Něco takového tu už několikrát bylo např. Rubee. A celkově se jedná o koncept s mnoha nedostatky. Prvním je nízká účinnost při přenosu třecím válečkem. Na jednu 278Wh baterii opravdu moc daleko nedojedete. 556Wh v případě dvou baterií už je trochu lepší, ale stále nic moc. Druhá nevýhoda je ve velké hmotnosti v zadní části kola (proto asi rozpůlili baterii na dvě) a s tím souvisí špatná ovladatelnost při manévrování. Třetí nevýhoda je ztráta tření při mokrém nebo znečištěném plášti. Čtvrtá nevýhoda je nemožnost rozpojit pohon (odklonit třecí váleček) na rovině nebo v mírném klesání (chybí něco jako "cvrček") a kvůli tomu musí motor neustále běžet, jinak bude znatelně brzdit.
Jako lepší a cenově srovnatelné řešení je vyměnit zadní (v nouzi i přední) kolo za jiné s již zapleteným zpřevodovaným motorem v náboji a dokoupit si k tomu baterii do rámu. Instalaci zvládne každý trochu technicky založený člověk, který se podívá na pár videí na Youtube popř. v ČR je několik firem, které dělají přestavby kol.
Jako nejlepší řešení ale vidím našetřit 60 tisíc a koupit celé nové kolo se středovým motorem. Může mít upravený rám pro konkrétní motor (Bosch, Shimano Steps, Bafang, Yamaha, Brose...) nebo neupravený, kam se instalují motory Bafang BBS02, BBS03/BBSHD. Na takovém kole budou už od začátku účinné brzdy, pevný rám, pevný výplet s odolnými ráfky atd. Jako top-notch řešení, bohužel i s top-notch cenou, je kombinace středového motoru s planetovou převodovkou v zadním kole (motor Bosch s elektronicky ovládanou Rohloff 14 speed nebo Shimano Steps s elektronickou Shimano Alfine 11 speed).
Pokud někdo nechce mnoho utrácet, a chce nenáročné městské přibližovadlo, vyplatí se pořídit elektrifikovanou koloběžku (třeba skládací a klidně i se sedátkem). Do pohonu třecím válečkem jako Rubee nebo Alizeti bych dnes nešel.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Něco takového tu už
giff https://cdr.cz/profil/giff
8. 5. 2018 - 10:18https://cdr.cz/clanek/promente-svuj-stary-bicykl-v-elektrokolo-staci-na-zadni-nasadit-tuhle-krabicku/diskuseNěco takového tu už několikrát bylo např. Rubee. A celkově se jedná o koncept s mnoha nedostatky. Prvním je nízká účinnost při přenosu třecím válečkem. Na jednu 278Wh baterii opravdu moc daleko nedojedete. 556Wh v případě dvou baterií už je trochu lepší, ale stále nic moc. Druhá nevýhoda je ve velké hmotnosti v zadní části kola (proto asi rozpůlili baterii na dvě) a s tím souvisí špatná ovladatelnost při manévrování. Třetí nevýhoda je ztráta tření při mokrém nebo znečištěném plášti. Čtvrtá nevýhoda je nemožnost rozpojit pohon (odklonit třecí váleček) na rovině nebo v mírném klesání (chybí něco jako "cvrček") a kvůli tomu musí motor neustále běžet, jinak bude znatelně brzdit.
Jako lepší a cenově srovnatelné řešení je vyměnit zadní (v nouzi i přední) kolo za jiné s již zapleteným zpřevodovaným motorem v náboji a dokoupit si k tomu baterii do rámu. Instalaci zvládne každý trochu technicky založený člověk, který se podívá na pár videí na Youtube popř. v ČR je několik firem, které dělají přestavby kol.
