CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k První luxusní nadzvukový tryskáč pro miliardáře vzlétne už za pár let

Létat mohou i dveře od chlíva. Ale že by uvedena konstrukce byl schopna letu nadzvukovou rychlostí, o tom mírně pochybuji. I když, kdo ví, moderní materiály jsou velmi odolné... :-)

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Když koukám na tu konfiguraci ploch a na Wikipedii čtu rozpětí 18,8 m k délce 51,8 m tak si nemohu nevzpomenout na "létající rakve" F-104. Taková konfugurace je pěkná na vysoké rychlosti, ale vzletovou a přistávací rychlost to bude mít zřejmě šíleně vysokou (F-104 měla 352/333 km/h), stabilita při nízkých rychlostech také nebude nic extra při takovém křídle, klozavost o tom ani neuvažuji, to bude padat jako šutr. Dolet přes 9000 km, to si chlapci a holky věří, ale tak, třeba se jim to povede (i když je divné, že armáda nic takového nemá a neustále někde "hloupě" tankuje za letu).

Ale tak, možná to boháčům vadit nebude.

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Tak aspoň to bude nějaké vzrůšo. Když jsem létal do Sibu, tak tam nebyla dobudovaná runway (kdo ví, jestli už je...) a měla jenom poloviční délku, takže jsme létali STOL letadly. Musím říct, že vzlet a přistání byly něco jiného, než u nějaké trapné A320, obzvlášť za deště. :-)

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Prostě modernější a menší varianta Concordu, ty parametry jsou reálný, i ten dolet, když to porovnáš, co zvládly tehdy a za 50 let (jo opravdu už je to tak dlouho, to je hrozný) materiály dost pokročily
btw u Concordu se uvádí vzletová rychlost 250MPH ~ 400 km/h

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Spíš se divím, že nepoužili pořádné delta křídlo. Tenhle hybrid je docela divnej.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Já myslím, že pouze pustili do světa bublinu, aby jim ten projekt opravili blogeři v diskusních skupinách.

+1
+29
-1
Je komentář přínosný?

<i>Spíš se divím, že nepoužili pořádné delta křídlo. Tenhle hybrid je docela divnej.</i>

Delta křídlo to dostane, jen co udělají model a strčí ho do aerodynamického tunelu. Při 1,5 Machu bude odpor, namáhání i zahřívání daného křídla jak pro cvičnou Cessnu docela značné... Ono aerodynamika se okecat nedá a je pozoruhodné, kolik lidí kliká na názor, že "blogeři v diskuzích jim to opraví"...

Jako kdyby se designéři nemohli mýlit ve svých návrzích... a jako kdyby existovalo jakékoliv jiné supersonické letadlo s srovnatelně nevhodným křídlem.

...

Mimochodem, létat to bude v 15km? To je zajímavé, protože je tam sice řidší vzduch, ale také o dost vyšší radiační zátěž... s výškou to totiž stoupá exponenciálně:
http://www.youtube.com/watch?v=RSsMRkN99aE

Země - 0,10 až 0,12 uSv/h
1 000m - 0,20 uSv/h
6 000m - 0,67 uSv/h
10 000m - 1,8 uSv/h
11 000m - 3 uSv/h

(20m od jádra reaktoru je 0,20 uSv/h, 10m od jádra reaktoru je 1 uSv/h, 6m od jádra reaktoru je 3 uSv/h)

10km - 1,8 uSv/h a 11km = 3uSv/h ...? Nechci vidět, kolik bude v 15km...

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Kolik je pár metrů od reaktoru je celkem irelevantní. U nás průměrně člověk schytá 3mSv za rok z přírody, ale jsou země a místa, kde je to i 400mSv/rok. Nehledě na to že není záření jako záření a jen některé projde přes trup letadla... Za bezpečné je u nás považováno 1mSv za rok navíc a ty uváděná čísla za hodinu jsou o 3 řády nižší, musel bych tam poletovat 1000hodin/rok abych překročil naši vcelku přísnou normu....

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Právěže koncepčně je to úplně něco jiného než Concorde. Delta křídlo je obrovská jistota pro nadzvukové rychlosti, konfigurace krátkého křídla a stabilizátoru je zase "divoká" (při přechodu přes M1 nadzvuk se kormidla (výškovka) často funkčně reverzují a tak není úplně snadné to vyladit. Neříkám že nemožné, ale není to stíhačka, ze které se dá katapultovat. :-)

To je fakt, že Concorde měl rychlosti vzletovou a pro přistání také dost vysoké.

Ten dolet záleží na tom, kolik do toho dokáží narvat paliva. :-) Čím větší letadlo, tím snažší to je. Ale zase cestujících bude málo, takže asi většina užitečné nosnosti bude věnována palivu.

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Proč by tam nemohli dát katapult? Cestující budou rádi, když jej budou moci použít, zejména nad oceánem.

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

jj vyskocit v 30 km pri rychlosti mach 5 musi byt s padakem urcite super zabava

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

A neřeší spoustu těchhle věcí moderní FBW? F-117 blahé paměti by přece taky nikdy nebyla vzlétla bez aktivního řízení, třeba mají podobné vize.

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Zdroj: DailyMail,
to je obdoba ceskeho Blesku a podobnych ...
Proc je tento "clanek" na cdr?
Neni zalozeny na faktech , jsou to pouze bulvarni blaboly ...

Ja vim ze se to pise samo a je to temer bez prace, ale je treba si udrzet jisou uroven.

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

Již delší dobu to na cdr.cz upadá. Bohužel. :-(

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Kolik lidí si může dovolit dát pár set milionů dolarů za osobní letadlo a kolik z nich to skutečně udělá?
Concorde nezkrachoval primárně kvůli havárii...

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Proto to ma taky jenom 12 mist ... Concorde mel 92 a bylo tezke ho naplnit.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Takže kdyby to bylo jen pro jednu osobu tak by to bylo ještě výhodnější ne? ....

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Zajímalo by mě, jak dlouho bude trvat, než US Navy omylem tenhle letoun trefí experimentální raketou s inertní hlavicí, protože si ho kvůli jeho nestandardní výšce a rychlosti spletou s jejich vlastním cvičným terčem, pokusí se zabít pilota stíhačky, který jim krátce předtím lhal, že splnil jejich rozkaz, aby letadlo sestřelil definitivně, aby se zbavili všech důkazů, a pojišťováci se budou zase snažit sundat dopravák, aby nemuseli platit celoživotní léčbu lidí s poškozeným mozkem, ale zhatí jim to sportovní pilot, který je náhodou mezi pasažéry.

..aha, ono tam bude jen dvanáct zazobanců. No tak to je s nimi amen. :D

+1
-27
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.