Microsoft představil virtuální realitu na procházky, z reálného světa udělá hru
Microsoft se pokusil aplikovat virtuální realitu novou cestou a více ji integrovat do každodenního žřivota. Podle jejich vyjádření by technologie měla umožnit uživatelům žít stále ve virtuální světě, a to i při cestě po veřejných prostranstvích v reálném světě. V praxi by tak uživatel mohl být napojen na virtuální realitu třeba při cestě z práce nebo na nákup. Pouze zadá cíl cesty a systém se o zbytek postará.
Novinka nese název DreamWalker, a představena byla na sympoziu ACM o Uživatelském rozhraní a Technologiích. Microsoft však přiznává, že na tomto projektu ještě zapracovat, protože nechce za žádnou cenu ohrozit uživatele.
Jak to funguje?
Uživatel si nasadí celou soupravu pro virtuální realitu vybavenou dvoupásmovým GPS modulem, senzory a kamerami. Na základě geolokačních údajů a cíle cesty je naplánovaná trasa ve virtuálním světě, která přesně kopíruje cestu v reálném světě. Senzory a kamery se pak postarají o snímání nepředvídatelných statických překážek. Místo nich pak do virtuálního světa umístí například silniční blok či jinou překážku.
Pokud se objeví pohyblivá překážka, jako jsou chodci či cyklisté, objeví se uživateli ve virtuálním světě obdobná virtuální překážka v takové vzdálenosti od uživatele, aby předešla případnému nárazu ve světě reálném. Uživatel je pak naveden pomocí zobrazené šipky na nejbezpečnější směr pohybu. Během své cesty si tak připadá po celou dobu jako v nějaké videohře. Až doposud byly veškeré technologie pro virtuální realitu nasazovány v kontrolovaném prostředí. V reálném světě bylo pro bezpečí uživatelů nasazena spíš rozšířená realita.
DreamWalker je první prototyp systému, který by v budoucnu měl být schopen pracovat v nekontrolovaném a nepředvídatelném prostředí. Na podobných principech však pracuje i Google se svými Google Glass a mnohé další společnosti. Než však bude DreamWalker uveden na trh, bude muset být ověřena a zaručena maximální bezpečnost uživatelů.