CDR.cz - Vybráno z IT

PREVIEW - Audi oznámilo novou A8. Rozhodně má co nabídnout

Čtvrtá generace Audi A8 toho přináší poměrně mnoho, nový designový jazyk, rozšířené možnosti automatického řízení anebo třeba takové bezdrátové dobíjení baterií…
Přidejte si CDR do oblíbených na Google News

Plug-in Hybrid

A8 L e-tron Quattro pro rok 2017 je novým plugin-in hybridem a doplní stávající skvadru plug-in hybridů od Audi. Jmenovitě A3 Sportback e-tron a Q7 e-tron 3.0 TDI Quattro. Pod kapotou se skrývá silný přeplňovaný 3 litrový šestiválec. Není ovšem na pohon kol sám, pomáhá mu elektromotor, dohromady jejich výkon činí 330 kW (449 koní) a točivý moment je úctyhodných 700 Nm. Z nuly na sto to zvládne lehce pod 5 vteřin (4,9) a maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Jelikož se jedná o plug-in hybrid, musí se někde nacházet baterie. Ty se schovávají pod zavazadlovým prostorem. Mají kapacitu 14,1 kWh a skládají se ze 104 článků. I přes celkem slušnou kapacitu nezabírají baterie moc prostoru a zmenšují prostor zavazadelníku minimálně. Na elektřinu zvládne A8 L e-tron ujet přibližně 50 km, ovšem neznámou rychlostí.

Audi si pro tento model přichystalo i další novinku. Tím je bezdrátové nabíjení „Audi Wireless Charging“ (AWC). Jedná se podlahovou podložku, která se umí sama vysunout. Stačí nad ní zaparkovat, cívka se nachází pod přední nápravou, a nabíjení může započít. Nabíječka se zvedá proto, aby se snížily ztráty a efektivita mohla být nad 90 %. Její výkon je 3,6 kW.

Použití kabelů ovšem Audi nezakazuje. Jsou dva druhy, 3,6 kW a 7,2 kW. Záleží na tom, jaké napětí používáte. Se silnější zásuvkou je vůz plně dobitý přibližně za 2 hodiny. Zajímavá je možnost aktivace nabíjení pomocí aplikace myAudi v telefonu. Ta umožňuje i nastavení doby, kdy se má vůz nabíjet.

Další motorizace a umělá inteligence

Kromě hybrida uvedlo Audi i klasické motorizace zahrnující benzín i diesel. Mezi oturbené V6 patří 3.0 TDI (nafta) a 3.0 TFSI (benzín). Turbodiesel má výkon 210 kW (286 koní) a turbobenzín 250 kW (340 koní). Poté jsou v nabídce i dva osmiválce. 4.0 TDI produkuje 320 kW (435 koní) a 4.0 TFSI má sílu 338 kW (460 koní), ty se však začnou prodávat o něco později. Vrcholná verze má objem 6 litrů a jedná se o W12, jehož výkon bohužel není znám, nicméně přechozí generace dosahovala výkonu 500 koní.

Všechny motory budou spolupracovat s rozšířeným alternátorem, který slouží jako jádro 48 V elektrického systému. Tato hybridní technologie označovaná jako (MHEV, lehké hybridní vozidlo) umožní, že vozidlo může dobrzďovat při vypnutém motoru a zajistí i jeho snadné nastartování, čímž rozšiřuje systém start / stop. Díky tomuto vylepšení lze snížit spotřebu paliva až o 0,7 litru. Těžko říci, jak moc reálná hodnota to je.

Krom toho všeho Audi implementovalo i umělou inteligenci. Tedy, alespoň technologii tak nazývá. Pod názvem Audi AI se skrývá autopilot, který umí jezdit až 60 km/h. Je vhodný tedy na popojíždění v kolonách a jízdě po městě. Kromě toho umí i parkovat, a to i do garáže. Přitom nemusíte sedět v autě, stačí stát poblíž a posílat autu příkazy pomocí telefonu.

Nové vozy Audi A8 a A8 L se začnou v Německu prodávat na konci podzimu letošního roku. Cena A8 začíná na 90 600 € (cca 2,15 milionu) a A8 L na 94 100 € (cca 2,25 milionu). V obou případech jde samozřejmě o základní verze se základním motorem.

A co si o Audi A8 myslíte vy? Je vůz tím nejhezčím Audi za poslední roky? 

Diskuze
Tagy: 
Zdroje: 

Pavel Štrobl

#Externista #CSharp #Microsoft #IoT #Mobilní_technologie #ARM #Elektromobilita #Alternativní_paliva #Old_games #DOS #Student #Burgery

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku PREVIEW - Audi oznámilo novou A8. Rozhodně má co nabídnout

Středa, 19 Červenec 2017 - 01:16 | Izak | A8 je luzusni limuzina i s mistem v zadu, pocita...
Pátek, 14 Červenec 2017 - 18:14 | pavel-strobl | U Audi A8 L jsou k dispozici fotografie, kde sedí...
Čtvrtek, 13 Červenec 2017 - 11:44 | petr ib | Posadí se dozadu rovně průměrně vysoký muž nebo...

Zobrazit diskusi