Jenze tohle stejne v letadlech nebude, protoze desetina lidi by mela z takoveho pohledu srdecni zachvat, a kvuli nim by se to nikdy behem letu nezaplo. Mozna by to slo ve velkych letadlech, kde by byla jedna mistnost na tohle urcena. A sel by tam jen ten kdo by chtel.
+1
-28
-1
Je komentář přínosný?
Jenze tohle stejne v
John Douberro https://cdr.cz/profil/john-douberro
31. 10. 2014 - 08:06https://cdr.cz/clanek/misto-oken-oled-displeje-v-letadlech-se-jich-dockame-do-10-let/diskuseJenze tohle stejne v letadlech nebude, protoze desetina lidi by mela z takoveho pohledu srdecni zachvat, a kvuli nim by se to nikdy behem letu nezaplo. Mozna by to slo ve velkych letadlech, kde by byla jedna mistnost na tohle urcena. A sel by tam jen ten kdo by chtel.https://cdr.cz/clanek/misto-oken-oled-displeje-v-letadlech-se-jich-dockame-do-10-let/diskuse#comment-741765
+
Vzhledem k tomu jak dlouho trvá vývojový proces v letectví s ohledem na bezpečnost všeho možného, tak se toho nedočkáme myslím ani za 30 let a v economy dobytčácích pro obyčejné smrtelníky pak nikdy.
+1
-17
-1
Je komentář přínosný?
Vzhledem k tomu jak dlouho
ondra1 https://cdr.cz/profil/v0cas
31. 10. 2014 - 09:35https://cdr.cz/clanek/misto-oken-oled-displeje-v-letadlech-se-jich-dockame-do-10-let/diskuseVzhledem k tomu jak dlouho trvá vývojový proces v letectví s ohledem na bezpečnost všeho možného, tak se toho nedočkáme myslím ani za 30 let a v economy dobytčácích pro obyčejné smrtelníky pak nikdy.https://cdr.cz/clanek/misto-oken-oled-displeje-v-letadlech-se-jich-dockame-do-10-let/diskuse#comment-741789
+
jooo nejni nad to čumět do televize místo z okna ... no a ještě nezapomenout přitom používat googlebrejle, protože bez nich by to nebylo to pravé ořechové
+1
-21
-1
Je komentář přínosný?
jooo nejni nad to čumět do
LPK https://cdr.cz/profil/lpk
31. 10. 2014 - 10:02https://cdr.cz/clanek/misto-oken-oled-displeje-v-letadlech-se-jich-dockame-do-10-let/diskusejooo nejni nad to čumět do televize místo z okna ... no a ještě nezapomenout přitom používat googlebrejle, protože bez nich by to nebylo to pravé ořechovéhttps://cdr.cz/clanek/misto-oken-oled-displeje-v-letadlech-se-jich-dockame-do-10-let/diskuse#comment-741797
+
moc si to prestavit neviem sediet pri obrazovke 30cm blizko - budu to musiet byt aspon obrazovky z 24k rozlisenim ;)
+1
-14
-1
Je komentář přínosný?
moc si to prestavit neviem
Misko Uško https://cdr.cz/profil/mimulino
31. 10. 2014 - 10:57https://cdr.cz/clanek/misto-oken-oled-displeje-v-letadlech-se-jich-dockame-do-10-let/diskusemoc si to prestavit neviem sediet pri obrazovke 30cm blizko - budu to musiet byt aspon obrazovky z 24k rozlisenim ;) https://cdr.cz/clanek/misto-oken-oled-displeje-v-letadlech-se-jich-dockame-do-10-let/diskuse#comment-741819
+
Samozřejmě, že se to - troufám si říci NIKDY - nestane - tedy že se zruší okna. Vizionář nevizionář. Oni na to koukají je z té prima stránky, dáme telky místo oken. Nicméně lidi co se chtějí koukat z okna se chtějí koukat z okna a ne z 15 cm na obří displej. Dále to přidává spoustu elektroniky, která musí být opravdu bezpečná když se orosí, když v noci zmrzne, spousty kabelů spoustu desek - ale to jsou jen takové podružné záležitosti - určitě řešitelné, otázkou je za jakou (hmotnostní) cenu, když by to mělo být v tak megalomanském rozsahu.
