Zdá se že, aby urychlili tisk tak, že extrémně snížili přesnost. Ty zuby na vnějším povrchu nejsou jen okrasa. V podstatě jakoby zvětšili FDM tiskárnu na 10x větší vnější rozměry včetně průřezu trysky.
A nevěřím, že se to "auto" skládá jen z 49 dílů, možná tak 49 tištěných dílů.
Navíc kouzlo té 3d tiskárny je v tom, že si mohu vyrobit co chci sám , nikoli že mi na tom něco někdo vyrobí ve fabrice. Takže ten jejich předpoklad, že to hodlají tisknout hromadně postrádá smysl.
+1
+12
-1
Je komentář přínosný?
Zdá se že, aby urychlili tisk
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
19. 9. 2014 - 14:18https://cdr.cz/clanek/prvni-elektromobil-z-3d-tiskarny-doba-tisku-44-hodin/diskuseZdá se že, aby urychlili tisk tak, že extrémně snížili přesnost. Ty zuby na vnějším povrchu nejsou jen okrasa. V podstatě jakoby zvětšili FDM tiskárnu na 10x větší vnější rozměry včetně průřezu trysky.
A nevěřím, že se to "auto" skládá jen z 49 dílů, možná tak 49 tištěných dílů.
Navíc kouzlo té 3d tiskárny je v tom, že si mohu vyrobit co chci sám , nikoli že mi na tom něco někdo vyrobí ve fabrice. Takže ten jejich předpoklad, že to hodlají tisknout hromadně postrádá smysl.
https://cdr.cz/clanek/prvni-elektromobil-z-3d-tiskarny-doba-tisku-44-hodin/diskuse#comment-733677
+
Kouzlo 3D tiskarny je v tom, ze muzes delat male serie nebo individualni kusy. Umim si predstavit, ze si treba firma nadesignuje svoje vlastni auto a necha si v tovarne vyrobit a smontovat treba 20 kusu - coz by tradicni metodou bylo smesne malo. Nicmene je pravda, ze zatim to na neco takoveho nevypada, zatim to vypada na tradicni "hej, kupte si tohle auto, je cool protoze je z tiskarny".
+1
-17
-1
Je komentář přínosný?
Kouzlo 3D tiskarny je v tom,
HKMaly https://cdr.cz/profil/hkmaly
19. 9. 2014 - 16:44https://cdr.cz/clanek/prvni-elektromobil-z-3d-tiskarny-doba-tisku-44-hodin/diskuseKouzlo 3D tiskarny je v tom, ze muzes delat male serie nebo individualni kusy. Umim si predstavit, ze si treba firma nadesignuje svoje vlastni auto a necha si v tovarne vyrobit a smontovat treba 20 kusu - coz by tradicni metodou bylo smesne malo. Nicmene je pravda, ze zatim to na neco takoveho nevypada, zatim to vypada na tradicni "hej, kupte si tohle auto, je cool protoze je z tiskarny".https://cdr.cz/clanek/prvni-elektromobil-z-3d-tiskarny-doba-tisku-44-hodin/diskuse#comment-733692
+
Ehm...docela by me zajímalo, k cemu by takove auto komu bylo, když není legalni s nim jezdit po silnicich :-))
Coz je obecne problém tady tech věci. V dnesni době jaksi není mozne si doma svarit auto z trubek a pak s nim jezdit. Takze ani není mozne si ho nekde "vytisknout" a pak s nim jezdit.
Coz není problém te technologie, to je problém neceho uplne jiného (ale my, co bysme tyhle věci radi zrusili, jsme povazovani za exoty, takze to proste legalni nebude nikdy., lid si to zada....)
19. 9. 2014 - 17:12https://cdr.cz/clanek/prvni-elektromobil-z-3d-tiskarny-doba-tisku-44-hodin/diskuseEhm...docela by me zajímalo, k cemu by takove auto komu bylo, když není legalni s nim jezdit po silnicich :-))
Coz je obecne problém tady tech věci. V dnesni době jaksi není mozne si doma svarit auto z trubek a pak s nim jezdit. Takze ani není mozne si ho nekde "vytisknout" a pak s nim jezdit.
