RECENZE -Rudovlasá agentka se vrací v Cognition:An Erica Reed Thriller Episode 2

Cognition episode 2 hlavni
Úvodní epizoda mysteriózního thrilleru Cognition si odnesla známku odpovídající lehkému nadprůměru, jak ale ukázala navazující část, autoři se umí rozjet a ze série se klube záležitost, na jejíž každé další pokračování zřejmě budeme netrpělivě čekat.

Nenechte se mýlit, The Wise Monkey se nepodařilo zcela oprostit od chyb předchůdce (a to jak technických, tak scénáristických), ale příjemné je zjištění, že se jich zde objevuje mnohem méně a s blížícími se závěrečnými titulky už budete natolik strženi gradací příběhu, že je naprosto přestanete vnímat. Přitom se zpočátku zdá, že se i druhá epizoda poveze na vlně klišé a příšerných dialogů.

Cognition_episode_2_1

Pakliže se nenecháte vytočit slabším startem a speciálně některými postavami (nový šéf McAdams vypadá jako Satan a z Melissy nám třeští hlava ještě teď), otevře se vám ta pravá tvář hry. Zajímavá, strhující, s vypointovanými zvraty, výbornou atmosférou, vyhrocenými situacemi, pořád skvělou hudbou a spoustou otázek, které snad budou zodpovězeny v příštím díle The Oracle.

Tam a zpátky

Po událostech v Hangmanovi by člověk nečekal, že tvůrci nechají nezlomnou Ericu po kolena vymáchat v ještě větších hrůzách. Jenže zločin nikdy nespí a vražední maniaci už vůbec ne – agent zmizí, únosce si brousí skalpel a hodiny tikají. Podaří se vám ho zachránit? A je vůbec všechno tak jednoduché, jak se zdá? Když se ptáme, asi ne, ale garantujeme vám, odhalování pravdy si užijete a budete chtít víc. A to i přes neúplnou eliminaci některých pekelně nudných pasáží.

Cognition_episode_2_2

Nijak zvlášť nenadchne třeba navštěvování známých lokací, s čímž jsme sice asi mohli počítat, ale na druhou stranu je role některých naprosto minimální a úkony nutné v nich vykonat klidně mohly být zapracovány do těch nových. Takové vyzvedávání obsahu P.O. Boxu je opravdu opruz a zdaleka nejde o jedinou aktivitu, kvůli níž budete nuceni zbytečně zdlouhavě přejíždět z místa na místo.

Cognition_episode_2_3

Jako protiváhu ovšem směle můžeme vzít v potaz všechny zmíněné klady. Plus poměrně vysoký počet míst v dialozích (chválabohu už mnohem smysluplnějších), kde se můžete víceméně svobodně rozhodnout, jak odpovíte. K tomu hrdince do repertoáru přibyla snad už čtvrtá variace její zvláštní schopnost a mnohem stravitelnější je i vizuální stránka.

Razantní upgrade

Vývojáři si mákli, naučili se znatelně lépe pracovat s přechody tvořenými rozpohybovanými obrázky a i k animacím přistoupili pečlivěji a střídměji. Především už tu není tolik záběrů na Ericu otevírající dveře, což bylo fakt peklo a zároveň jsou úhly kamery voleny tak chytře, aby mnohé její úkony vypadaly vlastně docela cool.

Cognition_episode_2_4

No a nakonec musíme zmínit i nová prostředí, do nichž se podíváte. Ta jsou opravdu moc krásně a detailně zpracovaná a jejich podoba v kombinaci s cel-shadovými charaktery dává vzpomenout na zajímavě stylizovaný webseriál Aidan 5. V něm tedy cel-shadové charaktery nahradili živí herci, ale to by v případěCognition asi nebylo úplně jednoduše proveditelné.

The Wise Monkey mile překvapila převážením kladů nad nedostatky a značným zlepšením zážitku. Je dobře napsaná, díky kratší herní době působí údernějším dojmem, moc netrpí na hluchá místa a autoři si dokázali poradit i se zdánlivě neřešitelnými nepříjemnostmi. Jestli se The Oracle poveze na stejné vlně, máme takový pocit, že se před vydáním závěrečného dílu  uhryžeme nedočkavostí.

Diskuse ke článku RECENZE -Rudovlasá agentka se vrací v Cognition:An Erica Reed Thriller Episode 2