Za poslednich x let se po svete prodalo MIGu-29 kolik? No a tak to bude i s touhle verzi.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Za poslednich x let se po
satai https://cdr.cz/profil/8wwfhc8jep
7. 7. 2021 - 16:47https://cdr.cz/clanek/mig-35-finisuje-statni-zkousky-co-s-nim-bude-dal/diskuseZa poslednich x let se po svete prodalo MIGu-29 kolik? No a tak to bude i s touhle verzi.https://cdr.cz/clanek/mig-35-finisuje-statni-zkousky-co-s-nim-bude-dal/diskuse#comment-1345163
+
smůla tohoto stroje je v tom že má zpoždění celou pětiletku...
Pořád se zpochybňuje jeho role se dvěma motory, ale když dojde na lámání chleba a jednomotoráku se poškodí či selže tak je stroj prakticky odepsaný, dvojmotorák to zvládne doletět. Takový být před pěti lety tak by se hodně dobře prodával, prakticky všechny bolístky původního modelu odstranili.
Ke zmíněnému projektu jednomotorového stroje, dost bych se vsadil že nepůjdou od píky ale navážou na tehdejší supermoderní Jak-141.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
smůla tohoto stroje je v tom
DDR0 https://cdr.cz/profil/ddr0
7. 7. 2021 - 17:13https://cdr.cz/clanek/mig-35-finisuje-statni-zkousky-co-s-nim-bude-dal/diskusesmůla tohoto stroje je v tom že má zpoždění celou pětiletku...
Pořád se zpochybňuje jeho role se dvěma motory, ale když dojde na lámání chleba a jednomotoráku se poškodí či selže tak je stroj prakticky odepsaný, dvojmotorák to zvládne doletět. Takový být před pěti lety tak by se hodně dobře prodával, prakticky všechny bolístky původního modelu odstranili.
Ke zmíněnému projektu jednomotorového stroje, dost bych se vsadil že nepůjdou od píky ale navážou na tehdejší supermoderní Jak-141.https://cdr.cz/clanek/mig-35-finisuje-statni-zkousky-co-s-nim-bude-dal/diskuse#comment-1345164
+
Jinak dva motory jsou proste v tehle kategorii moc. Zejmena s ruskymi naklady na udrzbu.
Teoreticky samozrejme dva motory -> vetsi sance to nekam dotahnout s jednom motorem. Prakticky to ale nevypada, ze by trebas zrovna tohle byl realny problem u Viperu nebo Gripenu.
Jinak u Jaku neni na co navazat. To je vec, ktera je 30 let mrtva. A uz tehdy resila problem, ktery proste vetsina zakazniku nema.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Pet let je tezke podceneni...
satai https://cdr.cz/profil/8wwfhc8jep
7. 7. 2021 - 18:36https://cdr.cz/clanek/mig-35-finisuje-statni-zkousky-co-s-nim-bude-dal/diskusePet let je tezke podceneni...
Jinak dva motory jsou proste v tehle kategorii moc. Zejmena s ruskymi naklady na udrzbu.
Teoreticky samozrejme dva motory -> vetsi sance to nekam dotahnout s jednom motorem. Prakticky to ale nevypada, ze by trebas zrovna tohle byl realny problem u Viperu nebo Gripenu.
Jinak u Jaku neni na co navazat. To je vec, ktera je 30 let mrtva. A uz tehdy resila problem, ktery proste vetsina zakazniku nema.https://cdr.cz/clanek/mig-35-finisuje-statni-zkousky-co-s-nim-bude-dal/diskuse#comment-1345174
+
A to je právě to. Spolehlivé letadlo této kategorie si vystačí s jedním motorem. Výhodou je pak daleko nižší provozní náklad na letovou hodinu. Výměnou za to lze pořídit více strojů a/nebo více letových hodin. V kombinaci se známými problémy nákladovosti MiGů jsou dva motory doslova vražedná kombinace.
Pokud bychom se bavili o bojové hodnotě dvou motorů, tak tam je to obdobné. Je sice pravda, že v případě zásahu motoru má letadlo větší šanci doletět zpět, ale v ostatních případech opět převáží ekonomická stránka věci - a o tu jde v případě konfliktů v první řadě, neboť válka je v drtivé většině případů (opotřebovávací) válkou zdrojů (jak materiálních, tak lidských).
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
A to je právě to. Spolehlivé
TyNyT https://cdr.cz/profil/tynyt
9. 7. 2021 - 09:50https://cdr.cz/clanek/mig-35-finisuje-statni-zkousky-co-s-nim-bude-dal/diskuseA to je právě to. Spolehlivé letadlo této kategorie si vystačí s jedním motorem. Výhodou je pak daleko nižší provozní náklad na letovou hodinu. Výměnou za to lze pořídit více strojů a/nebo více letových hodin. V kombinaci se známými problémy nákladovosti MiGů jsou dva motory doslova vražedná kombinace.
