Otázka je cena 100 zásilek za den taky není nic moc.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Otázka je cena 100 zásilek za
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
6. 11. 2018 - 13:57https://cdr.cz/clanek/postaci-prichazeji-o-praci-v-norsku-je-nahrazuji-roboti-kteri-skutecne-zazvoni/diskuseOtázka je cena 100 zásilek za den taky není nic moc.https://cdr.cz/clanek/postaci-prichazeji-o-praci-v-norsku-je-nahrazuji-roboti-kteri-skutecne-zazvoni/diskuse#comment-1201655
+
Cena čeho? toho robota? U nás by neměl šanci zazvonit,bydlím v paneláku a ke zvonlům jsou schody. Jinak cena zásilky u české pošty už je pomalu šílená!!!! ještě že už jsou skoro u všech dopravních společností odběrná místa
6. 11. 2018 - 15:45https://cdr.cz/clanek/postaci-prichazeji-o-praci-v-norsku-je-nahrazuji-roboti-kteri-skutecne-zazvoni/diskuseCena čeho? toho robota? U nás by neměl šanci zazvonit,bydlím v paneláku a ke zvonlům jsou schody. Jinak cena zásilky u české pošty už je pomalu šílená!!!! ještě že už jsou skoro u všech dopravních společností odběrná místahttps://cdr.cz/clanek/postaci-prichazeji-o-praci-v-norsku-je-nahrazuji-roboti-kteri-skutecne-zazvoni/diskuse#comment-1201691
+
V clanku se pise, že akorat by misto zvoneni odeslal prijemci notifikaci na mobil, coz je v dnesni dobe snad i lepsi jak zazvoneni. Uprimne nepamatuji, kdy jsem naposled u nekoho zvonil. I kdyz dojdu k nekomu ke dverim tak dotycnymu volam.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
V clanku se pise, že akorat
Murphy https://cdr.cz/profil/frantisek-mares
6. 11. 2018 - 15:53https://cdr.cz/clanek/postaci-prichazeji-o-praci-v-norsku-je-nahrazuji-roboti-kteri-skutecne-zazvoni/diskuseV clanku se pise, že akorat by misto zvoneni odeslal prijemci notifikaci na mobil, coz je v dnesni dobe snad i lepsi jak zazvoneni. Uprimne nepamatuji, kdy jsem naposled u nekoho zvonil. I kdyz dojdu k nekomu ke dverim tak dotycnymu volam. https://cdr.cz/clanek/postaci-prichazeji-o-praci-v-norsku-je-nahrazuji-roboti-kteri-skutecne-zazvoni/diskuse#comment-1201697
+
tak já třeba zvoním i když mám číslo,jako nacpat ty roboty všude asi nepůjde i když tomu fandím a dělám v podobném oboru. toto mě rozsekalo,zákazník se asi toho balíčku nedočkal,podotýkám že to byl první let toho dronu https://www.youtube.com/watch?v=QfSMyHCm4d8 , aspoň pošta a jiné už ty mobily používají jinak,předtím mě mohlo urvat,jak zavolali ve 13:00,mám pro vás balíček jste doma?
6. 11. 2018 - 16:56https://cdr.cz/clanek/postaci-prichazeji-o-praci-v-norsku-je-nahrazuji-roboti-kteri-skutecne-zazvoni/diskusetak já třeba zvoním i když mám číslo,jako nacpat ty roboty všude asi nepůjde i když tomu fandím a dělám v podobném oboru. toto mě rozsekalo,zákazník se asi toho balíčku nedočkal,podotýkám že to byl první let toho dronu https://www.youtube.com/watch?v=QfSMyHCm4d8 , aspoň pošta a jiné už ty mobily používají jinak,předtím mě mohlo urvat,jak zavolali ve 13:00,mám pro vás balíček jste doma?https://cdr.cz/clanek/postaci-prichazeji-o-praci-v-norsku-je-nahrazuji-roboti-kteri-skutecne-zazvoni/diskuse#comment-1201736
+
Tak zásadní výhoda toho robota by mohla být že by jezdil večer a ne v pracovní době... Otázka je jak říkám cena toho zařízení a cena za provozování. Pokud to bude dražší než lidská síla tak to nemá šanci (bez dotace).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak zásadní výhoda toho
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
6. 11. 2018 - 17:05https://cdr.cz/clanek/postaci-prichazeji-o-praci-v-norsku-je-nahrazuji-roboti-kteri-skutecne-zazvoni/diskuseTak zásadní výhoda toho robota by mohla být že by jezdil večer a ne v pracovní době... Otázka je jak říkám cena toho zařízení a cena za provozování. Pokud to bude dražší než lidská síla tak to nemá šanci (bez dotace).https://cdr.cz/clanek/postaci-prichazeji-o-praci-v-norsku-je-nahrazuji-roboti-kteri-skutecne-zazvoni/diskuse#comment-1201751
+
Tak je to věc čistě v plenkách, díky malé rychlosti není problém ho asi pustit na ulici. Oproti autonomnímu autu nehrozí, že by někoho zabil. Takže může fungovat v době, kdy to budou mít autonomní autíka zakázaný.
