Majitelé smartphonů tráví více času čtením pošty než telefonováním
Podle nového výzkumu společnosti Adobe uživatelé své chytré telefony používají častěji pro přístup k e-mailové schránce než pro realizování telefonních hovorů.
Pro průzkum bylo osloveno 1003 respondentů ve věku od 18 do 54 let. Dotazovaní odpovídali na otázky podle toho, zda mají tablet nebo smartphone a zda zařízení využívají k nakupování. Někteří vlastnili oba přístroje, proto měli za úkol odpovídat na dotazy týkající se mobilních telefonů i tabletů.
Celkový počet dotazovaných pro jednotlivé skupiny byl následující:
- 511 vlastníků smartphonu, kteří nakupují
- 492 vlastníků smartphonu, kteří nenakupují
- 306 vlastníků tabletu, kteří nakupují
- 697 vlastníků tabletu, kteří nenakupují
Ze statistiky vyplývá několik zajímavých informací:
- Uživatelé smartphonu či tabletu uvedli, že nejvíce času na zařízení tráví psaním a čtením e-mailů.
- Své zařízení pro nákup produktů a služeb využívá 55 % uživatelů tabletu a 28 % uživatelů smartphonu.
- Lidé, kteří na svém zařízení ještě nic nenakoupili, se na to chystají v průběhu letošního roku a to přesně 27 % majitelů chytrého telefonu a 25 % majitelů tabletu.
- 49 % nakupujících přes mobil a 45 % nakupujících přes tablet chce začít nakupovat přes aplikaci místo webového prohlížeče.
- 67 % uživatelů nakupujících na jednom či druhém zařízení si instaluje aplikace pouze od svých oblíbených obchodů.
Největší vliv pro nakupování mají na uživatele tyto faktory:
- přátele – smartphone (87 %), tablet (88 %)
- reklamní e-maily – smartphone (69 %), tablet (71 %)
- on-line reklamy – smartphone (67 %), tablet (68 %)
- Facebook – smartphone (54 %), tablet (52 %)
Zdroje: