrobna ekologia patri medzi najvacsie emisne problemy EV.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nerozváděj to. On napsal specificky "Elektromotory jsou tiché, nemají žádné emise a mají výborné zrychlení." ElektroMOTORY. Ne EV.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A ten elektromotor sa pohana cim? Tym ze sa na neho pozeras? To aj spalovaci motor ma nulove emisie ked ho nechat len tak lezat na stole alebo ho budes rucne roztacat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Elektromotor se pohání elektřinou a když ji do něj přivedeš, roztočí se. I když se na něj budeš dívat upřeně, žádné emise mít nebude. Pouze teplo. Nenech prchlivost cloumat svým majestátem.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A odkial zoberieme tu elektrinu?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ze slunce, z vody, z větru, z geotermální energie, z tepelné energie vzniklé spalováním spousty věcí. Nech toho.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Presne ta posledna vec je ta, na ktoru by si sa mal zamerat. Spalovanim hromady veci. A hadaj co vznika spalovanim hromady veci? Su to presne tie emisie, ktore ten tvoj bezemisny elektromotor potrebuje. Pre istotu aj graf zastupenia zdrojov energie, keby si sa chcel hadat, ze elektromotory pohanaju vylucne len slnecne luce a vietor. https://plnielanu.zoznam.sk/wp-content/uploads/2022/12/Celkova%CC%81-sve...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Myslíš si, že uvádíš nějaký nový informace? Já nejsem nějakej propagátor EV, kterej strká hlavu do písku při zmínce neekologický výroby elektřiny. Akorát se tady o tom nebavíme.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bavime sa o tom, ci je elektromotor (potazmo EV) je bezemisny alebo nie. A teda odpoved je jasna, ze nie.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Žádný potažmo. Taháš to sem jenom ty. Už mlč.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To by sa vam pacilo, aby vsetci co s vami nesuhlasia mlcali. Sam hovoris o tom, ze elektrina sa vyraba neekologicky, ale stale sa snazis obhajovat, ze elektromotor je bezemisny. To mi nejako vysvetli.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Opakuju, že mícháš jablka a hrušky. Elektromotor je bezemisní. Produkuje kinetickou a tepelnou energii.
Čemu na tom sakra nerozumíš?
A o neekologičnosti výroby elektřiny mluvíš jenom ty. Já uvedl různý příklady - z nich některý ekologický jsou a některý nejsou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Elektromotor je asi tak bezemisny ako spalovaci motor, aj v nom mozes spalovat napriklad vodik. Ale bavime sa o realnom svete, nie imaginarnych realitach, kde ma ludstvo vytvorenu dysonovu sferu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

OK, jsme v reálném světě. Popiš mi princip funkce elektromotoru.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Třeba zná někoho kdo umí telefonovat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vidim, ze zijes v nejake unikatnej bubline, ktora je uplne odstrihnuta od reality, tak ti to teda vysvetlim ako 5 rocnemu dietatu. Vies, aby sa auticko mohlo pohybovat, tak je v nom take zariadenie, oznacovane aj ako motorcek, no a ten motorcek, aby mohol pracovat potrebuje nieco co sa vola energia. Tak ako ty potrebujes k pohybu sa dobre najest, tak aj ten motorcek sa potrebuje napapat. A jeho jedlo moze pozostavat z roznych jedal, jednou moznostou je elektricka energia zo zasuvky, podobne ako tvoja nocna lampicka, aby si sa v noci nebal. No a ta energia putuje po strasne dlhych kabloch az do takej obrovskej tovarne, kde sa vyraba tym, ze sa tam spaluju rozne veci. Ak si dobre spominas ked sme naposledy opekali pri ohniku, ako ti vadil dym z neho, tak taky isty dym vychadza aj z takych obrovskych kominov v tej tovarni.

Jednoduchsie ti to uz vysvetlit asi nedokazem. Ak to nepochopis, tak prepac, asi nebudem dobry ucitel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Opět nepochopil zadání. Tak znovu jako pro malé dítě. Popiš funkci elektromotoru. Použij slova jako cívky, elektřina, stator, rotor, magnetické pole.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Sorry, mozem ti tu do nekonecna vysvetlovat, ale pochopit to za teba nemozem. A ty zjavne chapat ani len nechces.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já to chápu moc dobře. Výroba baterií a elektřiny není bezemisní. Ale o tom my se tu vůbec nebavili. 🙁

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Největším tvojim problémem je že věříš manipulacím a sám je vytváříš.
Elektromobil je bezmemisní. Tak to je. Jak je vyroben nebo odkud je energie je věc druhá.
Za chvíli mi budeš tvrdit že televize a mobilní telefon taky vytváří emise nebo jogurt.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No vy dvaja ste sa tu dobre nasli. EV nie je bezemisny ani omylom. A ano, pokial sa chces na to auto len pozerat v garazi, tak je bezemisny, v tom pripade je bezemisny aj spalovaci motor. Nemozes si z celej rovnice vybrat len jeden symbol a tvarit sa, ze nic naokolo neexistuje. Ked si na ICE namontujem sto kilometrovy vyfuk, tak to neznamena, ze je bezemisny. Pokial na pohon akehokolvek vozidla potrebujes nieco co vytvara emisie, tak to nemozes povazovat za bezemisne. A ano, vsetko co si vymenoval vytvara emisie, vsak asi preco uz na hromade vyrobkov nachadzas zelene nalepky ako je to low emission, ako tatrabanka sleduje tvoju uhlikovu stopu podla tvojich nakupov, ako tu vegani vyskakuju ze chov krav sposobuje globalnu katastrofu lebo prdia atd.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To si normalne manipulator z rady lidi, kteri maji hluboko do kapsy a vytvareji ruzne slozite konstrukce, ze je neco spatne, aby si obhajili ne ze na to nemaji, ale to co je pro jejich ego vice prijemne. To znamena ze problem je u konkretniho draheho produktu. A prave dost zajimave je ze takove nazory se rodi v hlavach lidi z chudych krajin. Jinymi slovy nejsi prvni z vychodu, kdo s takovymi blaboly prichazi tady na cdr.cz.

Za chvili budes tvrdit ze emise produkuje i elektricka autodraha, ze jo? Protoze ty to potrebujes zmanipulovat tak ze ji mam pripojenou na uhelnou elektrarnu aby si mel pravdu.
Nejsem vcerejsi kamarade. Zkus to nekde jinde.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.