100 zásilek denně není mnoho, ale není to také málo. Každopádně jde vždy o poměr nákladů. A zaměstnanec je hodně drahá položka. Pokud něco stojí třeba 2 000 000 + údržba třeba 100 000/rok, tak je jen otázka, zda se to vůči nahrazeným zaměstnancům vyplatí. A v Norsku mají o dost jiné platy, takže tyhle náklady by zapadly jako nic.
Když to vezmu v rámci ČR, tak doručovatel v Praze může mít tak 20 000 hrubého, což je cca 27 000,-Kč/měsíc náklad pro zaměstnavatele. Podobnou cenu zaměstanavatel vyhodí za dovolenou zaměstnance (1 měsíc v tahu, pokud tedy mají pošťáci 20 a né 25 dní).
Roční náklad na jednoho zaměstnance tedy činí 324 000,- s tím, že ten jeden měsíc dovolené je třeba zaplatit jiného zaměstnance, takže za roční člověkohodiny bude náklad spíše 351 000,-Kč
Do toho je třeba započítat případné přesčasy, kdy robot může fungovat o víkendech, po večerech, o svátcích a vše bez příplatku.
návratovost investice (v případě malé poruchovosti) by v ČR v případě náhrady jednoho zaměstnance mohlo být 6 let. V případě Norska si tipnu tak polovinu, možná méně.
Každopádně toto nejsou jediná kritéria. V případě malé nezaměstnanosti je nedostatek zaměstnanců a je jejich velká fluktuace. Tím vzrůstají vedlejší náklady na personální oddělení a na školitele, případně agentury + trpí kvalita služeb.
Robotizace logistiky je prostě nutnost. ČR v současné době nemůže nikam už moct růst (zvyšovat tempo), protože prostě nejsou lidi. Těch 200k na pracáku nikdy pracovat nebudou, dnes se dá říci, že je 0% nezaměstnanost. Před pár lety k nám na pohovor přišlo 15 lidí, dnes 1. a podobný problém je ve spoustě odvětví.
Zdar Max
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak je to věc čistě v
Max Devaine https://cdr.cz/profil/maxdevaine
6. 11. 2018 - 19:08https://cdr.cz/clanek/postaci-prichazeji-o-praci-v-norsku-je-nahrazuji-roboti-kteri-skutecne-zazvoni/diskuseTak je to věc čistě v plenkách, díky malé rychlosti není problém ho asi pustit na ulici. Oproti autonomnímu autu nehrozí, že by někoho zabil. Takže může fungovat v době, kdy to budou mít autonomní autíka zakázaný.
100 zásilek denně není mnoho, ale není to také málo. Každopádně jde vždy o poměr nákladů. A zaměstnanec je hodně drahá položka. Pokud něco stojí třeba 2 000 000 + údržba třeba 100 000/rok, tak je jen otázka, zda se to vůči nahrazeným zaměstnancům vyplatí. A v Norsku mají o dost jiné platy, takže tyhle náklady by zapadly jako nic.
Když to vezmu v rámci ČR, tak doručovatel v Praze může mít tak 20 000 hrubého, což je cca 27 000,-Kč/měsíc náklad pro zaměstnavatele. Podobnou cenu zaměstanavatel vyhodí za dovolenou zaměstnance (1 měsíc v tahu, pokud tedy mají pošťáci 20 a né 25 dní).
Roční náklad na jednoho zaměstnance tedy činí 324 000,- s tím, že ten jeden měsíc dovolené je třeba zaplatit jiného zaměstnance, takže za roční člověkohodiny bude náklad spíše 351 000,-Kč
Do toho je třeba započítat případné přesčasy, kdy robot může fungovat o víkendech, po večerech, o svátcích a vše bez příplatku.
návratovost investice (v případě malé poruchovosti) by v ČR v případě náhrady jednoho zaměstnance mohlo být 6 let. V případě Norska si tipnu tak polovinu, možná méně.
Každopádně toto nejsou jediná kritéria. V případě malé nezaměstnanosti je nedostatek zaměstnanců a je jejich velká fluktuace. Tím vzrůstají vedlejší náklady na personální oddělení a na školitele, případně agentury + trpí kvalita služeb.
