Článek je označen datem "dnes," přestože při jeho čtení se mi vnucuje pocit, zda jsem neklikl na rubriku "Psali jsme před 5 lety." Nevím (a nechci hledat), z jaké statistiky jste dostali uvedená zastoupení prohlížečů. Na "mém internetu" je situace jiná, IE má asi pětinu trhu, přičemž první je FF a na záda mu dýchá Chrome.
Další věc je fatálně chybný předpoklad autora, že prohlížeč by se měl hnát za výkonem enginu a tento dokazovat v benchmarcích. Moje zkušenost potvrzená i pozorováním dalších uživatelů říká, že nejdůležitější je nízká latence rozhraní. Ať si prohlížeč vezme celou RAM. Ať si dělá tenhle skript 0,2s místo 0,1s. Ale nesmí se "seknout!" To je věc, kterou asi ani žádný benchmark nezjistí, protože ve chvíli seknutí neběží vlastně ani on. Přitom je to tak zásadní.
Výkon JS má možná potenciál pro ne-flash aplikace, ale jinak je to ve valné většině plýtvání zdroji na vratkou popularitu.
+1
-11
-1
Je komentář přínosný?
Článek je označen datem
ZdenekJi https://cdr.cz/profil/zdenekji
12. 5. 2012 - 13:00https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuseČlánek je označen datem "dnes," přestože při jeho čtení se mi vnucuje pocit, zda jsem neklikl na rubriku "Psali jsme před 5 lety." Nevím (a nechci hledat), z jaké statistiky jste dostali uvedená zastoupení prohlížečů. Na "mém internetu" je situace jiná, IE má asi pětinu trhu, přičemž první je FF a na záda mu dýchá Chrome.
Další věc je fatálně chybný předpoklad autora, že prohlížeč by se měl hnát za výkonem enginu a tento dokazovat v benchmarcích. Moje zkušenost potvrzená i pozorováním dalších uživatelů říká, že nejdůležitější je nízká latence rozhraní. Ať si prohlížeč vezme celou RAM. Ať si dělá tenhle skript 0,2s místo 0,1s. Ale nesmí se "seknout!" To je věc, kterou asi ani žádný benchmark nezjistí, protože ve chvíli seknutí neběží vlastně ani on. Přitom je to tak zásadní.
Výkon JS má možná potenciál pro ne-flash aplikace, ale jinak je to ve valné většině plýtvání zdroji na vratkou popularitu.https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuse#comment-624506
+
Pokud se podívám ke konkurenci, které osobně já věřím více - StatsCounter, ta ukazuje výsledky poněkud jiné a dle mého názoru i lepší s ohledem na realitu. Ale i podle něj první příčka patří zatím IE (33 %), Chrome (31 %) a FF (25 %). Že Chrome roste převážně na úkor FF je poměrně známá věc. Ostatně se můžete podívat sám: http://gs.statcounter.com/#browser-ww-monthly-201205-201205-bar (Doporučuji se přepnout na graf trendů.)
Jinak ten "váš internet" by mě docela zajímal - nevychází náhodou z nějakého vzorku českého prostředí? Je potřeba si uvědomit, že se bavíme o číslech "worldwide". Je "váš internet" taky dostupný celosvětově? :-) (Upřímně složení prohlížečů našich stránek je také trochu odlišný od té globální statistické.)
+1
+11
-1
Je komentář přínosný?
Autor článku použil
Jiří Molnár https://cdr.cz/autor/jiri-molnar
12. 5. 2012 - 13:36https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuseAutor článku použil statistiky statistické společnosti NetApplications (je to tam napsané, nemusíte vůbec hádat), které trochu nahrávají do karet IEčku (metodika měření je trochu taková IMHO méně přesnější, viz http://diit.cz/clanek/proc-microsoft-vice-duveruje-statistikam-netapplications-kdyz-jde-o-prohlizece).
Pokud se podívám ke konkurenci, které osobně já věřím více - StatsCounter, ta ukazuje výsledky poněkud jiné a dle mého názoru i lepší s ohledem na realitu. Ale i podle něj první příčka patří zatím IE (33 %), Chrome (31 %) a FF (25 %). Že Chrome roste převážně na úkor FF je poměrně známá věc. Ostatně se můžete podívat sám: http://gs.statcounter.com/#browser-ww-monthly-201205-201205-bar (Doporučuji se přepnout na graf trendů.)
Jinak ten "váš internet" by mě docela zajímal - nevychází náhodou z nějakého vzorku českého prostředí? Je potřeba si uvědomit, že se bavíme o číslech "worldwide". Je "váš internet" taky dostupný celosvětově? :-) (Upřímně složení prohlížečů našich stránek je také trochu odlišný od té globální statistické.)https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuse#comment-624508
+
Musim souhlasit se ZdenekJi ohledem toho vykreslovani.
Pouzivam temer jen Operu. Na internebanking CSOB pouzivam mozillu (aktualizovanou verzi) a nekdy si tedy s ni zabrouzdam. Nejcasteji pri cteni klikam strednim tlacitkem cim si oteviram mnozstvi zalozek na pozadi. A musim rict ze hoci dle benchmarku by mela byt mozilla vyrazne rychlejsi tak muj subjektivny pocit je z mozilly tak spatny ze ji behem nekolika minut zavru. Pride mi to pomale a trhane.
Dalsi vec jsou pluginy - obousecna vyhoda mozilly. Ano je mozne pomoci nich vsechno mozne doinstalovat a take s kazdou aktulizaci zistim ze pulka pluginu jiz nefunguje a zase mam prohlizec v zakladni verzi ktery je na hranici uzivatelnosti. Proto jsem nakonec skoncil u Opery, kde je vsechno pokope a nemusim se bat aktualizovat.