Coz není problém te technologie, to je problém neceho uplne jiného (ale my, co bysme tyhle věci radi zrusili, jsme povazovani za exoty, takze to proste legalni nebude nikdy., lid si to zada....)
https://cdr.cz/clanek/prvni-elektromobil-z-3d-tiskarny-doba-tisku-44-hodin/diskuse#comment-733701
+
A mozna ze prave proto tovarna ... protoze to auto otestuje a prida stempl :-). Osobne mi ani moc nevadi, ze si kdejaky nadsenec nemuze doma svarit auto z trubek a pak s nim hned jezdit. Co mi vadi je, ze s nim nemuze jezdit ani po "technicke", protoze (predpokladam) mu nikdo tu technickou prohlidku ani nezkusi udelat a kdyz tak za cenu pripominajici cenu auta.
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
A mozna ze prave proto
HKMaly https://cdr.cz/profil/hkmaly
22. 9. 2014 - 17:58https://cdr.cz/clanek/prvni-elektromobil-z-3d-tiskarny-doba-tisku-44-hodin/diskuseA mozna ze prave proto tovarna ... protoze to auto otestuje a prida stempl :-). Osobne mi ani moc nevadi, ze si kdejaky nadsenec nemuze doma svarit auto z trubek a pak s nim hned jezdit. Co mi vadi je, ze s nim nemuze jezdit ani po "technicke", protoze (predpokladam) mu nikdo tu technickou prohlidku ani nezkusi udelat a kdyz tak za cenu pripominajici cenu auta.https://cdr.cz/clanek/prvni-elektromobil-z-3d-tiskarny-doba-tisku-44-hodin/diskuse#comment-734080
+
Ehm ehm...dneska ty auta musí splnovat takove nesmyslne bezpecnostni a jiné parametry, ze něco takového bude slozite dokázat.
Co se tyce doma delanych aut, tak je to ve skutecnosti tak, ze bud ma auto "razitko od státu", a muze se prodávat a jit na technickou, a nebo nemá, a na technickou ani nemůže - respektive muze, ale zase ho vyhodej. Viz například ruzne prestavby aut, ani to dost dobře není mozne. Doporucuji se podivat na znacku Kaipan - jedna se o auta, která jsou postavena na nejakem stavajicim aute, a da se tomu jina kasle. Když si budes zjišťovat, jak strasne slozite to pro autory bylo, tak bys zaplakal. Ostatne uz s tim koncej, protože proste uz nejsou schopni vyhovet zcela nesmyslnejm "bezpečnostním" opatrenim.
Pricemz ja osobne třebas ani vůbec ty povinne věci nechci. Nechci mit v aute například ESP. Proste nechci, ale mam smulu, protože dneska uz je to povinne a tak to v aute mit budu, at chci nebo ne.
Atd atd
22. 9. 2014 - 19:29https://cdr.cz/clanek/prvni-elektromobil-z-3d-tiskarny-doba-tisku-44-hodin/diskuseEhm ehm...dneska ty auta musí splnovat takove nesmyslne bezpecnostni a jiné parametry, ze něco takového bude slozite dokázat.
Co se tyce doma delanych aut, tak je to ve skutecnosti tak, ze bud ma auto "razitko od státu", a muze se prodávat a jit na technickou, a nebo nemá, a na technickou ani nemůže - respektive muze, ale zase ho vyhodej. Viz například ruzne prestavby aut, ani to dost dobře není mozne. Doporucuji se podivat na znacku Kaipan - jedna se o auta, která jsou postavena na nejakem stavajicim aute, a da se tomu jina kasle. Když si budes zjišťovat, jak strasne slozite to pro autory bylo, tak bys zaplakal. Ostatne uz s tim koncej, protože proste uz nejsou schopni vyhovet zcela nesmyslnejm "bezpečnostním" opatrenim.
Pricemz ja osobne třebas ani vůbec ty povinne věci nechci. Nechci mit v aute například ESP. Proste nechci, ale mam smulu, protože dneska uz je to povinne a tak to v aute mit budu, at chci nebo ne.
