CDR.cz - Vybráno z IT

Lidé se bojí lékařů. Virtuální call centrum denně odbaví přes 2 000 požadavků

PR článek
Technologický projekt LaboratorniVysledky.cz využilo od první vlny pandemie koronaviru téměř 50 000 lidí. Podstatou projektu je digitální zpracování a on-line distribuce výsledků vyšetření na COVID-19. Tvůrcům projektu se podařilo propojit rychle, bezpečně a online laboratoře, lékaře i samotné pacienty.

Technologický projekt LaboratorniVysledky.cz vznikl ve spolupráci Ministerstva průmyslu a obchodu, IT odborníků z firem CNS a YourPass a laboratoří na jaře letošního roku. V současné době využívají navíc pro komunikaci ambulance, laboratoře a jejich pacienti specializované call centrum InspiroTec, které se denně věnuje více než 2 000 hovorům.

 „Jedná se o praktický nástroj, který lidem pomáhá rychleji získat výsledky testování, a to bezpečně do telefonu či jiného chytrého zařízení. Projekt zároveň inspiruje v oblasti systémových řešení v eHealth, mohou se díky němu zobrazovat výsledky i jiných vyšetření, například z alergologie, které mohou mít lidé digitálně u sebe,” říká koordinátor Inovační strategie ČR Robin Čumpelík.

Virtuální call centrum pomůže od administrativy

V mělnickém call centru InspiroTec pracuje 20 zdravotních sester, které odbavují požadavky ze strany spolupracujících ambulancí, laboratoří, nemocnic a jejich pacientů. V době první vlny koronaviru se pracovníci přemístili do virtuálního call centra a z pohodlí domova tak vyřizují komunikaci ohledně výsledků testování na COVID-19 nebo změny v ordinačních hodinách a rušení objednaných návštěv u lékařů ze strany pacientů, kteří se v současnosti bojí ordinace navštěvovat.

„Aktuálně naše call centrum eviduje padesáti procentní nárůst požadavků oproti době před pandemií. Spolupracujeme navíc s odběrovými laboratořemi Nextclinics a zprostředkováváme komunikaci mezi lékaři a pacienty z Prahy, Českých Budějovic, Plzně a Štětí.“ říká obchodní ředitel CNS a.s. Petr Samek. Podle něj je také důležité, aby lidé kromě přístupu k výsledkům testování online měli také prostor pro komunikaci o výsledcích a ohledně jiných dotazů po telefonu, to je ovšem v současné době pro vytížená zdravotní pracoviště často komplikací.

Služby specializovaného call centra umožňují pracovníkům laboratoří se více věnovat odborné práci. Podle vedoucí laboratoře NL – BioLAB Natálie Mészárosové jsou právě jeho pracovníci v první linii v kontaktu s pacienty v době pandemie. Ti často chtějí znát například výsledky s předstihem kvůli pracovním povinnostem nebo s blížícím se termínem odjezdu do zahraničí. „S call centrem InspiroTec máme také dobrou zkušenost, když jde o rychlé předávání důležitých výsledků lékařům u vzorků, které jsou rozhodující v zdravotně ohrožujících stavech pacientů. Citlivě a s pochopením pracovníci call centra také komunikují s pacienty, kteří se nechali otestovat na jiném odběrovém pracovišti než v našich laboratořích a zároveň se také řídí obecným nařízení o ochraně osobních údajů pacientů,“ doplňuje vedoucí laboratoře Mészárosová.