Ad odstatni prohlizece Chrome - nemel jsem este potrebu ho pouzivat ............ Ad IE7, IE8, IE9 - vsechno jsou to otrasne prohlizece a surfowani na nich cire utrpeni. IE9 je na tom vyrazne lepe potom co vykradol vsechny funkce od okoli ....... az se divim ze tady ty patenty nejak neplati.
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Musim souhlasit se ZdenekJi
besik33 https://cdr.cz/profil/besik33
13. 5. 2012 - 11:53https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuseMusim souhlasit se ZdenekJi ohledem toho vykreslovani.
Pouzivam temer jen Operu. Na internebanking CSOB pouzivam mozillu (aktualizovanou verzi) a nekdy si tedy s ni zabrouzdam. Nejcasteji pri cteni klikam strednim tlacitkem cim si oteviram mnozstvi zalozek na pozadi. A musim rict ze hoci dle benchmarku by mela byt mozilla vyrazne rychlejsi tak muj subjektivny pocit je z mozilly tak spatny ze ji behem nekolika minut zavru. Pride mi to pomale a trhane.
Dalsi vec jsou pluginy - obousecna vyhoda mozilly. Ano je mozne pomoci nich vsechno mozne doinstalovat a take s kazdou aktulizaci zistim ze pulka pluginu jiz nefunguje a zase mam prohlizec v zakladni verzi ktery je na hranici uzivatelnosti. Proto jsem nakonec skoncil u Opery, kde je vsechno pokope a nemusim se bat aktualizovat.
Ad odstatni prohlizece Chrome - nemel jsem este potrebu ho pouzivat ............ Ad IE7, IE8, IE9 - vsechno jsou to otrasne prohlizece a surfowani na nich cire utrpeni. IE9 je na tom vyrazne lepe potom co vykradol vsechny funkce od okoli ....... az se divim ze tady ty patenty nejak neplati.https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuse#comment-624520
+
Jj ja taky pouzivam Operu. Jo a nejcasteji pouzivam rozsireni v Opere na blokovani reklami na youtube + stahovani klipu z youtubu v MP4 v HD rozliseni :-) jo a taky tam ma celkem dobry utilitky na ukladani obrazku ze stranek kde to normalne nejde :-)
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Jj ja taky pouzivam Operu. Jo
Wulfher https://cdr.cz/profil/ztrnka
13. 5. 2012 - 13:01https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuseJj ja taky pouzivam Operu. Jo a nejcasteji pouzivam rozsireni v Opere na blokovani reklami na youtube + stahovani klipu z youtubu v MP4 v HD rozliseni :-) jo a taky tam ma celkem dobry utilitky na ukladani obrazku ze stranek kde to normalne nejde :-)https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuse#comment-624524
+
Díky moc za váš příspěvek. Mám úplně ty samé zkušenosti, co píšete vy. Používám Firefox jako hlavní prohlížeč a poslední tři verze kleju jak dlaždic. Na YouTube video v HD pokud se nenačte úplně celé nemám sílu koukat, jak se to trhá, přitom IE9 dokáže streamovat v "HDčku" úplně v pohodě. Myslel jsem si, že je to něco s FlashPlayerem, ale když je video předáváno pomocí HTML5 - chyba v tom zřejmě nebude. Také více záložek otevírám přesně jak popisujete vy. RAMka s tím narůstá exponenciálně, takže po pár záložkách je prohlížeč tak nestabilní, že jej musím furt vypínat a znovu otevírat.
Takže pokud by šlo o praktické testy, Firefox by byl u mě na posledním místě. Drží mě u něj jen ty doplňky, které jsou naštěstí již vzhledem k upravenému systému vydávání zpětně kompatibilní, takže ten problém který popisujete již není pár verzí tak horký a aktuální. Mám nainstalováno cca 20 doplňků a už se mi absolutně nestává, že by byl s kompatibilitou problém. Za to se však objevily jiné problémy (viz výše), které jsou pěkně otravné.
Operu se nějak zdráhám vyzkoušet. Měl jsem s ní problém kdysi s GZIP kompresí (doufám, že se to tak píše) a vzhledem k malému množství rozšíření jsem se k ní už nevrátil. Chrome byl super, je rychlý, poměrně stabilní, ale jednou se mi během práce zasekl a po jeho znovu spuštění jsem s hrůzou zjistil, že všechno moje nastavení (včetně doplňků) se odporoučelo neznámo kam. A to jsem si ho šperkovalo pěknou řádku hodin. Strašně mě to naštvalo a mám strach se k němu vrátit jako k primárnímu prohlížeči.
Já sám za sebe jsem k testům podobného ražení trochu opatrný, spíše dám na tu praktickou stránku. Na druhou stranu testy jako ACID či V8 jsou docela zajímavé věci a není je asi dobré úplně odsuzovat. Také něco vypovídají. Prostě praktickou stránku neotestuje bohužel vůbec nic kromě samotného uživatele. Postavit na tomto test by asi také nebylo zrovna objektivní - proto se do testů ve článcích používají nějaké veřejné testovací procedury, které snad nějakou tu vypovídající hodnotu mají také.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Díky moc za váš příspěvek.
Jiří Molnár https://cdr.cz/autor/jiri-molnar
13. 5. 2012 - 13:17https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuseDíky moc za váš příspěvek. Mám úplně ty samé zkušenosti, co píšete vy. Používám Firefox jako hlavní prohlížeč a poslední tři verze kleju jak dlaždic. Na YouTube video v HD pokud se nenačte úplně celé nemám sílu koukat, jak se to trhá, přitom IE9 dokáže streamovat v "HDčku" úplně v pohodě. Myslel jsem si, že je to něco s FlashPlayerem, ale když je video předáváno pomocí HTML5 - chyba v tom zřejmě nebude. Také více záložek otevírám přesně jak popisujete vy. RAMka s tím narůstá exponenciálně, takže po pár záložkách je prohlížeč tak nestabilní, že jej musím furt vypínat a znovu otevírat.