Robotizace logistiky je prostě nutnost. ČR v současné době nemůže nikam už moct růst (zvyšovat tempo), protože prostě nejsou lidi. Těch 200k na pracáku nikdy pracovat nebudou, dnes se dá říci, že je 0% nezaměstnanost. Před pár lety k nám na pohovor přišlo 15 lidí, dnes 1. a podobný problém je ve spoustě odvětví.
Zdar Max
https://cdr.cz/clanek/postaci-prichazeji-o-praci-v-norsku-je-nahrazuji-roboti-kteri-skutecne-zazvoni/diskuse#comment-1201847
+
tak podobné služby a podnikání mohlo fungovat jen v podmínkách vyšší nezaměstnanosti a s tím spojených nízkých platů. Jenže naštěstí už dnes neplatí ono okřídlené "za dveřmi čeká dalších dvacet", takže tyto podniky co na to spoléhaly - včetně ČP mají velké problémy když občané mají na výběr. A zrovna Pošta tím strašně trpí, kdo chce dneska dělat pošťáka za pár peněz, neustále na větru, slunci či dešti. Jako zázračný lék bych to rozhodně neviděl - i v tom Norsku bude zkušební provoz v bezpečné čtvrti. A pochybuji že ho pustí do migrantských teritorií, tam by se jeho životnost počítala na jednotky hodin. Takže řešení na bezpečné okrsky větších měst - na venkov také k nepoužití. Ale odlehčení to bude, to jistě - lidské zdroje kterých je nedostatek mohou být přiděleny jinam a koncentrovaněji.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
tak podobné služby a
DDR0 https://cdr.cz/profil/ddr0
7. 11. 2018 - 03:36https://cdr.cz/clanek/postaci-prichazeji-o-praci-v-norsku-je-nahrazuji-roboti-kteri-skutecne-zazvoni/diskusetak podobné služby a podnikání mohlo fungovat jen v podmínkách vyšší nezaměstnanosti a s tím spojených nízkých platů. Jenže naštěstí už dnes neplatí ono okřídlené "za dveřmi čeká dalších dvacet", takže tyto podniky co na to spoléhaly - včetně ČP mají velké problémy když občané mají na výběr. A zrovna Pošta tím strašně trpí, kdo chce dneska dělat pošťáka za pár peněz, neustále na větru, slunci či dešti. Jako zázračný lék bych to rozhodně neviděl - i v tom Norsku bude zkušební provoz v bezpečné čtvrti. A pochybuji že ho pustí do migrantských teritorií, tam by se jeho životnost počítala na jednotky hodin. Takže řešení na bezpečné okrsky větších měst - na venkov také k nepoužití. Ale odlehčení to bude, to jistě - lidské zdroje kterých je nedostatek mohou být přiděleny jinam a koncentrovaněji.https://cdr.cz/clanek/postaci-prichazeji-o-praci-v-norsku-je-nahrazuji-roboti-kteri-skutecne-zazvoni/diskuse#comment-1202018
+
Tak samozřejmě, že to zázračný lék není. Je to řešení určené do větších měst a je to první náťuk pro postupnou automatizaci logistiky.
S bezpečností by to asi takový problém být neměl (konstrukční odolnost proti vandalství + případné napojení na PČR + identifikace pachatele).
Jinak čím vyšší je životní úroveň, tím nižší jsou podobné krádeže/vandalství apod., protože to pak nemá nikdo zapotřebí.
Zdar Max
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak samozřejmě, že to
Max Devaine https://cdr.cz/profil/maxdevaine
7. 11. 2018 - 11:07https://cdr.cz/clanek/postaci-prichazeji-o-praci-v-norsku-je-nahrazuji-roboti-kteri-skutecne-zazvoni/diskuseTak samozřejmě, že to zázračný lék není. Je to řešení určené do větších měst a je to první náťuk pro postupnou automatizaci logistiky.
S bezpečností by to asi takový problém být neměl (konstrukční odolnost proti vandalství + případné napojení na PČR + identifikace pachatele).
Jinak čím vyšší je životní úroveň, tím nižší jsou podobné krádeže/vandalství apod., protože to pak nemá nikdo zapotřebí.
Zdar Maxhttps://cdr.cz/clanek/postaci-prichazeji-o-praci-v-norsku-je-nahrazuji-roboti-kteri-skutecne-zazvoni/diskuse#comment-1202288
+
Otázka je cena 100 zásilek za den taky není nic moc.