Jako nejlepší řešení ale vidím našetřit 60 tisíc a koupit celé nové kolo se středovým motorem. Může mít upravený rám pro konkrétní motor (Bosch, Shimano Steps, Bafang, Yamaha, Brose...) nebo neupravený, kam se instalují motory Bafang BBS02, BBS03/BBSHD. Na takovém kole budou už od začátku účinné brzdy, pevný rám, pevný výplet s odolnými ráfky atd. Jako top-notch řešení, bohužel i s top-notch cenou, je kombinace středového motoru s planetovou převodovkou v zadním kole (motor Bosch s elektronicky ovládanou Rohloff 14 speed nebo Shimano Steps s elektronickou Shimano Alfine 11 speed).
Pokud někdo nechce mnoho utrácet, a chce nenáročné městské přibližovadlo, vyplatí se pořídit elektrifikovanou koloběžku (třeba skládací a klidně i se sedátkem). Do pohonu třecím válečkem jako Rubee nebo Alizeti bych dnes nešel.https://cdr.cz/clanek/promente-svuj-stary-bicykl-v-elektrokolo-staci-na-zadni-nasadit-tuhle-krabicku/diskuse#comment-1145856
+
Za ty peníze už raději nějaký levnější konverzní kit...
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Za ty peníze už raději nějaký
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
8. 5. 2018 - 14:50https://cdr.cz/clanek/promente-svuj-stary-bicykl-v-elektrokolo-staci-na-zadni-nasadit-tuhle-krabicku/diskuseZa ty peníze už raději nějaký levnější konverzní kit...https://cdr.cz/clanek/promente-svuj-stary-bicykl-v-elektrokolo-staci-na-zadni-nasadit-tuhle-krabicku/diskuse#comment-1145931
+
Všem zájemcům o elektrokolo můžu poradit jenom to, aby nevyhazovali peníze za polovičatá pseudořešení a šli rovnou do středového motoru Bosch, prostě jak píše giff.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Všem zájemcům o elektrokolo
maruširi https://cdr.cz/profil/marusiri
9. 5. 2018 - 13:12https://cdr.cz/clanek/promente-svuj-stary-bicykl-v-elektrokolo-staci-na-zadni-nasadit-tuhle-krabicku/diskuseVšem zájemcům o elektrokolo můžu poradit jenom to, aby nevyhazovali peníze za polovičatá pseudořešení a šli rovnou do středového motoru Bosch, prostě jak píše giff.https://cdr.cz/clanek/promente-svuj-stary-bicykl-v-elektrokolo-staci-na-zadni-nasadit-tuhle-krabicku/diskuse#comment-1146207
+
Výhody daného řešení: Snadná montáž.
Nevýhody: Cena - jako fakt nijak neušetříte, KIT s motorem v kole je levnější a udělá mnohem více užitku. Přenos přes plášt kola pomocí pastorku je nejméně účinné řešení. Navíc musíš použít hladké pláště, jinak to bude ještě méně účinné a navíc ti plášt bude rychleji odcházet. Prostě to řešení je na prd a cena je taky špatná. Autor článku by měl vědět něco o tématu a nepsat o něčem co nezná. Vše podstatné již psali diskutující přede mnou. Toto řešení NEBRAT. PS: Souhlasím, že nejlepší je si pořídit elektrokolo již hotové. Rám je na to uzpůsoben a v celku slušná kola seženete od 30 000 Kč.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Výhody daného řešení: Snadná
Dagon https://cdr.cz/profil/tomas-zeithaml
10. 5. 2018 - 10:57https://cdr.cz/clanek/promente-svuj-stary-bicykl-v-elektrokolo-staci-na-zadni-nasadit-tuhle-krabicku/diskuseVýhody daného řešení: Snadná montáž.