Takže pokud by šlo o praktické testy, Firefox by byl u mě na posledním místě. Drží mě u něj jen ty doplňky, které jsou naštěstí již vzhledem k upravenému systému vydávání zpětně kompatibilní, takže ten problém který popisujete již není pár verzí tak horký a aktuální. Mám nainstalováno cca 20 doplňků a už se mi absolutně nestává, že by byl s kompatibilitou problém. Za to se však objevily jiné problémy (viz výše), které jsou pěkně otravné.
Operu se nějak zdráhám vyzkoušet. Měl jsem s ní problém kdysi s GZIP kompresí (doufám, že se to tak píše) a vzhledem k malému množství rozšíření jsem se k ní už nevrátil. Chrome byl super, je rychlý, poměrně stabilní, ale jednou se mi během práce zasekl a po jeho znovu spuštění jsem s hrůzou zjistil, že všechno moje nastavení (včetně doplňků) se odporoučelo neznámo kam. A to jsem si ho šperkovalo pěknou řádku hodin. Strašně mě to naštvalo a mám strach se k němu vrátit jako k primárnímu prohlížeči.
Já sám za sebe jsem k testům podobného ražení trochu opatrný, spíše dám na tu praktickou stránku. Na druhou stranu testy jako ACID či V8 jsou docela zajímavé věci a není je asi dobré úplně odsuzovat. Také něco vypovídají. Prostě praktickou stránku neotestuje bohužel vůbec nic kromě samotného uživatele. Postavit na tomto test by asi také nebylo zrovna objektivní - proto se do testů ve článcích používají nějaké veřejné testovací procedury, které snad nějakou tu vypovídající hodnotu mají také.https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuse#comment-624525
+
No mám s pamětí jiné zkušenosti, nebude to vašimi doplňky? U mně aktuální FF funguje s pamětí naprosto v pohodě, kolem 50 otevřených tabů :) a třeba teď obsazeno 730 MB. To IE 9 si na PC s trochu více paměti s klidem spustí na 5 tabů 5 procesů PO těch 700 MB a to nepřeháním...
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
No mám s pamětí jiné
nameless1 https://cdr.cz/profil/nameless1
13. 5. 2012 - 18:10https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuseNo mám s pamětí jiné zkušenosti, nebude to vašimi doplňky? U mně aktuální FF funguje s pamětí naprosto v pohodě, kolem 50 otevřených tabů :) a třeba teď obsazeno 730 MB. To IE 9 si na PC s trochu více paměti s klidem spustí na 5 tabů 5 procesů PO těch 700 MB a to nepřeháním...https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuse#comment-624527
+
Osobně si myslím, že ty rozdíly v chování je způsobeno i HW výbavou a kvalitou spojení. Já FF preferoval na svém stařičkém Pentium M 1.6 tak do verze 4 bez problémů. Pak to najednou začalo zpomalovat a hlavně přehrávání videa znamenalo zelenou smrt (processXP :-), navíc jakmile WiFi začala "gumovatět" vinou např. deště, tak zelená smrt začala úřadovat i při obyčejném Back.
IE je ve verzi 8 pro mne ještě horší ekvivalent - opět CPU drain. Chrome byl COOOOOL do té doby, než mi začal drsně aktualizovat třebas během dívání na archív ČT, zkusil jsem mu to vymluvit, ale za 5 minut zas, tak šel... Takže nakonec Opera. Ale jak se píše všude okolo, u ní se ne všechny stránky chovají "logicky". Takže FF už mám jen na bankovnictví a na "zlobivé HTML", zbytek je jinde. Ale ve výsledku mi je jasné, že to není přímo chyba SW, ale právě trend vybavenosti HW spolu se sílou linky.
Takže nakonec si každý musí vybrat i vzhledem ke svému zázemí.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Osobně si myslím, že ty
Máček333 https://cdr.cz/profil/macek333
14. 5. 2012 - 08:05https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuseOsobně si myslím, že ty rozdíly v chování je způsobeno i HW výbavou a kvalitou spojení. Já FF preferoval na svém stařičkém Pentium M 1.6 tak do verze 4 bez problémů. Pak to najednou začalo zpomalovat a hlavně přehrávání videa znamenalo zelenou smrt (processXP :-), navíc jakmile WiFi začala "gumovatět" vinou např. deště, tak zelená smrt začala úřadovat i při obyčejném Back.
IE je ve verzi 8 pro mne ještě horší ekvivalent - opět CPU drain. Chrome byl COOOOOL do té doby, než mi začal drsně aktualizovat třebas během dívání na archív ČT, zkusil jsem mu to vymluvit, ale za 5 minut zas, tak šel... Takže nakonec Opera. Ale jak se píše všude okolo, u ní se ne všechny stránky chovají "logicky". Takže FF už mám jen na bankovnictví a na "zlobivé HTML", zbytek je jinde. Ale ve výsledku mi je jasné, že to není přímo chyba SW, ale právě trend vybavenosti HW spolu se sílou linky.