Pokud bychom se bavili o bojové hodnotě dvou motorů, tak tam je to obdobné. Je sice pravda, že v případě zásahu motoru má letadlo větší šanci doletět zpět, ale v ostatních případech opět převáží ekonomická stránka věci - a o tu jde v případě konfliktů v první řadě, neboť válka je v drtivé většině případů (opotřebovávací) válkou zdrojů (jak materiálních, tak lidských).https://cdr.cz/clanek/mig-35-finisuje-statni-zkousky-co-s-nim-bude-dal/diskuse#comment-1345348
+
Zbývá vysvětlit proč má jednomotorový F-16 větší náklady na jednu letovou hodinu než MiG-29...
Od dob Izdělije 9.12 a resursu motorů pouhých 600 hodin uplynulo hodně času a dnes mají motory RD-33 stejnou životnost jako západní ekvivalenty.
15. 7. 2021 - 23:19https://cdr.cz/clanek/mig-35-finisuje-statni-zkousky-co-s-nim-bude-dal/diskuseZbývá vysvětlit proč má jednomotorový F-16 větší náklady na jednu letovou hodinu než MiG-29...
Od dob Izdělije 9.12 a resursu motorů pouhých 600 hodin uplynulo hodně času a dnes mají motory RD-33 stejnou životnost jako západní ekvivalenty. https://cdr.cz/clanek/mig-35-finisuje-statni-zkousky-co-s-nim-bude-dal/diskuse#comment-1346117
+
"MiG-35 finišuje státní zkoušky. Co s ním bude dál?"
Asi půjde po státnici na pracovní pohovor? :)
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
"MiG-35 finišuje státní
Gath G https://cdr.cz/profil/ggeal
7. 7. 2021 - 17:51https://cdr.cz/clanek/mig-35-finisuje-statni-zkousky-co-s-nim-bude-dal/diskuse"MiG-35 finišuje státní zkoušky. Co s ním bude dál?"
Asi půjde po státnici na pracovní pohovor? :)https://cdr.cz/clanek/mig-35-finisuje-statni-zkousky-co-s-nim-bude-dal/diskuse#comment-1345167
+
Za poslednich x let se po svete prodalo MIGu-29 kolik? No a tak to bude i s touhle verzi.
smůla tohoto stroje je v tom že má zpoždění celou pětiletku...
Pořád se zpochybňuje jeho role se dvěma motory, ale když dojde na lámání chleba a jednomotoráku se poškodí či selže tak je stroj prakticky odepsaný, dvojmotorák to zvládne doletět. Takový být před pěti lety tak by se hodně dobře prodával, prakticky všechny bolístky původního modelu odstranili.
Ke zmíněnému projektu jednomotorového stroje, dost bych se vsadil že nepůjdou od píky ale navážou na tehdejší supermoderní Jak-141.
Pet let je tezke podceneni...
Jinak dva motory jsou proste v tehle kategorii moc. Zejmena s ruskymi naklady na udrzbu.
Teoreticky samozrejme dva motory -> vetsi sance to nekam dotahnout s jednom motorem. Prakticky to ale nevypada, ze by trebas zrovna tohle byl realny problem u Viperu nebo Gripenu.
Jinak u Jaku neni na co navazat. To je vec, ktera je 30 let mrtva. A uz tehdy resila problem, ktery proste vetsina zakazniku nema.
A to je právě to. Spolehlivé letadlo této kategorie si vystačí s jedním motorem. Výhodou je pak daleko nižší provozní náklad na letovou hodinu. Výměnou za to lze pořídit více strojů a/nebo více letových hodin. V kombinaci se známými problémy nákladovosti MiGů jsou dva motory doslova vražedná kombinace.
Pokud bychom se bavili o bojové hodnotě dvou motorů, tak tam je to obdobné. Je sice pravda, že v případě zásahu motoru má letadlo větší šanci doletět zpět, ale v ostatních případech opět převáží ekonomická stránka věci - a o tu jde v případě konfliktů v první řadě, neboť válka je v drtivé většině případů (opotřebovávací) válkou zdrojů (jak materiálních, tak lidských).
Zbývá vysvětlit proč má jednomotorový F-16 větší náklady na jednu letovou hodinu než MiG-29...
Od dob Izdělije 9.12 a resursu motorů pouhých 600 hodin uplynulo hodně času a dnes mají motory RD-33 stejnou životnost jako západní ekvivalenty.
"MiG-35 finišuje státní zkoušky. Co s ním bude dál?"
Asi půjde po státnici na pracovní pohovor? :)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.