Atd atdhttps://cdr.cz/clanek/prvni-elektromobil-z-3d-tiskarny-doba-tisku-44-hodin/diskuse#comment-734094
+
Auto by samozrejme melo splnovat bezpecnostni parametry. Ale jen ty skutecne bezpecnostni (a mozna emisni nebo tak neco), ne kdejakou kokotinu co si nekdo vymysli kdyz mu marze na autech zacne pripadat nizka - napriklad zminene ESP nebo hur, ruzne kokotiny na "automaticke privolavani pomoci" co se v seznamu povinne vybavy zda se brzy objevi.
A osobne bych klidne zavedl "podminenou technickou", tedy ze auto ma povoleni jezdit po silnici ale nesmi prekrocit Xkm/h ... melo by byt jednodussi takovou technickou projit.
+1
-13
-1
Je komentář přínosný?
Auto by samozrejme melo
HKMaly https://cdr.cz/profil/hkmaly
24. 9. 2014 - 17:47https://cdr.cz/clanek/prvni-elektromobil-z-3d-tiskarny-doba-tisku-44-hodin/diskuseAuto by samozrejme melo splnovat bezpecnostni parametry. Ale jen ty skutecne bezpecnostni (a mozna emisni nebo tak neco), ne kdejakou kokotinu co si nekdo vymysli kdyz mu marze na autech zacne pripadat nizka - napriklad zminene ESP nebo hur, ruzne kokotiny na "automaticke privolavani pomoci" co se v seznamu povinne vybavy zda se brzy objevi.
A osobne bych klidne zavedl "podminenou technickou", tedy ze auto ma povoleni jezdit po silnici ale nesmi prekrocit Xkm/h ... melo by byt jednodussi takovou technickou projit.https://cdr.cz/clanek/prvni-elektromobil-z-3d-tiskarny-doba-tisku-44-hodin/diskuse#comment-734426
+
Kouzlo 3d tiskárny ani omylem není v tom, že by na tom šli dělat malé série... Jediné co se na malé série hodí je výroba modelů k odlití pár kusů, ale přímý tisk ani omylem. Je to pomalé a drahé jako sviň.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Kouzlo 3d tiskárny ani omylem
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
19. 9. 2014 - 17:48https://cdr.cz/clanek/prvni-elektromobil-z-3d-tiskarny-doba-tisku-44-hodin/diskuseKouzlo 3d tiskárny ani omylem není v tom, že by na tom šli dělat malé série... Jediné co se na malé série hodí je výroba modelů k odlití pár kusů, ale přímý tisk ani omylem. Je to pomalé a drahé jako sviň.https://cdr.cz/clanek/prvni-elektromobil-z-3d-tiskarny-doba-tisku-44-hodin/diskuse#comment-733716
+
Nadpis znějící "první elektromobil z 3d tiskárny" mi připomíná klamavé praktiky Plesku a podobných pokleslých braků, protože v článku se nenápadně dozvídáme, že zdaleka ne celý elektromobil je z 3d tiskárny (což musí být sice jasné každému kdo má trochu soudný rozum), ale to už má autor další bezvýznamné plus za otevření stránky novým zvědavcem. Ne, touto cestou bych opravdu nerad viděl staré dobré CDR se ubírat...
+1
+15
-1
Je komentář přínosný?
Nadpis znějící "první
Zabahaz https://cdr.cz/profil/zabal-hazar
19. 9. 2014 - 20:30https://cdr.cz/clanek/prvni-elektromobil-z-3d-tiskarny-doba-tisku-44-hodin/diskuseNadpis znějící "první elektromobil z 3d tiskárny" mi připomíná klamavé praktiky Plesku a podobných pokleslých braků, protože v článku se nenápadně dozvídáme, že zdaleka ne celý elektromobil je z 3d tiskárny (což musí být sice jasné každému kdo má trochu soudný rozum), ale to už má autor další bezvýznamné plus za otevření stránky novým zvědavcem. Ne, touto cestou bych opravdu nerad viděl staré dobré CDR se ubírat...https://cdr.cz/clanek/prvni-elektromobil-z-3d-tiskarny-doba-tisku-44-hodin/diskuse#comment-733734
+
Zdá se že, aby urychlili tisk tak, že extrémně snížili přesnost. Ty zuby na vnějším povrchu nejsou jen okrasa. V podstatě jakoby zvětšili FDM tiskárnu na 10x větší vnější rozměry včetně průřezu trysky.
A nevěřím, že se to "auto" skládá jen z 49 dílů, možná tak 49 tištěných dílů.