A proč nikdy? Proč se musí zvedat roletky při startu a přistání, proč se zhasíná světlo? Protože ta okna jsou tam i pro nouzové situace, je to jediný zdroj světla a orientace po případné havárii - sedět v hliníkové trubce, kde zhasnou všecha světla i prima hi-tech OLED displeje by určitě patřilo k vrcholným zážitkům evakuací.
Nějaké využití by se jistě našlo, ale jako úplná náhrada oken, to nevídím optimisticky.
+1
+38
-1
Je komentář přínosný?
Samozřejmě, že se to -
Fotobob https://cdr.cz/profil/fotobob
31. 10. 2014 - 11:22https://cdr.cz/clanek/misto-oken-oled-displeje-v-letadlech-se-jich-dockame-do-10-let/diskuseSamozřejmě, že se to - troufám si říci NIKDY - nestane - tedy že se zruší okna. Vizionář nevizionář. Oni na to koukají je z té prima stránky, dáme telky místo oken. Nicméně lidi co se chtějí koukat z okna se chtějí koukat z okna a ne z 15 cm na obří displej. Dále to přidává spoustu elektroniky, která musí být opravdu bezpečná když se orosí, když v noci zmrzne, spousty kabelů spoustu desek - ale to jsou jen takové podružné záležitosti - určitě řešitelné, otázkou je za jakou (hmotnostní) cenu, když by to mělo být v tak megalomanském rozsahu.
A proč nikdy? Proč se musí zvedat roletky při startu a přistání, proč se zhasíná světlo? Protože ta okna jsou tam i pro nouzové situace, je to jediný zdroj světla a orientace po případné havárii - sedět v hliníkové trubce, kde zhasnou všecha světla i prima hi-tech OLED displeje by určitě patřilo k vrcholným zážitkům evakuací.
Nějaké využití by se jistě našlo, ale jako úplná náhrada oken, to nevídím optimisticky.https://cdr.cz/clanek/misto-oken-oled-displeje-v-letadlech-se-jich-dockame-do-10-let/diskuse#comment-741829
+
Právě že hmotnost je výhoda tohoto řešení a proč se o něm vůbec uvažuje. Absence oken znamená lehčí a pevnější trup (a tedy nižší náklady na provoz). I proto se mluví o OLED a ne o LCD - jdou natisknout na tenký a lehký materiál.
Nouzové osvětlení tam je vždy i teď (i v noci dochází k nehodám ;) ), takže z tohoto pohledu žádná změna.
Člověk se nesmí dívat na OLED, jako na něco hightech, ale jako na levný papír zítřka a potom pochopí, že to naopak směřuje do "dobytčáků" a okna budou v bussiness class.
+1
+19
-1
Je komentář přínosný?
Právě že hmotnost je výhoda
ptipi https://cdr.cz/profil/ptipi
1. 11. 2014 - 14:46https://cdr.cz/clanek/misto-oken-oled-displeje-v-letadlech-se-jich-dockame-do-10-let/diskusePrávě že hmotnost je výhoda tohoto řešení a proč se o něm vůbec uvažuje. Absence oken znamená lehčí a pevnější trup (a tedy nižší náklady na provoz). I proto se mluví o OLED a ne o LCD - jdou natisknout na tenký a lehký materiál.
Nouzové osvětlení tam je vždy i teď (i v noci dochází k nehodám ;) ), takže z tohoto pohledu žádná změna.
