Netestovalo se toto již na koci šedesátých let a nelétal rychlostí mach 2 concorde od let 70tých? Btw. Jak chtějí zajistit že nezkrachují stejně, díky vysoké ceně a malému zájmu cestujících? Jo a ještě je to letadlo dost "green" ?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Netestovalo se toto již na
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
6. 5. 2024 - 09:49https://cdr.cz/clanek/nadzvukovy-letoun-xb-1-se-chysta-na-prvni-prolomeni-hranice-zvuku/diskuseNetestovalo se toto již na koci šedesátých let a nelétal rychlostí mach 2 concorde od let 70tých? Btw. Jak chtějí zajistit že nezkrachují stejně, díky vysoké ceně a malému zájmu cestujících? Jo a ještě je to letadlo dost "green" ?https://cdr.cz/clanek/nadzvukovy-letoun-xb-1-se-chysta-na-prvni-prolomeni-hranice-zvuku/diskuse#comment-1454896
+
Pokud byl malý zájem o takové cestování tak to bylo díky zbytečně velkému letadlu kde byl problém naplnit jeho kapacitu (podobně jako A380) a pokud létalo při takovém "vytížení" často pak se není čemu divit že nebyla naplněna kapacita.
Zde se půjde nejspíš podobnou cestou jako mají business jety, malé úsporné letadlo kde nebude problém naplnit přepravní kapacity.
A pokud bude zájem tak se prostě přiobjednají další letadla.
Jen se podívejte třeba na flightradar24.com a vyfiltruje si tam tyto malé stroje, budou jich ve vzduchu stovky a zcela určitě se najdou desítky firem a podnikatelů kteří svůj pomalý stroj vymění za toto nadzvukové letadlo.
Menší letadla navíc nebudou tak náročná na údržbu, nehledě na technologie, dnešní stroje jsou podstatně jednodušší, znovu si to uveďme do kontextu, pro porovnání 4 malé moderní business jety a 4 velká stará dopravní letadla.
Pořád myslíte že údržba bude u takových malých moderních strojů stejná jako u starého velkého Concordu?
Bude letadlo dost zelené? Podívejte se na letadla před 50 lety kolik takové průměrné letadlo se 200 pasažéry spotřebovalo paliva a kolik letadlo s 200 pasažéry dnes spotřebuje paliva.... Hrubým odhadem bych řekl tak polovinu paliva.
Motory jsou dnes výrazně efektivnější
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Pokud byl malý zájem o takové
Honza1616 https://cdr.cz/profil/2badkw3tjj
7. 5. 2024 - 09:13https://cdr.cz/clanek/nadzvukovy-letoun-xb-1-se-chysta-na-prvni-prolomeni-hranice-zvuku/diskusePokud byl malý zájem o takové cestování tak to bylo díky zbytečně velkému letadlu kde byl problém naplnit jeho kapacitu (podobně jako A380) a pokud létalo při takovém "vytížení" často pak se není čemu divit že nebyla naplněna kapacita.
Zde se půjde nejspíš podobnou cestou jako mají business jety, malé úsporné letadlo kde nebude problém naplnit přepravní kapacity.
A pokud bude zájem tak se prostě přiobjednají další letadla.
Jen se podívejte třeba na flightradar24.com a vyfiltruje si tam tyto malé stroje, budou jich ve vzduchu stovky a zcela určitě se najdou desítky firem a podnikatelů kteří svůj pomalý stroj vymění za toto nadzvukové letadlo.
Menší letadla navíc nebudou tak náročná na údržbu, nehledě na technologie, dnešní stroje jsou podstatně jednodušší, znovu si to uveďme do kontextu, pro porovnání 4 malé moderní business jety a 4 velká stará dopravní letadla.
Pořád myslíte že údržba bude u takových malých moderních strojů stejná jako u starého velkého Concordu?
Bude letadlo dost zelené? Podívejte se na letadla před 50 lety kolik takové průměrné letadlo se 200 pasažéry spotřebovalo paliva a kolik letadlo s 200 pasažéry dnes spotřebuje paliva.... Hrubým odhadem bych řekl tak polovinu paliva.
