Na Spotify si brzy pustíte i audioknihy, ale předplatné vám nepomůže
zdroj: Shutterstock
Spotify je čím dál populárnější služba na určená na poslech audia ve všech možných podobách. Doposud se soustředil převážně na hudbu a podcasty, ale nově se chce zaměřit i na audioknihy. Podle prohlášení by měl být pilotní projekt spuštěn prozatím ve Spojených státech amerických a neměly by zde být benefity pro předplatitele.
Tento krok nastal především díky nedávné akvizici společnosti Findaway, což byla služba na prodej audioknih. V rámci svého online prodeje audioknih by mělo být v nabídce až 300 000 titulů. Pro Spotify by to byl alespoň nějaký příjem, protože v současné době má příjem akorát z předplatného či z reklam, což v poměru k nákladům není zase tolik.
zdroj: Shutterstock
Většinu peněz, které Spotify vydělá, totiž musí odevzdat hudebním vydavatelstvím, kde se přerozdělí mezi umělce a skladatele. Dále nesmíme zapomenout ani na marketingové a provozní náklady. Z pohledu nákladů jsou podcasty daleko výhodnější, protože není zapotřebí nakupovat drahé licence.
Možná právě pro tyto skutečnosti se Spotify rozhodl vstoupit i na trh s audioknihami, které dnes rostou prudce na popularitě. Vyhledávání audioknih bude prý probíhat běžným způsobem a nákup se odehraje na nové stránce. Uživatelé si budou moci audioknihu poslechnout online či offline. Ceny za audioknihy budou stejné či podobné, jako nabízí další poskytovatelé
Diskuse ke článku Na Spotify si brzy pustíte i audioknihy, ale předplatné vám nepomůže