Nevýhody: Cena - jako fakt nijak neušetříte, KIT s motorem v kole je levnější a udělá mnohem více užitku. Přenos přes plášt kola pomocí pastorku je nejméně účinné řešení. Navíc musíš použít hladké pláště, jinak to bude ještě méně účinné a navíc ti plášt bude rychleji odcházet. Prostě to řešení je na prd a cena je taky špatná. Autor článku by měl vědět něco o tématu a nepsat o něčem co nezná. Vše podstatné již psali diskutující přede mnou. Toto řešení NEBRAT. PS: Souhlasím, že nejlepší je si pořídit elektrokolo již hotové. Rám je na to uzpůsoben a v celku slušná kola seženete od 30 000 Kč.https://cdr.cz/clanek/promente-svuj-stary-bicykl-v-elektrokolo-staci-na-zadni-nasadit-tuhle-krabicku/diskuse#comment-1146510
+
Něco takového tu už několikrát bylo např. Rubee. A celkově se jedná o koncept s mnoha nedostatky. Prvním je nízká účinnost při přenosu třecím válečkem. Na jednu 278Wh baterii opravdu moc daleko nedojedete. 556Wh v případě dvou baterií už je trochu lepší, ale stále nic moc. Druhá nevýhoda je ve velké hmotnosti v zadní části kola (proto asi rozpůlili baterii na dvě) a s tím souvisí špatná ovladatelnost při manévrování. Třetí nevýhoda je ztráta tření při mokrém nebo znečištěném plášti. Čtvrtá nevýhoda je nemožnost rozpojit pohon (odklonit třecí váleček) na rovině nebo v mírném klesání (chybí něco jako "cvrček") a kvůli tomu musí motor neustále běžet, jinak bude znatelně brzdit.
Jako lepší a cenově srovnatelné řešení je vyměnit zadní (v nouzi i přední) kolo za jiné s již zapleteným zpřevodovaným motorem v náboji a dokoupit si k tomu baterii do rámu. Instalaci zvládne každý trochu technicky založený člověk, který se podívá na pár videí na Youtube popř. v ČR je několik firem, které dělají přestavby kol.
Jako nejlepší řešení ale vidím našetřit 60 tisíc a koupit celé nové kolo se středovým motorem. Může mít upravený rám pro konkrétní motor (Bosch, Shimano Steps, Bafang, Yamaha, Brose...) nebo neupravený, kam se instalují motory Bafang BBS02, BBS03/BBSHD. Na takovém kole budou už od začátku účinné brzdy, pevný rám, pevný výplet s odolnými ráfky atd. Jako top-notch řešení, bohužel i s top-notch cenou, je kombinace středového motoru s planetovou převodovkou v zadním kole (motor Bosch s elektronicky ovládanou Rohloff 14 speed nebo Shimano Steps s elektronickou Shimano Alfine 11 speed).
Pokud někdo nechce mnoho utrácet, a chce nenáročné městské přibližovadlo, vyplatí se pořídit elektrifikovanou koloběžku (třeba skládací a klidně i se sedátkem). Do pohonu třecím válečkem jako Rubee nebo Alizeti bych dnes nešel.
Za ty peníze už raději nějaký levnější konverzní kit...
Všem zájemcům o elektrokolo můžu poradit jenom to, aby nevyhazovali peníze za polovičatá pseudořešení a šli rovnou do středového motoru Bosch, prostě jak píše giff.
Výhody daného řešení: Snadná montáž.
Nevýhody: Cena - jako fakt nijak neušetříte, KIT s motorem v kole je levnější a udělá mnohem více užitku. Přenos přes plášt kola pomocí pastorku je nejméně účinné řešení. Navíc musíš použít hladké pláště, jinak to bude ještě méně účinné a navíc ti plášt bude rychleji odcházet. Prostě to řešení je na prd a cena je taky špatná. Autor článku by měl vědět něco o tématu a nepsat o něčem co nezná. Vše podstatné již psali diskutující přede mnou. Toto řešení NEBRAT. PS: Souhlasím, že nejlepší je si pořídit elektrokolo již hotové. Rám je na to uzpůsoben a v celku slušná kola seženete od 30 000 Kč.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.