CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k NASA testuje prototyp elektroletadla, postupně je chce dostat do běžného provozu

Vyrobit letadlo na elektropohon není problém problém je zajistit mu dostatečnou kapacitu akumulátorů.... Zatím se to vždy řešilo s pomocí elektrického agregátu tj na palubě spalovací motor či turbína pohánějicí generátor a ten pak motory... U letadla mi to ale přijde poněkud nepraktické. Leda by tam měli nějaký atomový reaktor jak na ponorce :0)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak kapacita akumulátorů je problém jenom na delší vzdálenosti, když to letadlo bude sloužit jen jako "taxi" maximálně do vedlejšího města, tak je to OK. Kromě toho má pro toto využití zásadní výhodu v nižší hlučnosti a lokálních emisích a také možnost krátkého/kolmého startu, což pro jednomotorový spalovák je tak trochu konstrukční problém...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jako taxi max do vedlejšího města je letadlo dost neefektivní... On ne každý má letiště za barákem. A to nemluvím o tom kolik času by to stálo při nabíjení po každém letu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jak jste přišel na to, že je neefektivní? Elektřina do takového letadla určitě vyjde levněji než spotřeba paliva u odpovídajícího"minivrtulníku/ultralightu. Také údržba bude bezpochyby levnější než u odpovídajícího spalovacího letadla, kde jsou požadavky na spolehlivost extrémní vzhledem k tomu, že mají jen jeden motor. Kromě toho jste zcela ignoroval moji poznámku o kolmém startu, co?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Do ceny paluiva je třeba započítat nejen elektřinu ale i baterie.
Nakolik je údžba levnější je vidět u elektromobilů.
A co mi pomůže kolmý start od toho mám snad vrtulník a přesto s ním nebudu lítat do sousedního města. neefektivní je to hlavně proto že sice rychle přeletím z lešiště na letiště ale odtud i tam se jaksi musím nějak dostat a to všechny "rychlostní" výhody ruší.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Do ceny leteckého spalovacího motoru také nezapomeňte započítat astronomické náklady na jeho údržbu i pořizovací cenu. Tam se pohybujete v trochu jiných číslech než u motoru ve fabii. Je také zjevné, že nároky na údržbu na osmi jednoduchých elektromotorů i jejich spolehlivost budou tak trochu jinde.
A máte pravdu, údržba elektromobilů je skutečně výrazně levnější než u spalovacích. Máte vůbec představu o tom co všechno se u normálního motoru může pokazit a přičemž nic z toho vůbec v elektromobilu není?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Kacy o tom jak je elektromobil jednodušší na údržbu a provozování slyším už desítky let a skutek utek. I ti největší nadšenci když něco srovnávají tak s drahými auty a i tam se jim peníze vrací při velkém nájezdu (přičemž elekromobil na dlouhé trasy nehrozí) a po xx letech (a cenu baterií ignorují). Jako sorry až to bude stát jako normální auto a ne jako limuzína tak možná. A když je to o tolik jednoduší tak proč dones nedokáží dodat levnější řešení co? U letadla je to prostě logická blbost tam je potřeba dolet a nižší váha.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

a nebo to bude jak RC modely, cca 10min letu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro přepravu mezi dvěma městy, pokud bych nechtěl jet svým vlastním autem, bych si rozhodně raději vybral taxi auto. Jednak by mě to mohlo dovézt až přímo na požadovanou adresu což nedokáže ani kolmo startující letadlo a dále také to nepochybně bude podstatně levnější než použití letadla - když uvažujeme v horizontu pár let, kdy toho taxíka bude řídit autonomní počítačová jednotka, tak cenový rozdíl bude ještě větší, protože ušetřím za plat řidiče. A to auto může být také elektrické, stejně jako to letadlo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Druhou otázkou však zůstává, kolik emisí unikne do vzduchu ve spalovnách či uhelných elektrárnách..."
Tak ono stačí ty uhelné vypnout, místo nich postavit atomové, a je to.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.