Takže nakonec si každý musí vybrat i vzhledem ke svému zázemí.https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuse#comment-624535
+
Určitě v tom budou i ty doplňky. Včera jsem si nainstaloval tedy znovu Chrome a mám v něm po hodině práce znovu všechny doplňky jako ve FF - vyladěn do stejné podoby (naštěstí se i ty rozšíření stejně jmenují, takže to nebyl takový problém to najít). A zatím tedy musím uznat, že všechno mi jede při stejným používání téměř s třetinovým vytížením RAM paměti než u FF (a hlavně plynule bez vypínání). Problém s videi (streamování) je také pryč. No uvidíme, jak dlouho mi tu vydrží. :-)
To IE je ale u vás dost zvláštní - u mě jsem zatím s jedním tabem nepřekonal víc jak 120MB. Takže běží úplně hravě. A co se týče rozdělování do procesů, to se mi IMHO docela líbí. Podle zatížení poznám vždycky ten kritický, co mi blokuje aktuálně proces, a není tak problém shodit jen tu jednu záložku (nespadne celý prohlížeč). I když jej primárně nepoužívám, na rychlé operace mě nikdy nezklamal. (Ale jako z minulosti občasný vývojář či CSS kodér jej fakt rád nemám. FIX IT!) :-)
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
Určitě v tom budou i ty
Jiří Molnár https://cdr.cz/autor/jiri-molnar
14. 5. 2012 - 13:47https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuseUrčitě v tom budou i ty doplňky. Včera jsem si nainstaloval tedy znovu Chrome a mám v něm po hodině práce znovu všechny doplňky jako ve FF - vyladěn do stejné podoby (naštěstí se i ty rozšíření stejně jmenují, takže to nebyl takový problém to najít). A zatím tedy musím uznat, že všechno mi jede při stejným používání téměř s třetinovým vytížením RAM paměti než u FF (a hlavně plynule bez vypínání). Problém s videi (streamování) je také pryč. No uvidíme, jak dlouho mi tu vydrží. :-)
To IE je ale u vás dost zvláštní - u mě jsem zatím s jedním tabem nepřekonal víc jak 120MB. Takže běží úplně hravě. A co se týče rozdělování do procesů, to se mi IMHO docela líbí. Podle zatížení poznám vždycky ten kritický, co mi blokuje aktuálně proces, a není tak problém shodit jen tu jednu záložku (nespadne celý prohlížeč). I když jej primárně nepoužívám, na rychlé operace mě nikdy nezklamal. (Ale jako z minulosti občasný vývojář či CSS kodér jej fakt rád nemám. FIX IT!) :-)https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuse#comment-624583
+
Opera má nějaké chybky, třeba překreslování při scrollování občas nedopadne a zůstane někde půl řádku. Ale nejhorší je její malá rozšířenost. U spousty stránek nefunguje nebo blbne nějaká základní funkčnost, třeba přihlašování, přidávání příspěvků, objednávání u eshopu. Opera je dobrý prohlížeč, ale pokud chce někdo používat jenom jeden prohlížeč, tak ji doporučit nelze.
Chrome si mě získal rychlostí, jedním řádkem pro všechno, nativní podporou pdf a tím, že každá stránka běží v samostatném procesu. Nastavení mi kdysi vymazal taky, zřejmě nějaký bug. Ale moc bych to neřešil, to by člověk nemohl používat nic.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Opera má nějaké chybky, třeba
Txy https://cdr.cz/profil/txy
14. 5. 2012 - 04:15https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuseOpera má nějaké chybky, třeba překreslování při scrollování občas nedopadne a zůstane někde půl řádku. Ale nejhorší je její malá rozšířenost. U spousty stránek nefunguje nebo blbne nějaká základní funkčnost, třeba přihlašování, přidávání příspěvků, objednávání u eshopu. Opera je dobrý prohlížeč, ale pokud chce někdo používat jenom jeden prohlížeč, tak ji doporučit nelze.
Chrome si mě získal rychlostí, jedním řádkem pro všechno, nativní podporou pdf a tím, že každá stránka běží v samostatném procesu. Nastavení mi kdysi vymazal taky, zřejmě nějaký bug. Ale moc bych to neřešil, to by člověk nemohl používat nic.https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuse#comment-624533
+
Naprostý souhlas, mluvíte mi z duše. Jak jsem napsal výše, po včerejších rozhovorech tady jsem se vrátil znovu ke Chrome jako primárnímu a zatím "spokojenost". Uvidíme ještě, jak si poradí s Javou v internetovém bankovnictví. Vím, že mě zlobil jak v ČSOB, tak v RB. To jsem zatím nevyzkoušel. Jinak nativní PDF podporu jsem rád, že jste zmínil. Je to skvělá věc.
Díky i za postřehy k Opeře - to přihlašování je vlastně také pravda, to mi nějak vypadlo, taky jsem s tím míval problémy.
VŮBEC DÍKY VŠEM ZDE V KOMENTÁŘÍCH, SKVĚLÁ DISKUSE S POSTŘEHY A S RŮZNÝMI ZKUŠENOSTMI. JE TO MOC FAJN!
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Naprostý souhlas, mluvíte mi
Jiří Molnár https://cdr.cz/autor/jiri-molnar
14. 5. 2012 - 13:53https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuseNaprostý souhlas, mluvíte mi z duše. Jak jsem napsal výše, po včerejších rozhovorech tady jsem se vrátil znovu ke Chrome jako primárnímu a zatím "spokojenost". Uvidíme ještě, jak si poradí s Javou v internetovém bankovnictví. Vím, že mě zlobil jak v ČSOB, tak v RB. To jsem zatím nevyzkoušel. Jinak nativní PDF podporu jsem rád, že jste zmínil. Je to skvělá věc.
Díky i za postřehy k Opeře - to přihlašování je vlastně také pravda, to mi nějak vypadlo, taky jsem s tím míval problémy.
VŮBEC DÍKY VŠEM ZDE V KOMENTÁŘÍCH, SKVĚLÁ DISKUSE S POSTŘEHY A S RŮZNÝMI ZKUŠENOSTMI. JE TO MOC FAJN!https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuse#comment-624585
+
Obrázek super! Máte dobrej vkus, jako s tím krtkem ;)
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek super! Máte dobrej
Paul MuadDib https://cdr.cz/profil/zaricispasitel
12. 5. 2012 - 13:05https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuseObrázek super! Máte dobrej vkus, jako s tím krtkem ;)https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuse#comment-624507
+
IE9 cheatuje v sunspider benchmarku, měli jste spíše použít buď Krakena nebo V8 Benchmark suite, pro tyto benchmarky zatím není IE9 "optimalizovaný".
