CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Od roku 2022 by mohla auta sama dodržovat rychlost, chystá se bezpečnostní změna

Jak dlouho jim bude ještě trvat než jim dojde, že problém nejsou nová auta ale ta stará. Taková spotřební daň na auta, starší 10 let ... to by se krásně vyčistil vzduch. Třeba 1000 Kč za každý rok nad 10 let, od uvedení do provozu splatná každý rok. To by si pak každý rozmyslel provozovat starou rezavou a smradlavou srágoru.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Stará auta už teď mají extra daň při převodu..

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Auta nejsou problém, řidiči jsou problém.
A průměrné stáři auta u nás je nad 15 let.
Desetiletky se k nám dováži jako zánovní.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Stará auta tolik emisí neprodukují. Chceš vědět proč? Protože toho moc nenajezdí. A od určitého věku jsou už hlavně předmětem zájmu sběratelů. Nemluvě o tom, že při malém nájezdu znamená každých 5 let nové auto výrazně větší ekologické škody.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Takže za 20 let staré auto (10 let nad 10 let stáří) 10000 Kč ročně?

Pokud je alternativou si kupovat každých 10 let nové auto za min. 400 000 (min. 40000 Kč ročně), tak pořád vyjde levněji provozovat to staré pokud jinak vyhovuje.

Extra daň nefunguje, ti co by si jinak mohli dovolit koupit o něco lepší auto, tak najednou nemůžou, protože zaplatí daň za ten svůj "křáp" a na nové jim nezbyde.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

No vidíte. Kdyby se platila daň z blbosti, tak jste na mizině. Tyhle levičácké manýry všechno regulovat a zakazovat, je třeba vymýtit, jinak zničí i ty zbytky svobody, co tu ještě jsou.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Levičácké manýry nebo pravičácký spotřebák?
Jasně, budou se generovat miliony dalších nových aut (na baterie), to bude ekologie převrácená naruby!

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Levičácká představa ekologie je celá převrácená naruby.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Krásný příklad, jak zavést daň z chudoby :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Chtěl jsem vyměnit své, aktuálně 10 let staré, auto. Bohužel ale nemám za co. Z nabídky nových vozů jsem si nevybral. Motory jsou buď tragické nebo extrémně komplikované, jízdní vlastnosti horší než u toho 10 let starého modelu a všechno komplikují různí "asistenti," jejichž umravnění trvá po každém nastartování poměrně dlouhou dobu.
Pak jsem si ale řekl, že to staré je sice už staré, ale žádné zásadní problémy nemá (udržuju ho v kondici a na STK prochází jak nůž máslem), a tak si ho nechám ještě minimálně 5 let. V té době už děti možná vyletí z hnízda a moje požadavky budou jiné. Kdybych musel kupovat auto teď, asi bych volil dovoz z USA, byť je to trochu drahý špás.

Jo a emise mám v pohodě - je to Euro4, auto nečoudí, nesmrdí. :-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Podle posledních praktických měřeních něměckého TUV má Euro 3 mnohé složky emisí lepší než dokonce Euro 6!!!

Tedy i stará "srágora" jako Mondeo Mk3 z roku 2000 čili dokonce 20-ti leté!!!!!!!!!! má motory TDCi ;-) Apropo, to Ci znamená Comon Rail Injection, čili přímý a tak vysokotaký vstřikování i vysokotlaký turbo :-)

20-ti letý Mondeo benzínový plní dokonce Euro 4! :-) A předčí v mnohém dieselové Euro 6+ :-))

Vy asi znáte jen VW a škodárny jen se zaostalým TDDi a proto neplní reálně ani to co má... , tedy je horší jak Euro 3 TDCi a to jde o zcela nové!!!!!!!!!!!! vozidla vs 20-ti letá...

Rekapitulace a závěr - Mnohá nová(!) vozidla - zejména ta podvádějící s emisemi..., maj horší emise jak 20-ti letá!!!!!! A vy by jste chtěl trestat a to paušálně..., dokonce "jen" 10-ti letá???............................

A proč rezavá???... Sám mám Staré Mondeo 2.0TDCi Ghia a je jako kdyby vyjelo z fabriky :-) Zespodu ani kouska rzi, jak jak novej, vše OK a prochází pravidelně neprotekční STK :-) Přitom má už přes 250.000km ale slušného zacházení a servis!

Tak prosím kroťte slepou nenávist a nevědomost... Děkuji horlivče...

Apropo nové auto po nehodě nedobře zpravené bude rezivější a kulhající víc jak i 30-tileté! Kamoš si z USA dováží 40-ti letýho Loncolna a je jak novej i zespodu! Předší svými vtřikováními dvěma katy ač z roku 75(!) i starší emisní Euronormy.

Sám jsem měl Ford LTD a měl jsem "problém" s emisemi v době kdy se neměřili jen zkrze konektor nebo WiFi..., ale reálně! Pren mám netěsnou výfukovou soustavu nějspíš, prej nemohou naměřit žádné(!!!) emise? No..., výfuk byl vpořádku, to obrovské dmychadlo vzduchu do výfuku(!) a dva katy za sebou, dokázaly neměřitelné emise :-)) ... Technici nakone museli ale nějaká čísla HC a CO vymyslet, prej je systém jinak nepustí to potvdit jako splňující...

