Pošťáci přicházejí o práci: V Norsku je nahrazují roboti, kteří skutečně zazvoní
Využití nových chytrých robotů s jistou mírou umělé inteligence nezná mezí. Proto se v Norsku rozhodli vyvinout robotického poštovního doručovatele. Umožnila to vzájemná dohoda mezi Posten-Norgen, norskou poštovní službou, a Buddy Mobility, automatizační startup společností. Malou nevýhodou tohoto robota může být akorát jeho rychlost, která je pouhých 6 km/h. Díky tomu může tento robot maximálně vyřídit pouze 100 zásilek za jeden den.
Způsob doručení bude do jisté míry podobný spíše službě Balík do ruky, kterou nabízí Česká pošta. Adresát obdrží pomocí speciální aplikace oznámení o tom, že před dveřmi čeká robot se zásilkou, tedy podobně jako by měli poštovní doručovatelé zazvonit, jen prostřednictvím mobilního telefonu. Poté může adresát přistoupit k robotovi a zásilku si z něho vyzvednout. Po vyřízení jednoho adresáta se robot vrátí zpět do distribučního centra, kde si vyzvedne druhou zásilku pro druhého adresáta.
Roboti však budou testováni nejdříve ve vilové čtvrti v Kongsbergu před tím, než nastoupí do většího provozu. Posten-Norgen očekává snížení provozních nákladů. Celý tento projekt je pouze reakcí na ubývající množství zásilek na poštovním trhu, který znamená i menší příjmy pro poštovní společnosti. Tento robot však není jediný svého druhu. Například v Německu mají podobného robota s názvem PostBot od společnosti Deutsche Post.