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
IE9 cheatuje v sunspider
Jack FX https://cdr.cz/profil/jackfx
12. 5. 2012 - 15:07https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuseIE9 cheatuje v sunspider benchmarku, měli jste spíše použít buď Krakena nebo V8 Benchmark suite, pro tyto benchmarky zatím není IE9 "optimalizovaný".https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuse#comment-624509
+
Moje malé testování na ThinkPadu T61 (Intel Core Duo 2GHz) - Kubuntu 12.04 64bit - KDE 4.8.3 (aktivní kompozitní desktop). Všechny browsery jsou 64bit:
Google Chrome 18.0.1025.168 (Webkit 535.19): 2154
- HTML5 Capabilities: 7/7
- Rendering: 60,97
- HTML5 Canvas: 18,90
- Data: 40834,73
- DOM operations: 9148,57
- Text parsing: 107691,97
Opera 11.64 (Presto 2.10.229): 1566
- HTML5 Capabilities: 5/7 (neumí WebGL a H264)
- Rendering: 39,59
- HTML5 Canvas: 22,45
- Data: 16836,27
- DOM operations: 7067,98
- Text parsing: 89190,47
Mozilla Firefox 12 (Gecko 20100101): 836
- HTML5 Capabilities: 6/7 (neumí H264)
- Rendering: 28,49
- HTML5 Canvas: 7,82
- Data: 10113,65
- DOM operations: 5522,64
- Text parsing: 32787,76
rekonq 0.9.1 (Webkit 534.34): nedokončil
Ačkoliv Chrome nemusím, tak musím říct, že ten odstup je drtivý a zdá se, že 64 bitů tomu ještě dost pomáhá. Překvapil i Konqueror. rekonq je stále ještě dost zelený, takže se mi s ním nepodařilo ani jednou test dokončit, ale vzhledem k použití Webkitu může být výsledek slušný. Můj oblíbený Firefox vyloženě propadl, ale subjektivně např. při přehrávání videa a v HTML5 se mi zdál rychlejší než Opera a Konqueror. Také jeho podpora technologií a standardů je vyšší. Opera obecně překvapila, zdá se, že seveřané rozhodně neházejí flintu do žita.
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
Moje malé testování na
corwin78 https://cdr.cz/profil/corwin78
12. 5. 2012 - 17:05https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuseMoje malé testování na ThinkPadu T61 (Intel Core Duo 2GHz) - Kubuntu 12.04 64bit - KDE 4.8.3 (aktivní kompozitní desktop). Všechny browsery jsou 64bit:
Google Chrome 18.0.1025.168 (Webkit 535.19): 2154
- HTML5 Capabilities: 7/7
- Rendering: 60,97
- HTML5 Canvas: 18,90
- Data: 40834,73
- DOM operations: 9148,57
- Text parsing: 107691,97
Opera 11.64 (Presto 2.10.229): 1566
- HTML5 Capabilities: 5/7 (neumí WebGL a H264)
- Rendering: 39,59
- HTML5 Canvas: 22,45
- Data: 16836,27
- DOM operations: 7067,98
- Text parsing: 89190,47
Konqueror 4.8.3 (Webkit 534.34): 1322
- HTML5 Capabilities: 5/7 (neumí WebGL a WebM)
- Rendering: 45,30
- HTML5 Canvas: 11,68
- Data: 19140,83
- DOM operations: 8931,83
- Text parsing: 44643,45
Mozilla Firefox 12 (Gecko 20100101): 836
- HTML5 Capabilities: 6/7 (neumí H264)
- Rendering: 28,49
- HTML5 Canvas: 7,82
- Data: 10113,65
- DOM operations: 5522,64
- Text parsing: 32787,76
rekonq 0.9.1 (Webkit 534.34): nedokončil
Ačkoliv Chrome nemusím, tak musím říct, že ten odstup je drtivý a zdá se, že 64 bitů tomu ještě dost pomáhá. Překvapil i Konqueror. rekonq je stále ještě dost zelený, takže se mi s ním nepodařilo ani jednou test dokončit, ale vzhledem k použití Webkitu může být výsledek slušný. Můj oblíbený Firefox vyloženě propadl, ale subjektivně např. při přehrávání videa a v HTML5 se mi zdál rychlejší než Opera a Konqueror. Také jeho podpora technologií a standardů je vyšší. Opera obecně překvapila, zdá se, že seveřané rozhodně neházejí flintu do žita.https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuse#comment-624511
+
ja to testl s Aurorou / 14.0a2 (2012-05-12) / + AMD5050e@900-2400MHz + 4GB RAM@32b WinXP a vysledek byl o dost lepsi, nez tvuj test / tak snad vyvojari "Firefoxu" zacinaji "optimalizovat" /
BTW: 700MB mam jako RAM disk, takze i tam muze byt pricina lepsich vysledku...
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
ja to testl s Aurorou /
johnthelittle https://cdr.cz/profil/johnn
13. 5. 2012 - 22:01https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuseja to testl s Aurorou / 14.0a2 (2012-05-12) / + AMD5050e@900-2400MHz + 4GB RAM@32b WinXP a vysledek byl o dost lepsi, nez tvuj test / tak snad vyvojari "Firefoxu" zacinaji "optimalizovat" /
BTW: 700MB mam jako RAM disk, takze i tam muze byt pricina lepsich vysledku...https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuse#comment-624530
+
Nyní na NB (2x1,9GHZ Athlon II, 2,25GB ram, HD 3100 256 MB, 160 GB HDD,...) zkouším Chrome 18 a zatím proti FF bída, často mě zamrzává pro nic, mezitím co FF vůbec a to jsem měl otevřeno více záložek... Takže ač v testu dopadl nejlépe a tak to bylo je a asi už i zůstane, uživatelsky u mě propadl do hlubin času. Přesto jsem ho nucen bohužel používat, NB využívá i sestřenka a často mě v FF vypínala záložky.