Člověk se nesmí dívat na OLED, jako na něco hightech, ale jako na levný papír zítřka a potom pochopí, že to naopak směřuje do "dobytčáků" a okna budou v bussiness class.https://cdr.cz/clanek/misto-oken-oled-displeje-v-letadlech-se-jich-dockame-do-10-let/diskuse#comment-742155
+
Nicméně v letadle je bezpečnost na prvním místě, až pak jsou fičurky. A ta úspora hmotnosti může být jen zdánlivá výhoda - opravdu to bude lehčí? Samotný display ano, ale se všemi těmi záležitostmi okolo se té elektroniky a kabeláže nahromadí dost. Ta současná okénka totiž nejsou skleněná, ale jsou z polykarbonátu, tedy už nyní poměrně lehká.
Nouzové osvětlení tam je vždy, ale bohužel když dojde poškození zdrojů (baterií) či napájení kdekoliv po cestě, tak jaksi zhasne, že. :-) Proto se v noci na start a přistání zhasíná světlo, aby byli cestující přivyklí šeru.
A taky na záběrech z miniaturních kamer namířených do mnoha směrů bez slunečních clonek a s ošmudlanou optikou (kdo by čistil aerodynamické kryty před každým letem, že?) by nebyly tak pohádkově modré záběry jako jsou na vizualizacích, ale bílé nic moc obvykle, bílé nic s lens flary proti světu a jen po světle jakž takž obraz. Což lze už nyní pozorovat na různých pohledech kamer v "zábavních systémech letadel", kdy zatím co je z okna celkem normální lehce zamlžený pohled (mozek si to vyčistí), tak na záběru kamery bývá nedetekovatelné mléko. Jen zcela vyjímečně je tam něco opravdu dobře vidět. A to nemluvím o noci, kdy jsou okem krásně vidět města, vesnice, ale i hvězdy nebo polární záře a jaksi víme co produkují běžné kamery v noci. :-)
+1
+19
-1
Je komentář přínosný?
Nicméně v letadle je
Fotobob https://cdr.cz/profil/fotobob
1. 11. 2014 - 15:44https://cdr.cz/clanek/misto-oken-oled-displeje-v-letadlech-se-jich-dockame-do-10-let/diskuseNicméně v letadle je bezpečnost na prvním místě, až pak jsou fičurky. A ta úspora hmotnosti může být jen zdánlivá výhoda - opravdu to bude lehčí? Samotný display ano, ale se všemi těmi záležitostmi okolo se té elektroniky a kabeláže nahromadí dost. Ta současná okénka totiž nejsou skleněná, ale jsou z polykarbonátu, tedy už nyní poměrně lehká.
Nouzové osvětlení tam je vždy, ale bohužel když dojde poškození zdrojů (baterií) či napájení kdekoliv po cestě, tak jaksi zhasne, že. :-) Proto se v noci na start a přistání zhasíná světlo, aby byli cestující přivyklí šeru.
A taky na záběrech z miniaturních kamer namířených do mnoha směrů bez slunečních clonek a s ošmudlanou optikou (kdo by čistil aerodynamické kryty před každým letem, že?) by nebyly tak pohádkově modré záběry jako jsou na vizualizacích, ale bílé nic moc obvykle, bílé nic s lens flary proti světu a jen po světle jakž takž obraz. Což lze už nyní pozorovat na různých pohledech kamer v "zábavních systémech letadel", kdy zatím co je z okna celkem normální lehce zamlžený pohled (mozek si to vyčistí), tak na záběru kamery bývá nedetekovatelné mléko. Jen zcela vyjímečně je tam něco opravdu dobře vidět. A to nemluvím o noci, kdy jsou okem krásně vidět města, vesnice, ale i hvězdy nebo polární záře a jaksi víme co produkují běžné kamery v noci. :-)https://cdr.cz/clanek/misto-oken-oled-displeje-v-letadlech-se-jich-dockame-do-10-let/diskuse#comment-742167
+
Jenze tohle stejne v letadlech nebude, protoze desetina lidi by mela z takoveho pohledu srdecni zachvat, a kvuli nim by se to nikdy behem letu nezaplo. Mozna by to slo ve velkych letadlech, kde by byla jedna mistnost na tohle urcena. A sel by tam jen ten kdo by chtel.
