Nadzvukový letoun XB-1 se chystá na první prolomení hranice zvuku
"Po úspěšném prvním letu XB-1 se těším na jeho historicky první nadzvukový let," řekl zakladatel a generální ředitel Boom Supersonic Blake Scholl. "Děkujeme Federálnímu úřadu pro letectví za podporu inovací a možnosti pokračovat v testování XB-1 v oblasti nadzvukového cestování."
Schválení přichází po úspěšném zkušebním letu XB-1 při podzvukových rychlostech dvojicí zkušebních pilotů. Nyní je plánováno provést 10-20 letů před pokusem o překonání rychlosti zvuku. Během této doby bude společnost systematicky rozšiřovat letové parametry a provádět kontroly všech systémů za letu.
Zdroj: YouTube
XB-1 je zmenšenou verzí komerčního letounu Boom, nazvaného Overture, který má být schopen přepravit méně než 100 cestujících v komfortu "business class". Společnost plánuje, že letadlo bude schopno letět z Tokia do Seattlu za čtyři hodiny a třicet minut.
I přes některé problémy v testovacím plánu a roztržku s původním výrobcem motorů Rolls-Royce, má společnost Boom Supersonic již zájemce o své letouny. American Airlines a United Airlines již zadaly objednávky na několik kusů.
Tento vývoj je součástí širšího úsilí v oblasti nadzvukového cestování, včetně práce NASA na nadzvukovém tryskáči zvaném X-59 se sníženým zvukovým profilem. Boom Supersonic však zatím neposkytl mnoho detailů o tom, jak plánuje řešit problém nadzvukového boomu.