+1
-14
-1
Je komentář přínosný?
Nyní na NB (2x1,9GHZ Athlon
Paxan https://cdr.cz/profil/paxan
13. 5. 2012 - 09:54https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuseNyní na NB (2x1,9GHZ Athlon II, 2,25GB ram, HD 3100 256 MB, 160 GB HDD,...) zkouším Chrome 18 a zatím proti FF bída, často mě zamrzává pro nic, mezitím co FF vůbec a to jsem měl otevřeno více záložek... Takže ač v testu dopadl nejlépe a tak to bylo je a asi už i zůstane, uživatelsky u mě propadl do hlubin času. Přesto jsem ho nucen bohužel používat, NB využívá i sestřenka a často mě v FF vypínala záložky.https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuse#comment-624517
+
To s tím nuceným používáním chromu nechápu? Sestra používá stejné konto do OS? A nebo tento "OS" neumí dva prohlížeče? Nebo kde je úzké hrdlo používat svůj prohlížeč?
+1
-18
-1
Je komentář přínosný?
To s tím nuceným používáním
Máček333 https://cdr.cz/profil/macek333
14. 5. 2012 - 10:21https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuseTo s tím nuceným používáním chromu nechápu? Sestra používá stejné konto do OS? A nebo tento "OS" neumí dva prohlížeče? Nebo kde je úzké hrdlo používat svůj prohlížeč?https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuse#comment-624547
+
Stejné konto, protože mě nebaví přehlašovat se. Protože je zvyklá pouštět FF nemá smysl ji přeučovat, aby nepáchala potom náhodně škody (omylem zapnuté FF místo něčeho jiného). Takže tím pádem jsem nucen používat jiný prohlížeč a to Chrome, Operu jsem zkoušel kdysi a nesedlo mě ovládání, trochu jiné než u FF na které jsem zvyklý, takže jsem si řekl, proč něco nastavovat, když jinde to je připravené po instalaci.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Stejné konto, protože mě
Paxan https://cdr.cz/profil/paxan
14. 5. 2012 - 13:06https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuseStejné konto, protože mě nebaví přehlašovat se. Protože je zvyklá pouštět FF nemá smysl ji přeučovat, aby nepáchala potom náhodně škody (omylem zapnuté FF místo něčeho jiného). Takže tím pádem jsem nucen používat jiný prohlížeč a to Chrome, Operu jsem zkoušel kdysi a nesedlo mě ovládání, trochu jiné než u FF na které jsem zvyklý, takže jsem si řekl, proč něco nastavovat, když jinde to je připravené po instalaci.https://cdr.cz/clanek/podil-peti-nejpouzivanejsich-internetovych-prohlizecu/diskuse#comment-624573
+
Článek je označen datem "dnes," přestože při jeho čtení se mi vnucuje pocit, zda jsem neklikl na rubriku "Psali jsme před 5 lety." Nevím (a nechci hledat), z jaké statistiky jste dostali uvedená zastoupení prohlížečů. Na "mém internetu" je situace jiná, IE má asi pětinu trhu, přičemž první je FF a na záda mu dýchá Chrome.
Další věc je fatálně chybný předpoklad autora, že prohlížeč by se měl hnát za výkonem enginu a tento dokazovat v benchmarcích. Moje zkušenost potvrzená i pozorováním dalších uživatelů říká, že nejdůležitější je nízká latence rozhraní. Ať si prohlížeč vezme celou RAM. Ať si dělá tenhle skript 0,2s místo 0,1s. Ale nesmí se "seknout!" To je věc, kterou asi ani žádný benchmark nezjistí, protože ve chvíli seknutí neběží vlastně ani on. Přitom je to tak zásadní.
Výkon JS má možná potenciál pro ne-flash aplikace, ale jinak je to ve valné většině plýtvání zdroji na vratkou popularitu.
Autor článku použil statistiky statistické společnosti NetApplications (je to tam napsané, nemusíte vůbec hádat), které trochu nahrávají do karet IEčku (metodika měření je trochu taková IMHO méně přesnější, viz http://diit.cz/clanek/proc-microsoft-vice-duveruje-statistikam-netapplic...).
Pokud se podívám ke konkurenci, které osobně já věřím více - StatsCounter, ta ukazuje výsledky poněkud jiné a dle mého názoru i lepší s ohledem na realitu. Ale i podle něj první příčka patří zatím IE (33 %), Chrome (31 %) a FF (25 %). Že Chrome roste převážně na úkor FF je poměrně známá věc. Ostatně se můžete podívat sám: http://gs.statcounter.com/#browser-ww-monthly-201205-201205-bar (Doporučuji se přepnout na graf trendů.)
Jinak ten "váš internet" by mě docela zajímal - nevychází náhodou z nějakého vzorku českého prostředí? Je potřeba si uvědomit, že se bavíme o číslech "worldwide". Je "váš internet" taky dostupný celosvětově? :-) (Upřímně složení prohlížečů našich stránek je také trochu odlišný od té globální statistické.)
Musim souhlasit se ZdenekJi ohledem toho vykreslovani.
Pouzivam temer jen Operu. Na internebanking CSOB pouzivam mozillu (aktualizovanou verzi) a nekdy si tedy s ni zabrouzdam. Nejcasteji pri cteni klikam strednim tlacitkem cim si oteviram mnozstvi zalozek na pozadi. A musim rict ze hoci dle benchmarku by mela byt mozilla vyrazne rychlejsi tak muj subjektivny pocit je z mozilly tak spatny ze ji behem nekolika minut zavru. Pride mi to pomale a trhane.
