HD remake: Vývojář vytvořil v Unreal Engine 4 scénu z prvního Bioshocku
Jistě si také občas říkáte, jak by ty staré dobré hry vypadaly, kdyby je vývojáři dělali dnes v next-gen enginech. Někdy se komunita dočká pouze HD balíčků s lepšími texturami, které však moc neoslní. Co ale taková totální konverze? To už je panečku jiná káva, že? Několik projektů již dokázalo, že jsou velice ambiciózní, chtěné (Outcast, Renengade-X) a že skutečně mají něco do sebe. Bohužel se příliš nevyskytují. Častěji se lze spíše setkat s koncepty, jak by dané hry alespoň vypadaly v moderním hávu.
Nezávislý vývojář s přezdívkou "noodlespagoodle" šel cestou konceptu. Vytvořil v novém SDK poháněném Unreal Enginem 4 scénu s modely a texturami ze hry Bioshock. Jak by vypadala tato kultovní hra z roku 2007 v next-genu, nastínil již umělec Scott Homer, který pro pár screenshotů použil CryEngine 3. Dříve jmenovaný youtuber však vytvořil velmi povedené tech-demo, které ukázal ve videu, kde prezentuje veškeré vychytávky, kterými nový Unreal Engine disponuje.
V krátké ukázce lze vidět především grafické efekty, které jsou nyní daleko znatelnější a propracovanější. Řeč se upíná k čočkovým efektům, reálnějšímu odrazu světla od různých materiálů, částicovým efektům a samozřejmě snové vodě, která hrála v prvním Bioshocku dosti významnou roli.
Kdyby se do jeho projektu přidaly i detailnější modely objektů a textury ve vysokém rozlišení, pak by se skutečně jednalo o úctyhodnou práci. I v této fázi se však jedná o velmi povedené dílo, které by stálo za to rozvést do dalšího rozměru.
Bioshock vyšel před sedmi lety. Tehdy jej poháněl Unreal Engine ve verzi 2.5 (i když již vycházely hry s verzí 3). I přes tento hendikep z něj v Irrational Games vymáčkli maximum, a proto je jeho grafika dobře dívatelná i dnes. Prospěl by podle vás Bioshocku nový háv? Jakou hru byste viděli rádi předělanou do next-genu?