Vzhledem k tomu jak dlouho trvá vývojový proces v letectví s ohledem na bezpečnost všeho možného, tak se toho nedočkáme myslím ani za 30 let a v economy dobytčácích pro obyčejné smrtelníky pak nikdy.
jooo nejni nad to čumět do televize místo z okna ... no a ještě nezapomenout přitom používat googlebrejle, protože bez nich by to nebylo to pravé ořechové
moc si to prestavit neviem sediet pri obrazovke 30cm blizko - budu to musiet byt aspon obrazovky z 24k rozlisenim ;)
Samozřejmě, že se to - troufám si říci NIKDY - nestane - tedy že se zruší okna. Vizionář nevizionář. Oni na to koukají je z té prima stránky, dáme telky místo oken. Nicméně lidi co se chtějí koukat z okna se chtějí koukat z okna a ne z 15 cm na obří displej. Dále to přidává spoustu elektroniky, která musí být opravdu bezpečná když se orosí, když v noci zmrzne, spousty kabelů spoustu desek - ale to jsou jen takové podružné záležitosti - určitě řešitelné, otázkou je za jakou (hmotnostní) cenu, když by to mělo být v tak megalomanském rozsahu.
A proč nikdy? Proč se musí zvedat roletky při startu a přistání, proč se zhasíná světlo? Protože ta okna jsou tam i pro nouzové situace, je to jediný zdroj světla a orientace po případné havárii - sedět v hliníkové trubce, kde zhasnou všecha světla i prima hi-tech OLED displeje by určitě patřilo k vrcholným zážitkům evakuací.
Nějaké využití by se jistě našlo, ale jako úplná náhrada oken, to nevídím optimisticky.
Právě že hmotnost je výhoda tohoto řešení a proč se o něm vůbec uvažuje. Absence oken znamená lehčí a pevnější trup (a tedy nižší náklady na provoz). I proto se mluví o OLED a ne o LCD - jdou natisknout na tenký a lehký materiál.
Nouzové osvětlení tam je vždy i teď (i v noci dochází k nehodám ;) ), takže z tohoto pohledu žádná změna.
Člověk se nesmí dívat na OLED, jako na něco hightech, ale jako na levný papír zítřka a potom pochopí, že to naopak směřuje do "dobytčáků" a okna budou v bussiness class.
Nicméně v letadle je bezpečnost na prvním místě, až pak jsou fičurky. A ta úspora hmotnosti může být jen zdánlivá výhoda - opravdu to bude lehčí? Samotný display ano, ale se všemi těmi záležitostmi okolo se té elektroniky a kabeláže nahromadí dost. Ta současná okénka totiž nejsou skleněná, ale jsou z polykarbonátu, tedy už nyní poměrně lehká.
Nouzové osvětlení tam je vždy, ale bohužel když dojde poškození zdrojů (baterií) či napájení kdekoliv po cestě, tak jaksi zhasne, že. :-) Proto se v noci na start a přistání zhasíná světlo, aby byli cestující přivyklí šeru.
A taky na záběrech z miniaturních kamer namířených do mnoha směrů bez slunečních clonek a s ošmudlanou optikou (kdo by čistil aerodynamické kryty před každým letem, že?) by nebyly tak pohádkově modré záběry jako jsou na vizualizacích, ale bílé nic moc obvykle, bílé nic s lens flary proti světu a jen po světle jakž takž obraz. Což lze už nyní pozorovat na různých pohledech kamer v "zábavních systémech letadel", kdy zatím co je z okna celkem normální lehce zamlžený pohled (mozek si to vyčistí), tak na záběru kamery bývá nedetekovatelné mléko. Jen zcela vyjímečně je tam něco opravdu dobře vidět. A to nemluvím o noci, kdy jsou okem krásně vidět města, vesnice, ale i hvězdy nebo polární záře a jaksi víme co produkují běžné kamery v noci. :-)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.