Lidé se ve velkém zbavují AdBlocku, dohnal je k tomu YouTube
Situace ohledně platformy YouTube se v poslední době poměrně vyostřuje. Není to tak dávno, co YouTube razantně zakročilo proti tzv. adblock rozšířením pro prohlížeče. Tyto rozšíření pak používají lidé, kteří chtějí konzumovat obsah na YouTube zadarmo, ale zároveň nechtějí žádné reklamy.
To se samozřejmě YouTube nelíbí, protože reklamy jsou na této platformě hlavním zdrojem příjmů. V pravidlech YouTube je zjednodušeně řečeno, že uživatel musí buď zhlédnout reklamy nebo si platit YouTube Premium. I proto nedávno razantně zasáhlo proti těmto rozšířením, detekovalo uživatele s AdBlockem a dalo jim ultimátům mezi těmito dvěma možnostmi, jelikož porušují Terms of Services (pravidla pro využívání služby), s potenciální možností banu.
Zdroj: Shutterstock
Lidé si většinou vybrali jednu z těchto variant, ale ten, kdo na to doplácí jsou vývojáři těchto adblock rozšíření. Jednou z těchto společností je i AdGuard, která oznámila, že od 9. října se jejího rozšíření pro prohlížeč Google Chrome denně zbavilo více než 11 000 uživatelů. Od 18. října pak počet těchto lidí stoupl na 52 000.
Další takovou společnsotí je Ghostery, která uvedla, že v rámci dotazník při odinstalování jejich rozšíření uvedlo 90 procent uživatelů jako důvod nekompatibilitu s YouTube. To se ale většinou týká pouze prohlížeče Chrome, který pochází od stejné mateřské společnosti jako YouTube. Proto řada uživatelů přešla ke konkurenci, jako je Edge, kde počet instalací rozšíření od Ghostery vzrostlo v říjnu o 30 procent v porovnání se zářím.