Motory jsou dnes výrazně efektivnějšíhttps://cdr.cz/clanek/nadzvukovy-letoun-xb-1-se-chysta-na-prvni-prolomeni-hranice-zvuku/diskuse#comment-1455080
+
Je to přesně obráceně, velká letadla převážející hodně lidí jsou daleko rentabilnější než ta malá... A nadzvuková letadla prostě žrala víc a ta úspora času za to nestála.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Je to přesně obráceně velká
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
7. 5. 2024 - 11:58https://cdr.cz/clanek/nadzvukovy-letoun-xb-1-se-chysta-na-prvni-prolomeni-hranice-zvuku/diskuseJe to přesně obráceně, velká letadla převážející hodně lidí jsou daleko rentabilnější než ta malá... A nadzvuková letadla prostě žrala víc a ta úspora času za to nestála.https://cdr.cz/clanek/nadzvukovy-letoun-xb-1-se-chysta-na-prvni-prolomeni-hranice-zvuku/diskuse#comment-1455135
+
6. 5. 2024 - 12:50https://cdr.cz/clanek/nadzvukovy-letoun-xb-1-se-chysta-na-prvni-prolomeni-hranice-zvuku/diskuseA co Concorde? Toto není prví "prolomení" rychlosti zvuku a ani v dopravních letadlech.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Concorde
Toto má být jeho nástupce
https://www.aeroweb.cz/clanky/8664-nastupce-concordu-ma-za-sebou-prvni-lethttps://cdr.cz/clanek/nadzvukovy-letoun-xb-1-se-chysta-na-prvni-prolomeni-hranice-zvuku/diskuse#comment-1454925
+
Netestovalo se toto již na koci šedesátých let a nelétal rychlostí mach 2 concorde od let 70tých? Btw. Jak chtějí zajistit že nezkrachují stejně, díky vysoké ceně a malému zájmu cestujících? Jo a ještě je to letadlo dost "green" ?
Pokud byl malý zájem o takové cestování tak to bylo díky zbytečně velkému letadlu kde byl problém naplnit jeho kapacitu (podobně jako A380) a pokud létalo při takovém "vytížení" často pak se není čemu divit že nebyla naplněna kapacita.
Zde se půjde nejspíš podobnou cestou jako mají business jety, malé úsporné letadlo kde nebude problém naplnit přepravní kapacity.
A pokud bude zájem tak se prostě přiobjednají další letadla.
Jen se podívejte třeba na flightradar24.com a vyfiltruje si tam tyto malé stroje, budou jich ve vzduchu stovky a zcela určitě se najdou desítky firem a podnikatelů kteří svůj pomalý stroj vymění za toto nadzvukové letadlo.
Menší letadla navíc nebudou tak náročná na údržbu, nehledě na technologie, dnešní stroje jsou podstatně jednodušší, znovu si to uveďme do kontextu, pro porovnání 4 malé moderní business jety a 4 velká stará dopravní letadla.
Pořád myslíte že údržba bude u takových malých moderních strojů stejná jako u starého velkého Concordu?
Bude letadlo dost zelené? Podívejte se na letadla před 50 lety kolik takové průměrné letadlo se 200 pasažéry spotřebovalo paliva a kolik letadlo s 200 pasažéry dnes spotřebuje paliva.... Hrubým odhadem bych řekl tak polovinu paliva.
Motory jsou dnes výrazně efektivnější
Je to přesně obráceně, velká letadla převážející hodně lidí jsou daleko rentabilnější než ta malá... A nadzvuková letadla prostě žrala víc a ta úspora času za to nestála.
A co Concorde? Toto není prví "prolomení" rychlosti zvuku a ani v dopravních letadlech.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Concorde
Toto má být jeho nástupce
https://www.aeroweb.cz/clanky/8664-nastupce-concordu-ma-za-sebou-prvni-let
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.