CDR.cz - Vybráno z IT

HD remake: Vývojář vytvořil v Unreal Engine 4 scénu z prvního Bioshocku

bioshock-unreal-engine-4-2.jpg
Unreal Engine 4 je novým produktem firmy Epic v oblasti herních enginů. Disponuje mnohými vylepšeními, která posouvají nejenom grafickou stránku her výrazně kupředu. Toho si je vědom i jeden nezávislý vývojář, který do tohoto enginu převedl scénku z Bioshocku.

Jistě si také občas říkáte, jak by ty staré dobré hry vypadaly, kdyby je vývojáři dělali dnes v next-gen enginech. Někdy se komunita dočká pouze HD balíčků s lepšími texturami, které však moc neoslní. Co ale taková totální konverze? To už je panečku jiná káva, že? Několik projektů již dokázalo, že jsou velice ambiciózní, chtěné (Outcast, Renengade-X) a že skutečně mají něco do sebe. Bohužel se příliš nevyskytují. Častěji se lze spíše setkat s koncepty, jak by dané hry alespoň vypadaly v moderním hávu.

bioshock-screen-724461.jpg

Nezávislý vývojář s přezdívkou "noodlespagoodle" šel cestou konceptu. Vytvořil v novém SDK poháněném Unreal Enginem 4 scénu s modely a texturami ze hry Bioshock. Jak by vypadala tato kultovní hra z roku 2007 v next-genu, nastínil již umělec Scott Homer, který pro pár screenshotů použil CryEngine 3. Dříve jmenovaný youtuber však vytvořil velmi povedené tech-demo, které ukázal ve videu, kde prezentuje veškeré vychytávky, kterými nový Unreal Engine disponuje.

V krátké ukázce lze vidět především grafické efekty, které jsou nyní daleko znatelnější a propracovanější. Řeč se upíná k čočkovým efektům, reálnějšímu odrazu světla od různých materiálů, částicovým efektům a samozřejmě snové vodě, která hrála v prvním Bioshocku dosti významnou roli.

Kdyby se do jeho projektu přidaly i detailnější modely objektů a textury ve vysokém rozlišení, pak by se skutečně jednalo o úctyhodnou práci. I v této fázi se však jedná o velmi povedené dílo, které by stálo za to rozvést do dalšího rozměru.

Bioshock vyšel před sedmi lety. Tehdy jej poháněl Unreal Engine ve verzi 2.5 (i když již vycházely hry s verzí 3). I přes tento hendikep z něj v Irrational Games vymáčkli maximum, a proto je jeho grafika dobře dívatelná i dnes. Prospěl by podle vás Bioshocku nový háv? Jakou hru byste viděli rádi předělanou do next-genu?

Michal Klacik

V roce 2010 začínal jako redaktor RecenzeHer.eu, od dubna 2012 působil na pozici editora serveru inGamer.cz. Počátkem roku 2014 se redakce i část obsahu inGameru přesunula pod CDR.cz. Tam nyní zastává pozici redaktora pro herní i IT rubriku.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku HD remake: Vývojář vytvořil v Unreal Engine 4 scénu z prvního Bioshocku

Středa, 7 Květen 2014 - 14:34 | TheKing akaIngkar | no ono je asi hlavne podstatne u akych hier sa...
Úterý, 6 Květen 2014 - 11:19 | Kubik | Treba pro serii Stalker existuji i modifikace,...
Pátek, 2 Květen 2014 - 08:13 | Miroslav Jasso | Tzv. HD remaky mě taky nikdy nepřišly zajímavé....
Čtvrtek, 1 Květen 2014 - 22:45 | Solitary | Ona samotna vymena enginu toho zase tolik neprida...
Čtvrtek, 1 Květen 2014 - 17:23 | Pastelka | To je na téma "najdi pět rozdílů". Dost...
Čtvrtek, 1 Květen 2014 - 11:22 | maruširi | Bioshock má především dokonalou atmosféru a k...
Středa, 30 Duben 2014 - 18:29 | JP01 | Grafická stránka podle mě zase tolik úžasná není...
Středa, 30 Duben 2014 - 17:53 | Thomas Needle | Nevidím žádný, pro mně podstatný, rozdíl. Hru...

Zobrazit diskusi