První chytré skútry na světě se prohání v Číně
Gogoro Smartscooter se brzy dostane na tchaj-wanský trh a co by to bylo za inteligentní skútr, kdyby neměl spoustu moderních vymožeností. Ve výbavě najdeme silné LED světlomety a technologii Bluetooth, která umožňuje jednoduché propojení vašeho chytrého telefonu. Mnoho funkcí a nastavení je možné upravovat právě přes smartphone, od úvodní zvukové melodie až po úplné vypnutí mašiny. Skútr je samozřejmě vybaven různými senzory, které monitorují všechny důležité informace - rychlost, aktuální spotřebu paliva atd.
Co se týká technických specifikací, Smartscooter dokáže jet maximální rychlostí 95 km/h, přičemž dokáže zrychlit z nuly na 50 km/h za 4,2 sekundy. Největší točivý moment je 25 Nm při 2250 otáčkách za minutu. Motor s maximálním výkonem 8,3 koňských sil při 4000 otáčkách za minutu je napájen dvěma lithium-iontovými bateriemi japonského výrobce Panasonic.
Když vám dojde šťáva, nemůžete si stroj jen tak připojit do zásuvky ve své garáži. Elektrický skútr nemá klasickou dobíjecí baterii, nýbrž modulární, kterou je nutné vyměnit pouze na speciální dobíjecí stanici GoStation za novou. Síť dobíjecích stanic by měla být vystavěna napříč městem, kde budou stroje operovat. Životnost baterie udaná výrobcem při průměrné rychlosti 40 km/h je přibližně 100 kilometrů. Její výměna zabere pouhých šest sekund. Jakmile se řidič přiblíží ke stanici, je rozpoznán pomocí NFC technologie a je mu odemknuta odpovídající baterie pro okamžitou výměnu.
Při příležitosti uvedení nového dopravního prostředku na trh se firma rozhodla základní verzi doplnit o několik nových barev. Nová série skútru Gogoro Plus přináší zákazníkům karoserii ve žluté, modré, oranžové a stříbrné barvě. Základní verze Gogoro vyjde na 4000 dolarů, tedy zhruba 100 tisíc korun, Gogoro Plus stojí ještě o nějakých 7 tisíc více. Neomezená výměna baterií na GoStation zase stojí 28 dolarů (cca 700 Kč) na měsíc.
Horace Luke, ředitel společnosti Gogoro věří, že se do roku 2030 začnou chytré skútry používat celosvětově ve více než 40 městech a to především v rozvojových zemích.