Dnes se něměří CO v % , ale neškodné(!) CO2 ... Ani se vlastně neměří, neb je určeno v mg na ujetý km... tedy to měřit v praxi nende... a tak se spoléhájen na to, co jim počítač auta nalže ;-) ................. A vy jste to fokswágenu zbaštil taky :-)) Přitom mu šlo o to - odstavit konkurenci z Japonska a USA a né o ekologii :-(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejsem si jistý jak by to aplikovali. Navíc co situace, kdy potřebuji třeba někoho předjet?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A co takhle si to dočíst do konce?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bylo v původním článku uvedeno nepřiměřená rychlost a nebo překročení povoleného limitu? Nemožnost překročit povolenou znamená riziko například při předjíždění. Nemluvě o tom, že i povolená rychlost je za zhoršených podmínek příliš vysoká. Pak tu je nepřiměřená rychlost. Ta odpovídá podmínkám ale muže se velmi lišit od povoleného limitu. Může být nižší ale i vyšší. Tu ale omezovač v autě řešit nebude. O zavedení omezovačů se mluví dlouho a Volvo to už udělalo. A u dalších si ho můžete nastavit dobrovolně.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No potes, posledni zbytky obcasne radosti z jizdy zmizi..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jízda není pro radost jízda je od toho abyste se dostal z bodu a do bodu B. Radost si užijte na okruhu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Radost z jízdy není jen o rychlosti. U mého veterána se třeba jdu jen projet, relaxovat a kochat krajinou. Mám zpětnou vazbu do volantu a brzdy mohu jemně dávkovat. U nových aut je vše preposilovane. Jen minimum nových aut mě vykouzlí úsměv na tváři. A některa mě svým chováním tak vytáčí, že je odmítám řídit. Pokud se chci projet svižněji tak jen tam kde je dobře vidět a neohrozuji nikoho jiného kromě mne. Ale stejně jezdím pod limit. Nejsou únikové zóny. Hnát auto a sebe k limitu schopnosti si dovolím jen na okruhu. Člověk pak zjistí jak málo stačí aby skončil mimo. V provozu neriskuju a snažím se jet plynule. A hlavně počítám s tím že každý okolo mě může udělat chybu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

tak to chod pěšky z bodu A do bodu DP ( do pr*ele ) !
takovy manásky co si myslí že auta by se měla nejlépa tlačít před sebou fakt mám moc rad :( !!!! nedavno najky spolek kravek navrhoval na najkým useku v praze max 30kmh ! to už je fakt idiocie !

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro chodce?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

nechápu wtf

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Volvo už má v osobních autech omezovač co nejde vypnout?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Teď jdou do výroby. Maximálně 180kmh.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To mají v Japonsku (https://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_domestic_market) - povinně omezovač na 180 pro všechny tam prodávaná auta.

Pak ale zjistili že ten omezovač je i v policejních autech a že je celkem problém když mají někoho stíhat, kdo si ten omezovač odstranil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No Japonsko je trochu divocejsi. Některá auta mají i zvoneček co cinka při překročení 120kmh. Na dálnici mají sice rychlost 110kmh ale to nás predjizdeli i náklaďáky. Ale všichni jezdili přesně 130kmh včetně policajtů. Tohle se asi projevilo do mentality nastavení Hondy Jazz co jsme měli z půjčovny. Tempomat nešlo zapnout nad 130kmh.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

zase vymýšlejí 3,14čoviny, už tu máme START-STOP, které hned po startu vypínám a vzpomenu si na EU, abych je v duchu posílal tam kde slunce nesvítí. se nedivím že GB vystoupila, taky bych hlasoval pro vystoupení, snad bude i u nás referendum...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tady to vede, když fízlovští zkurvenci ulehčují práci a všechno hází na nepřiměřenou rychlost. Takže vylízaná politická paka si pak myslí, že co nepřiměřená rychlost, to překročná maximální povolená rychlost.

Přitom překročení nejvyšší povolené rychlosti je v šuplíku nepřiměřených rychlostí značná minorita.

Pokud zavedou v článku popisovaný systém, tak výrazně sníží zkurvencům výběr peněz, ovšem výrazně zvýší počet fatálních nehod při nesprávném nebo nebezpečeném předjížděné, které sice za stávajícího stavu dopadají naštěstí ve většině případů dobře, ale je jich fakt hodně (v průměru jednou, nebo dvakrát týdně musím uhnout a brzdit, protože to trdlo v protisměru moc neodhadlo).

