CDR.cz - Vybráno z IT

Payday 2 je nejúspěšnější hrou Starbreeze Studios

Je v tom trochu ironie, ale nejvíc peněz švédskému developerovi vynáší hra o bankovních loupežích. A ten ji přirozeně nepřestává podporovat.

Na jednu stranu vlastně nejde o nic překvapivého – kooperativní lupičská akce Payday 2 na sebe zvládla díky předobjednávkám vydělat už týden před vydáním, takže jakékoliv další příjmy už šly do plusu. Na stranu druhou je docela šokující (a trochu smutné), že studio stojící za tituly jako The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay, Assault on Dark Athena či The Darkness muselo koupit nezávislý Overkill Software, aby získali značku, která jim bude pořádně vydělávat.

Tedy, ne že by se vývojářům i přes průšvih s remakem Syndicatu vyloženě nedařilo, stačí se podívat, čím se pochlubil CEO Starbreeze Bo Andersson Klint v tiskové zprávě (výňatek níže), ale Payday 2 na světlé budoucnosti rozhodně nese markantní podíl. Koneckonců z 6,1 milionového výdělku z období říjen-prosinec 2013 celých 5,3 miliónu představuje právě podíl z jeho prodejů. Z nich, jen tak mimochodem, zase osmdesát procent reprezentuje digitální distribuce.

"S přihlédnutím k minulým šesti měsícům bych rád zdůraznil, že Starbreeze mezi lety 1998 a 2013 nahromadilo ztrátu ve výši 14,4 milionů dolarů," říká Klint. "Díky novému obchodnímu modelu, reorganizaci a zaměření na vlastní značky, jsme za poslední dvě čtvrtletí zaznamenali 16 milionů nezdaněného profitu."

Starbreeze jede dál. Třetí Payday už je minimálně v produkční fázi a v plánu je pro něj pár docela velkých věcí. Třeba automobilové honičky. Zároveň ale samozřejmě neodpískalo druhý díl, do kterého stále vycházejí updaty a DLC, a jak se zdá, ještě dlouho vycházet budou. Studio totiž podepsalo s vydavatelem 505 Games kontrakt za šest milionů dolarů na pokračování ve vylepšování a rozvíjení hry po dobu nadcházejících dvaceti měsíců.

Zdroje: 

Martin Paytok

Po přispívání do několika digitálních magazínů se v roce 2009 usadil jako redaktor na serveru RecenzeHer.eu, odkud později odešel na post zástupce šéfredaktora inGamer.cz. Ten se v roce 2014 stal součástí herní sekce CDR.cz. Vedle psaní o hrách se dlouhá léta věnoval recenzování filmů pro XB-1. V současnosti působí jako externí redaktor časopisu SCORE.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Payday 2 je nejúspěšnější hrou Starbreeze Studios

Žádné komentáře.