Dalsi vec jsou pluginy - obousecna vyhoda mozilly. Ano je mozne pomoci nich vsechno mozne doinstalovat a take s kazdou aktulizaci zistim ze pulka pluginu jiz nefunguje a zase mam prohlizec v zakladni verzi ktery je na hranici uzivatelnosti. Proto jsem nakonec skoncil u Opery, kde je vsechno pokope a nemusim se bat aktualizovat.
Ad odstatni prohlizece Chrome - nemel jsem este potrebu ho pouzivat ............ Ad IE7, IE8, IE9 - vsechno jsou to otrasne prohlizece a surfowani na nich cire utrpeni. IE9 je na tom vyrazne lepe potom co vykradol vsechny funkce od okoli ....... az se divim ze tady ty patenty nejak neplati.
Jj ja taky pouzivam Operu. Jo a nejcasteji pouzivam rozsireni v Opere na blokovani reklami na youtube + stahovani klipu z youtubu v MP4 v HD rozliseni :-) jo a taky tam ma celkem dobry utilitky na ukladani obrazku ze stranek kde to normalne nejde :-)
Díky moc za váš příspěvek. Mám úplně ty samé zkušenosti, co píšete vy. Používám Firefox jako hlavní prohlížeč a poslední tři verze kleju jak dlaždic. Na YouTube video v HD pokud se nenačte úplně celé nemám sílu koukat, jak se to trhá, přitom IE9 dokáže streamovat v "HDčku" úplně v pohodě. Myslel jsem si, že je to něco s FlashPlayerem, ale když je video předáváno pomocí HTML5 - chyba v tom zřejmě nebude. Také více záložek otevírám přesně jak popisujete vy. RAMka s tím narůstá exponenciálně, takže po pár záložkách je prohlížeč tak nestabilní, že jej musím furt vypínat a znovu otevírat.
Takže pokud by šlo o praktické testy, Firefox by byl u mě na posledním místě. Drží mě u něj jen ty doplňky, které jsou naštěstí již vzhledem k upravenému systému vydávání zpětně kompatibilní, takže ten problém který popisujete již není pár verzí tak horký a aktuální. Mám nainstalováno cca 20 doplňků a už se mi absolutně nestává, že by byl s kompatibilitou problém. Za to se však objevily jiné problémy (viz výše), které jsou pěkně otravné.
Operu se nějak zdráhám vyzkoušet. Měl jsem s ní problém kdysi s GZIP kompresí (doufám, že se to tak píše) a vzhledem k malému množství rozšíření jsem se k ní už nevrátil. Chrome byl super, je rychlý, poměrně stabilní, ale jednou se mi během práce zasekl a po jeho znovu spuštění jsem s hrůzou zjistil, že všechno moje nastavení (včetně doplňků) se odporoučelo neznámo kam. A to jsem si ho šperkovalo pěknou řádku hodin. Strašně mě to naštvalo a mám strach se k němu vrátit jako k primárnímu prohlížeči.
Já sám za sebe jsem k testům podobného ražení trochu opatrný, spíše dám na tu praktickou stránku. Na druhou stranu testy jako ACID či V8 jsou docela zajímavé věci a není je asi dobré úplně odsuzovat. Také něco vypovídají. Prostě praktickou stránku neotestuje bohužel vůbec nic kromě samotného uživatele. Postavit na tomto test by asi také nebylo zrovna objektivní - proto se do testů ve článcích používají nějaké veřejné testovací procedury, které snad nějakou tu vypovídající hodnotu mají také.
No mám s pamětí jiné zkušenosti, nebude to vašimi doplňky? U mně aktuální FF funguje s pamětí naprosto v pohodě, kolem 50 otevřených tabů :) a třeba teď obsazeno 730 MB. To IE 9 si na PC s trochu více paměti s klidem spustí na 5 tabů 5 procesů PO těch 700 MB a to nepřeháním...
Osobně si myslím, že ty rozdíly v chování je způsobeno i HW výbavou a kvalitou spojení. Já FF preferoval na svém stařičkém Pentium M 1.6 tak do verze 4 bez problémů. Pak to najednou začalo zpomalovat a hlavně přehrávání videa znamenalo zelenou smrt (processXP :-), navíc jakmile WiFi začala "gumovatět" vinou např. deště, tak zelená smrt začala úřadovat i při obyčejném Back.
IE je ve verzi 8 pro mne ještě horší ekvivalent - opět CPU drain. Chrome byl COOOOOL do té doby, než mi začal drsně aktualizovat třebas během dívání na archív ČT, zkusil jsem mu to vymluvit, ale za 5 minut zas, tak šel... Takže nakonec Opera. Ale jak se píše všude okolo, u ní se ne všechny stránky chovají "logicky". Takže FF už mám jen na bankovnictví a na "zlobivé HTML", zbytek je jinde. Ale ve výsledku mi je jasné, že to není přímo chyba SW, ale právě trend vybavenosti HW spolu se sílou linky.
Takže nakonec si každý musí vybrat i vzhledem ke svému zázemí.
Určitě v tom budou i ty doplňky. Včera jsem si nainstaloval tedy znovu Chrome a mám v něm po hodině práce znovu všechny doplňky jako ve FF - vyladěn do stejné podoby (naštěstí se i ty rozšíření stejně jmenují, takže to nebyl takový problém to najít). A zatím tedy musím uznat, že všechno mi jede při stejným používání téměř s třetinovým vytížením RAM paměti než u FF (a hlavně plynule bez vypínání). Problém s videi (streamování) je také pryč. No uvidíme, jak dlouho mi tu vydrží. :-)
To IE je ale u vás dost zvláštní - u mě jsem zatím s jedním tabem nepřekonal víc jak 120MB. Takže běží úplně hravě. A co se týče rozdělování do procesů, to se mi IMHO docela líbí. Podle zatížení poznám vždycky ten kritický, co mi blokuje aktuálně proces, a není tak problém shodit jen tu jednu záložku (nespadne celý prohlížeč). I když jej primárně nepoužívám, na rychlé operace mě nikdy nezklamal. (Ale jako z minulosti občasný vývojář či CSS kodér jej fakt rád nemám. FIX IT!) :-)
Opera má nějaké chybky, třeba překreslování při scrollování občas nedopadne a zůstane někde půl řádku. Ale nejhorší je její malá rozšířenost. U spousty stránek nefunguje nebo blbne nějaká základní funkčnost, třeba přihlašování, přidávání příspěvků, objednávání u eshopu. Opera je dobrý prohlížeč, ale pokud chce někdo používat jenom jeden prohlížeč, tak ji doporučit nelze.
