CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k RECENZE - Doom je syrová brutalita v té nejlepší formě

Tak Doom (4) je pro mne především připomínkou nutné HW obrody , protože s razantností sobě vlastní upozornil na léta neaktualizovaný driver Nvidie pro Open GL u 560Ti 1GB a hra se s tímto faktem rezolutně nehodlala smířit . Ponechme stranou oblibu ID software v dnes již obskurním Open GL . Faktem je , že Nvidia prostě zaspala natolik , že i s nejnovějšími ovladači v době vydání nepočítala s tím , že by driver pod WIN7 mohl používat také vyhrazenou systémovou pamět .
Ostatně on výkon Doomu 4 na čemkoli s 1GB VRAM s defaultním nastavením není zrovna ukázkou kdovíjaké optimalizace . Hratelné to je ... jen , a jsme u toho , v uzavřených arénách s respawnujícími se démony to prostě je slideshow . Což jemně řečeno zamrzí , pokud víme , že slabinou celého systému je toliko pouze grafická karta s nedostatkem dedikované VRAM .
Pro mne je DOOM4 klasická FPS , která často splňuje označení "nudný koridor" , i když světlá místa se najdou také nesčetněkrát . To proč jsem hru koupil byl právě multiplayer s očekáváním úpadku Quake Live a především ono pověstné modování , které by mohlo hráčům skutečně přinést o tolik více .....

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

1GB je na nové hry opravdu nouzovka. Možná Win10 s novým memory managementem by něco co by se podobalo alespoň vzdáleně běhu vykouzlily.... Vývojáři víceméně příhlíží k tomu že základem jsou dnes 2GB a je hodně karet co mají 4-8GB VRAM tak nemají důvod nějak drasticky šetřit.

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

Právě díky nenáviděnému Win10 aktuálně Doom kouzlí i u mne :/ A s minimem 4GB u nadcházející generace grafických karet je to konečná pro dlouhou řadu výkonově stále dostačujících grafických karet . Už očekávám to cenové zemětřesení na bazarech .....

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Vypadá to zajímavě, nicméně si počkám až bude nějaká slušná sleva. Neví někdo jak to je s češtinou? Je to ofiko jen anglicky? Alespoň na steamu je cz jako nepodporovaný jazyk což je velké mínus, titulky by být měly. Mohla by to udělat skupina co zpracovala D3, tam byly pěkně předabované ty logy což je velmi užitečné.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Cestina do Dooma? Tak to je spojeni, ktery mne nenapadlo, ze nekdy uslysim... Lidi sou dnes fakt zhejckany...

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Co bys tam chtel mit cesky? Rev umirajicih potvor?

Doom byl vzdycky pouze o rychlych prstech a jedine co bylo treba umet napsat bylo IDDQD.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Hm, napr. audiology, aby som sa nieco dozvedel o pozadi pribehu.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Ony otázky ohledně příběhu přijdou samy ..Už od začátku je to takové velké WTF ? Probudíte se při obřadu a první co vás napadne po tom co se poperete s prvními přetvořenými je - Cože ? Já že jsem nějaká relikvie ? Svíčky kolem supermoderního brnění v kameni (do kterého navíc pasují vylepšení z elitních bezpečnostních jednotek kolonie ) ? Potom pochopíte i to proč jen znechuceně odhodí obrazovku , když mu hlas v systému oznámí , že jste poslední nadějí kolonie a společně vše zvládnete ....
Možná to není nic světoborného , ale otázky zůstávají a minimálně máte další důvod k tomu prokousávat se těma hordama démonů dál a dál ....

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Hele, to je zajímavá otázka: funguje iddqd / idkfa??

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Stejnou otázku jsem si položil i já .... ale ve hře už na nějaké zkoušení GOD mode nezbyl čas :D . Kouknu co to dělá až opět zprovozním WIN10 , ale bylo by to dobré pomrknutí směrem k starým fandům ;)

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Píše se rok 2016 - Příběh přítomen ;)

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Doom byl ve své době něco nového inovativního co dokázalo vytížit HW počítače na hranici (na běžnějších strojích se to nedalo hrát v plném rozlišení). V dnešní době je to pro mne už jen střílečka, kterou navíc ani nemůžu hrát, bo mi to to rychlé 3d z pohledu vlastní osoby nedělá dobře...

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

Jen strilecka to byla vzdycky.

Na 386 nehratelne, na 486 naprosto v pohode. Neznam ale nikoho, kdo by v roce 1993 jeste mel 386ku.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Na 386DX/40MHz uplne v klidu...

+1
+23
-1
Je komentář přínosný?

V roce 93 stála 386ka 25k a to tehdy nebylo málo... 486 byla pro bohaté..

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Popravdě nechápu , z čeho je třeba takový Rybka tak zděšen . Jasně před 23 léty se Doom hrál jinak , ale jak šel čas , tak se nám technologické dema od ID softu vyprofilovala i do šílenosti jménem Quake 3 . A ano to byl čistý speed mayhem masakr s rocket jumpy - psal se rok 1999 - tedy 17 let nazpět tomu .
Časem a vsadl bych se i s ohledem na mainsteream se od všech těch Tribes a Unreal Tournamentů přesunul zájem vývojářů na předskryptované ,. filmový zážitek slibující koridory ve stylu COD , ale semínko bylo zaseto .
Právě ,že s oznámením nového DOOMa a všudypřítomému prohlašování o návratu ke klasice se dalo vyčíst , že klasikou budou míněny úpěšné principy z her od ID softu . Takže se zpoplatněním Qake Live se dalo počítat i s tím , že tohle byl krok k odstranění parazitující vlastní značky , kterou mohl mít každý zdarma . Styl multiplayeru tedy nemohl být překvapením pro nikoho .

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

"ve kterém jste hybernovali" lol :D
Prectete si to po sobe...

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

To asi je termín pro přespávání v divadle nebo tak něco. :D

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Jsem jedinný, komu se líbil třeba Serious Sam 1 a 2 (ne 2, ale second..)?
U mě střílečka, která neměla obdoby. (doom 1 i 2 znám zpaměti, dohrál jsem je snad stokrát i na nej obtiznost).
Ale SS? to je jiná třída. Stovky nepřátel najednou, adrenalin na 120 %, couvaní a přitom 300 nábojů z RPG najednou...

Prostě Doom 1 a 2 je legenda, ale na SS FE a SS SE nemá.

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Ano, SerSam nebyl špatný. Moc se mi líbilo, když jsem v jednom levelu běžel, za mnou řada kostlivců, udělal jsem oblouček o 180°a pálil do nich zboku granáty :-)

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.