Fakt také je, že není žádoucí, aby bylo možné předjíždět pouze povolenou rychlostí. Protože předjížděcí manévr má být co nejkratší. Situace, kdy jeden osobák předjíždí 90kou jiný osobák jedoucí 80kou považuji za velmi, velmi nebezpečnou situaci.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"protože to trdlo v protisměru moc neodhadlo"
Neodhadlo předpokládá že to hovado (trdo je až moc slušné) vůbec něco odhadovalo, kolikrát někeří nesmrtelní předjíždí i tam kde nejenom nemohou vidět co jede v protisměru, ale často i přas dvojitou čáru a ideálně několik aut naráz...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A navíc ani neumí si podřadit (pokud mají manuální řazení), takže se pak diví, že jim to zas tak moc nezrychluje ....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No s tím jak jsou naladěné moderní motory si podřazením moc nepomůžeš. To není jak moje auto ze staré školy, kdy jdeš o dva stupně dolu aby se roztočilo turbo a pak vystřelíš jak raketa.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

njn, je to tak. Ale bylo by fajn, kdyby se nezaváděl systém, který těmto hovadům k jejich neodhadování přidá ještě nepředvídatelné zpomalování. Protože kdyby zabili jen sebe, asi by to moc nevadilo. Problém je, že na nehodu při předjíždění musí být dva...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

dvojita cara take neni vzde nakreslena idealne a kolikrat jsem pres ni jel, dulezity je aby to bylo bezpecny predjeti, ne jako nekteri bezmozci pred horizontem nebvo predjizdi kolonu i kdyz musi vedet ze to nestihne a jen doufa ze protijedouci uhne az za krajnici..
Dneska je jizda autem povetsinou opruz.. vecne nekde v kolone, sledovat kde jsou radary, usekace.. Pred 15-20 lety byla jizda autem i fajn zazitek provoz byl snesitelnej, casto se to dalo pekne solit a cesta fajn utikala. Dneska jezdi vyslovene nerad a dalkovy cesty uz vubec ne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hlavně pokud si nějaký blbec řekne, že se předjet nenechá a taky to rozjede na 90. Bez omezovače se dá sešlápnout plyn k podlaze a předjet, takhle pojedou oba dva vedle sebe 90, což bude teprve nebezpečná situace.

Otázkou je, jestli to půjde vypnout nebo sabotovat (přelepí se kamery nálepkami, potom to nebude schopné číst značky a vědět jaký je limit)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

kdyz nebude mit obraz z kamer nedovoli ani nastartovat

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Neumím si představit, že si na autu nastavím omezovač na 90km/h. A to zrovna nedávno mě pěkně vypeklo půjčené auto na dálnici, kde mi půjčovna zapoměla říct, že je natvrdo omezovač na 125km/h. Jak mi na dálnici zalepilo, když jsem předjížděl tranzita(o něco silnějším a prázdným tranzitem) co jel 120km/h a najednou se mi rozblikalo půl palubovky a výstražný trojůhelníček s vykřičníkem a auto přestalo jet. Mě lepilo, ty za mnou nechápali proč jsem najednou zpomalil v předjížděcím pruhu a vůbec....FUJ!

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

bych ty pujčovně takové auto omlátil o hlavu , a jako bonus bych v ty pujčovně někomu rozbil hubu !

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To nikdy nemůže projít, to by se zbořily rozpočty obcí po celé republice.

Viděl bych to na automatické rozesílání pokut za překročení rychlosti, tím se naopak vydělá víc.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale prd, zodpovědnost bude mít pořád řidič a není problém na pár vytipovaných míst naházet před radary přenosné značky 30km/h. Teoreticky by to šlo napadnout soudně, ale soud už jednou řekl že řidič nemá co přemýšlet a že se musí řídit i špatně umístěnými značkami. A jestli to půjde takhle dál, tak se z auta stejně časem stane akorát luxus pro vrchnost.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

dneska jsou vsude kamery, cist SPZ kamerama dneska neni problem takze od toho uz je jen krok k zautomatizovani procesu, samozrejme ze ve jmenu bezpecnosti bude system pekne rozesilat pokuty. Staci podelany usekovy radary co tady mame kolem mesta na vsechny strany.. staci chvilka nepozornost a mas slozenku ve schrance.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kamerovy system, který bude hlídat značky ... Když vidím občas tu slepeninu značek s dodatkovými tabulkami, tak bych nechtěl být programátorem, který tohle bude algoritmizovat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Komouše nezajímá jak. Když se rozhodnou, poručí větru dešti a deadline zítra.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ha ha další hovadina ala EU fuj jestli tohle zavedou tak to bude další věci co poletí z auta nadsvětelnou rychlostí :)))
to už máme : start stop , dpf filtr pevných častic (které udělá více škody než užitku protože se musí vypalovat a to si nepřejte vědět co leze z výfuku když se vypalluje DPF !!!) , hlídnaní tlaku v pneumatích ! které je u některých autt tak praranojidní že stačí rozdil tlaku nic den ! a už to řve a svití kontrolky ! , pak tu máme další nesmyslne asistenty :( které vám klidně zatočí volantem samy ! , nouzové bržděni které třeba u škodovky funguje dost divné a ji u hnujdaj ! někdy neraguje a někdy vam dupne nesmyslně na brzdu kdž před váma je nakladák a odbočuje z křížovatky a vy jedete rovně ! :((
mně tyhle systemy nesmi do auta a když tam jsou tak mám akorát praci je odstřelit nebo vypnout :) jen dodám že vše jde vypnout , otázka je za jakou finanční cenu :(

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.