Navíc kouzlo té 3d tiskárny je v tom, že si mohu vyrobit co chci sám , nikoli že mi na tom něco někdo vyrobí ve fabrice. Takže ten jejich předpoklad, že to hodlají tisknout hromadně postrádá smysl.
Kouzlo 3D tiskarny je v tom, ze muzes delat male serie nebo individualni kusy. Umim si predstavit, ze si treba firma nadesignuje svoje vlastni auto a necha si v tovarne vyrobit a smontovat treba 20 kusu - coz by tradicni metodou bylo smesne malo. Nicmene je pravda, ze zatim to na neco takoveho nevypada, zatim to vypada na tradicni "hej, kupte si tohle auto, je cool protoze je z tiskarny".
Ehm...docela by me zajímalo, k cemu by takove auto komu bylo, když není legalni s nim jezdit po silnicich :-))
Coz je obecne problém tady tech věci. V dnesni době jaksi není mozne si doma svarit auto z trubek a pak s nim jezdit. Takze ani není mozne si ho nekde "vytisknout" a pak s nim jezdit.
Coz není problém te technologie, to je problém neceho uplne jiného (ale my, co bysme tyhle věci radi zrusili, jsme povazovani za exoty, takze to proste legalni nebude nikdy., lid si to zada....)
A mozna ze prave proto tovarna ... protoze to auto otestuje a prida stempl :-). Osobne mi ani moc nevadi, ze si kdejaky nadsenec nemuze doma svarit auto z trubek a pak s nim hned jezdit. Co mi vadi je, ze s nim nemuze jezdit ani po "technicke", protoze (predpokladam) mu nikdo tu technickou prohlidku ani nezkusi udelat a kdyz tak za cenu pripominajici cenu auta.
Ehm ehm...dneska ty auta musí splnovat takove nesmyslne bezpecnostni a jiné parametry, ze něco takového bude slozite dokázat.
Co se tyce doma delanych aut, tak je to ve skutecnosti tak, ze bud ma auto "razitko od státu", a muze se prodávat a jit na technickou, a nebo nemá, a na technickou ani nemůže - respektive muze, ale zase ho vyhodej. Viz například ruzne prestavby aut, ani to dost dobře není mozne. Doporucuji se podivat na znacku Kaipan - jedna se o auta, která jsou postavena na nejakem stavajicim aute, a da se tomu jina kasle. Když si budes zjišťovat, jak strasne slozite to pro autory bylo, tak bys zaplakal. Ostatne uz s tim koncej, protože proste uz nejsou schopni vyhovet zcela nesmyslnejm "bezpečnostním" opatrenim.
Pricemz ja osobne třebas ani vůbec ty povinne věci nechci. Nechci mit v aute například ESP. Proste nechci, ale mam smulu, protože dneska uz je to povinne a tak to v aute mit budu, at chci nebo ne.
Atd atd
Auto by samozrejme melo splnovat bezpecnostni parametry. Ale jen ty skutecne bezpecnostni (a mozna emisni nebo tak neco), ne kdejakou kokotinu co si nekdo vymysli kdyz mu marze na autech zacne pripadat nizka - napriklad zminene ESP nebo hur, ruzne kokotiny na "automaticke privolavani pomoci" co se v seznamu povinne vybavy zda se brzy objevi.
A osobne bych klidne zavedl "podminenou technickou", tedy ze auto ma povoleni jezdit po silnici ale nesmi prekrocit Xkm/h ... melo by byt jednodussi takovou technickou projit.
Kouzlo 3d tiskárny ani omylem není v tom, že by na tom šli dělat malé série... Jediné co se na malé série hodí je výroba modelů k odlití pár kusů, ale přímý tisk ani omylem. Je to pomalé a drahé jako sviň.
Nadpis znějící "první elektromobil z 3d tiskárny" mi připomíná klamavé praktiky Plesku a podobných pokleslých braků, protože v článku se nenápadně dozvídáme, že zdaleka ne celý elektromobil je z 3d tiskárny (což musí být sice jasné každému kdo má trochu soudný rozum), ale to už má autor další bezvýznamné plus za otevření stránky novým zvědavcem. Ne, touto cestou bych opravdu nerad viděl staré dobré CDR se ubírat...
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.