Chrome si mě získal rychlostí, jedním řádkem pro všechno, nativní podporou pdf a tím, že každá stránka běží v samostatném procesu. Nastavení mi kdysi vymazal taky, zřejmě nějaký bug. Ale moc bych to neřešil, to by člověk nemohl používat nic.
Naprostý souhlas, mluvíte mi z duše. Jak jsem napsal výše, po včerejších rozhovorech tady jsem se vrátil znovu ke Chrome jako primárnímu a zatím "spokojenost". Uvidíme ještě, jak si poradí s Javou v internetovém bankovnictví. Vím, že mě zlobil jak v ČSOB, tak v RB. To jsem zatím nevyzkoušel. Jinak nativní PDF podporu jsem rád, že jste zmínil. Je to skvělá věc.
Díky i za postřehy k Opeře - to přihlašování je vlastně také pravda, to mi nějak vypadlo, taky jsem s tím míval problémy.
VŮBEC DÍKY VŠEM ZDE V KOMENTÁŘÍCH, SKVĚLÁ DISKUSE S POSTŘEHY A S RŮZNÝMI ZKUŠENOSTMI. JE TO MOC FAJN!
Obrázek super! Máte dobrej vkus, jako s tím krtkem ;)
IE9 cheatuje v sunspider benchmarku, měli jste spíše použít buď Krakena nebo V8 Benchmark suite, pro tyto benchmarky zatím není IE9 "optimalizovaný".
Moje malé testování na ThinkPadu T61 (Intel Core Duo 2GHz) - Kubuntu 12.04 64bit - KDE 4.8.3 (aktivní kompozitní desktop). Všechny browsery jsou 64bit:
Google Chrome 18.0.1025.168 (Webkit 535.19): 2154
- HTML5 Capabilities: 7/7
- Rendering: 60,97
- HTML5 Canvas: 18,90
- Data: 40834,73
- DOM operations: 9148,57
- Text parsing: 107691,97
Opera 11.64 (Presto 2.10.229): 1566
- HTML5 Capabilities: 5/7 (neumí WebGL a H264)
- Rendering: 39,59
- HTML5 Canvas: 22,45
- Data: 16836,27
- DOM operations: 7067,98
- Text parsing: 89190,47
Konqueror 4.8.3 (Webkit 534.34): 1322
- HTML5 Capabilities: 5/7 (neumí WebGL a WebM)
- Rendering: 45,30
- HTML5 Canvas: 11,68
- Data: 19140,83
- DOM operations: 8931,83
- Text parsing: 44643,45
Mozilla Firefox 12 (Gecko 20100101): 836
- HTML5 Capabilities: 6/7 (neumí H264)
- Rendering: 28,49
- HTML5 Canvas: 7,82
- Data: 10113,65
- DOM operations: 5522,64
- Text parsing: 32787,76
rekonq 0.9.1 (Webkit 534.34): nedokončil
Ačkoliv Chrome nemusím, tak musím říct, že ten odstup je drtivý a zdá se, že 64 bitů tomu ještě dost pomáhá. Překvapil i Konqueror. rekonq je stále ještě dost zelený, takže se mi s ním nepodařilo ani jednou test dokončit, ale vzhledem k použití Webkitu může být výsledek slušný. Můj oblíbený Firefox vyloženě propadl, ale subjektivně např. při přehrávání videa a v HTML5 se mi zdál rychlejší než Opera a Konqueror. Také jeho podpora technologií a standardů je vyšší. Opera obecně překvapila, zdá se, že seveřané rozhodně neházejí flintu do žita.
ja to testl s Aurorou / 14.0a2 (2012-05-12) / + AMD5050e@900-2400MHz + 4GB RAM@32b WinXP a vysledek byl o dost lepsi, nez tvuj test / tak snad vyvojari "Firefoxu" zacinaji "optimalizovat" /
BTW: 700MB mam jako RAM disk, takze i tam muze byt pricina lepsich vysledku...
Nyní na NB (2x1,9GHZ Athlon II, 2,25GB ram, HD 3100 256 MB, 160 GB HDD,...) zkouším Chrome 18 a zatím proti FF bída, často mě zamrzává pro nic, mezitím co FF vůbec a to jsem měl otevřeno více záložek... Takže ač v testu dopadl nejlépe a tak to bylo je a asi už i zůstane, uživatelsky u mě propadl do hlubin času. Přesto jsem ho nucen bohužel používat, NB využívá i sestřenka a často mě v FF vypínala záložky.
To s tím nuceným používáním chromu nechápu? Sestra používá stejné konto do OS? A nebo tento "OS" neumí dva prohlížeče? Nebo kde je úzké hrdlo používat svůj prohlížeč?
Stejné konto, protože mě nebaví přehlašovat se. Protože je zvyklá pouštět FF nemá smysl ji přeučovat, aby nepáchala potom náhodně škody (omylem zapnuté FF místo něčeho jiného). Takže tím pádem jsem nucen používat jiný prohlížeč a to Chrome, Operu jsem zkoušel kdysi a nesedlo mě ovládání, trochu jiné než u FF na které jsem zvyklý, takže jsem si řekl, proč něco nastavovat, když jinde to je připravené po instalaci.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.