Cena čeho? toho robota? U nás by neměl šanci zazvonit,bydlím v paneláku a ke zvonlům jsou schody. Jinak cena zásilky u české pošty už je pomalu šílená!!!! ještě že už jsou skoro u všech dopravních společností odběrná místa
V clanku se pise, že akorat by misto zvoneni odeslal prijemci notifikaci na mobil, coz je v dnesni dobe snad i lepsi jak zazvoneni. Uprimne nepamatuji, kdy jsem naposled u nekoho zvonil. I kdyz dojdu k nekomu ke dverim tak dotycnymu volam.
tak já třeba zvoním i když mám číslo,jako nacpat ty roboty všude asi nepůjde i když tomu fandím a dělám v podobném oboru. toto mě rozsekalo,zákazník se asi toho balíčku nedočkal,podotýkám že to byl první let toho dronu https://www.youtube.com/watch?v=QfSMyHCm4d8 , aspoň pošta a jiné už ty mobily používají jinak,předtím mě mohlo urvat,jak zavolali ve 13:00,mám pro vás balíček jste doma?
Tak zásadní výhoda toho robota by mohla být že by jezdil večer a ne v pracovní době... Otázka je jak říkám cena toho zařízení a cena za provozování. Pokud to bude dražší než lidská síla tak to nemá šanci (bez dotace).
Tak je to věc čistě v plenkách, díky malé rychlosti není problém ho asi pustit na ulici. Oproti autonomnímu autu nehrozí, že by někoho zabil. Takže může fungovat v době, kdy to budou mít autonomní autíka zakázaný.
100 zásilek denně není mnoho, ale není to také málo. Každopádně jde vždy o poměr nákladů. A zaměstnanec je hodně drahá položka. Pokud něco stojí třeba 2 000 000 + údržba třeba 100 000/rok, tak je jen otázka, zda se to vůči nahrazeným zaměstnancům vyplatí. A v Norsku mají o dost jiné platy, takže tyhle náklady by zapadly jako nic.
Když to vezmu v rámci ČR, tak doručovatel v Praze může mít tak 20 000 hrubého, což je cca 27 000,-Kč/měsíc náklad pro zaměstnavatele. Podobnou cenu zaměstanavatel vyhodí za dovolenou zaměstnance (1 měsíc v tahu, pokud tedy mají pošťáci 20 a né 25 dní).
Roční náklad na jednoho zaměstnance tedy činí 324 000,- s tím, že ten jeden měsíc dovolené je třeba zaplatit jiného zaměstnance, takže za roční člověkohodiny bude náklad spíše 351 000,-Kč
Do toho je třeba započítat případné přesčasy, kdy robot může fungovat o víkendech, po večerech, o svátcích a vše bez příplatku.
návratovost investice (v případě malé poruchovosti) by v ČR v případě náhrady jednoho zaměstnance mohlo být 6 let. V případě Norska si tipnu tak polovinu, možná méně.
Každopádně toto nejsou jediná kritéria. V případě malé nezaměstnanosti je nedostatek zaměstnanců a je jejich velká fluktuace. Tím vzrůstají vedlejší náklady na personální oddělení a na školitele, případně agentury + trpí kvalita služeb.
Robotizace logistiky je prostě nutnost. ČR v současné době nemůže nikam už moct růst (zvyšovat tempo), protože prostě nejsou lidi. Těch 200k na pracáku nikdy pracovat nebudou, dnes se dá říci, že je 0% nezaměstnanost. Před pár lety k nám na pohovor přišlo 15 lidí, dnes 1. a podobný problém je ve spoustě odvětví.
Zdar Max
tak podobné služby a podnikání mohlo fungovat jen v podmínkách vyšší nezaměstnanosti a s tím spojených nízkých platů. Jenže naštěstí už dnes neplatí ono okřídlené "za dveřmi čeká dalších dvacet", takže tyto podniky co na to spoléhaly - včetně ČP mají velké problémy když občané mají na výběr. A zrovna Pošta tím strašně trpí, kdo chce dneska dělat pošťáka za pár peněz, neustále na větru, slunci či dešti. Jako zázračný lék bych to rozhodně neviděl - i v tom Norsku bude zkušební provoz v bezpečné čtvrti. A pochybuji že ho pustí do migrantských teritorií, tam by se jeho životnost počítala na jednotky hodin. Takže řešení na bezpečné okrsky větších měst - na venkov také k nepoužití. Ale odlehčení to bude, to jistě - lidské zdroje kterých je nedostatek mohou být přiděleny jinam a koncentrovaněji.
Tak samozřejmě, že to zázračný lék není. Je to řešení určené do větších měst a je to první náťuk pro postupnou automatizaci logistiky.
S bezpečností by to asi takový problém být neměl (konstrukční odolnost proti vandalství + případné napojení na PČR + identifikace pachatele).
Jinak čím vyšší je životní úroveň, tím nižší jsou podobné krádeže/vandalství apod., protože to pak nemá nikdo zapotřebí.
Zdar Max
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.