Lockheed Martin odhalil potenciál nástupce špionážního letounu U-2
Nový špionážní letoun s pracovním označením Tactical Reconnaissance X (TR-X) by měl mít podobné výkonové parametry jako jeho předchůdce U-2, předvede ale i několik novinek. TR-X má být zhotoven z nových materiálů, které zajistí úsporu hmotnosti letounu a díky stealth technologii a konstrukčním úpravám se má vyznačovat extrémně nízkým radarovým průřezem (RCS). Nový letoun má být schopen proniknout nejmodernějšími systémy PVO (protivzdušnou obranou) protivníka, jako je ruský S-400 Triumf nebo S-500 Autocrat. Letoun má být vybaven nejnovějšími senzory, elektro-optickou soustavou, radarem AESA a systémy elektronického boje. Lockheed dále zvažuje, že nástupce U-2 by mohl být vybaven i zatím nespecifikovanými laserovými zbraněmi.
Nový letoun má být obdobné velikosti jako U-2. Maximální rychlost by se měla pohybovat kolem 800 km/h a dostup letounu je 21 km. Lockheed zatím přezkoumává, jestli by měl být letoun osazen pilotem nebo jestli se bude jednat o bezpilotní letoun (dron).
U.S. Air Force hodlá všechna špionážní letadla U-2 vyřadit ze své výzbroje už za čtyři roky. TR-X ale vstoupí do služby až za 10 let. Americké letectvo tak nejspíš bude muset v této přechodné době sáhnout po polovičním řešení v podobě bezpilotních Global Hawků, u nichž se cestovní rychlost pohybuje kolem 575 km/h a letová výška činí 18 km. Oproti U-2 ale má problémy při letu za špatného počasí a dále tomuto letounu chybí systémy zaručující bezpečně začlenění do civilního leteckého provozu.