Tímto nahradíme tanky! Nechybí průhledový displej známý z kokpitů stíhaček
Zatímco mnoho armádních výzkumů se soustřeďuje na zlepšování pancíře stávajících vozidel, tak nová iniciativa agentury DARPA na to jde s odlišným přístupem. Podle DARPY je budoucnost jasná. Prim budou hrát terénní vozidla, která budou menší, rychlejší a nabídnou vysokou míru informovanosti posádky. Klíčové informace by měl řidiči poskytnout uzavřený kokpit, který bude vybaven průhledovým displejem (HUD).
A právě tento týden DARPA odhalila více podrobností o HUD technologii, která by se měla nacházet v kabině řidiče terénního vozidla GXV-T. Na průhledovém displeji se bude řidiči zobrazovat 3D navigace. Vozidlo GXV-T bude vyhodnocovat okolní terén, a podle toho plánovat optimální trasu. Dále bude k dispozici na displeji výstup ze senzorů, které budou využívat řadu technologií pro vizualizaci prostředí a identifikaci, plus sledování spojeneckých jednotek a jednotek nepřítele. GXV-T se bude umět přepnout i do samořídícího režimu, kdy autopilot převezme rutinní jízdu a umožní řidiči se plně soustředit na další aktivity.
DARPA zamýšlí vozidlo GXV-T jako možného nástupce tanků. Ve srovnání s dnešními tanky bude až o polovinu menší a lehčí. Posádku budou tvořit dva lidé (řidič a střelec). Teoreticky ale může GVX-T obsluhovat jen jeden člověk. O ovládání GXV-T na dálku zatím nepadla řeč, je ale možné, že vzniknou tato vozidla i ve formě dronů. Ale asi až v mnohem pozdější fázi. Rychlost vozidla bude dosahovat až 150 km/h. Vozidlo by si mělo lehce poradit i s jízdou v horském terénu. Než na pancíř, se bude nové vozidlo spoléhat na to zůstat neodhalen a na schopnosti vyhnout se zásahu z nepřátelských zbraní.
Zatím je vše ve fázích ranného vývoje. Vývoj technologií potřebných pro sestavení prototypu GXV-T by měl trvat 2 roky (2015 až 2017).