CDR.cz - Vybráno z IT

RECENZE – Horizon: Frozen Wilds je vydařenou expanzí. Vypráví opět skvělý příběh

Horizon: Zero Dawn je jednou z nejúspěšnějších značek posledních let, z hlediska prodejů i ocenění. Pokračování ve formě DLC tedy není žádným překvapením. S radostí se znovu vydáváme do robotické divočiny za Aloy, abychom vyslechli její další příběh. A věřte, že je o co stát.

Již při prvních pár krocích lze poznat, že Guerrilla games práci na přídavku rozhodně neodbyli. Jakmile si vyberete jeden ze tří začátků nového příběhu (nebojte, dostanete se ke všem) a vydáte se do nově přidané oblasti s názvem The Cut, naběhne vám okamžitě stejný nedočkavý pocit, jako při odkrývání těch největších tajemství původní hry; Horizon prostě umí navnadit a nyní tomu není jinak. Vítejte ve Frozen Wilds.

Ledové království

Celé DLC, které tedy svým obsahem působí spíše skoro jako tradiční datadisk a dává vám naději, že po vynikajících Zaklínačských přídavcích se herní společnosti poučily, se točí okolo Banuků, horského kmene známého již z dřívějška, ohledně kterých jste toho jakožto hráč zas tolik nevěděli, což se ovšem nyní změní.

Na sever se Aloy vydává prozkoumat zvěsti ohledně divokých strojů a nepokojů – vyprávění funguje časově jak před, tak po konci původní hry, jedná se totiž převážně o vlastní oddělené dobrodružství, stěžejní body v tomto příběhu mají ale vliv na odkrývání jistých nedořešených otázek, případně slouží jako jisté doplnění, například část původu jednoho starého přítele.

Dění nebudeme dále prozrazovat, snad jen, že potkáváme novou velkou hrozbu, jíž Banukové přezdívají „Daemon“ a která nutí místní stroje ke změně vzorce chování tak, že se z nich stávají takzvané „demonické stroje“.

Jistě, tato premisa zní povědomě (Hades…), postupem v kampani však odkryjete její logické odůvodnění, tento herní stav zároveň umožňuje vývojářům vytvářet pro hráče větší výzvu při boji s roboty, kteří jsou nyní agresivnější a víc toho vydrží, takže hráči vyšších úrovní obtížnosti se mají na co těšit.

Mechanických potvor potkáte dost, kromě starých známých, ze kterých se stali jejich daemonic verze (pokud někteří z vás málem rozkousali ovladač při boji s Corrupted Thunderjawem na nejtěžší obtížnost, těšte se, co potkáte teď…), se objevují o nové přírůstky, například ikonický Frostclaw připomínající medvěda, případně oheň plivající Schorcher, neskutečně agresivní a rychlá šelma.   

Je větší zevnitř! 

Autoři se rozhodně nedrželi zpátky, co se obsahu týče. The Cut, oblast, kde se příběh odehrává, je velká tak akorát, zhruba jako celá počáteční oblast původní hry, než se dostanete za hranice posvátného území. Je ovšem mnohem plnější, na každém kroku objevujete krásné detaily z přírody či Banucké architektury, svět tu působí ještě živěji než kdekoli jinde na mapě, což je s podivem, vzhledem k nehostinným podmínkám a všudypřítomnými závějemi sněhu.

Těmi se podle tvůrců máte prodírat hlavně na mountovi, jelikož představili nový talentový strom s názvem „Traveler“ (cestovatel), zaměřený na pohyb po světě v sedle. Celkově čítá 8 nových schopností, mezi které patří sběr surovin bez nutnosti sesednout z koně, oprava mountů či bojový úder přímo ze sedla. K novému obsahu muselo připadnout také pár nových zbraní či brnění, nechybí ani další sběratelské předměty a zároveň unikátní platidlo ke speciálnímu obchodníkovi s barvami.

Největší změnou oproti předchozímu příběhu je ovšem lehká změna celkového přístupu k vyprávění. Původní hře by se totiž dala vytknout necharakternost některých postav, jistá sterilita v dialozích či neschopnost vtáhnout hráče do emočního vztahu k vedlejším příběhům, o to víc působí lehce podivně závěrečný quest a poslední setkání se známými z vašich předchozích cest.

Autoři se zde očividně poučili, jelikož celé DLC působí úplně jiným dojmem; naprosto odlišné chování kamery v dialozích, mnohem živější, realističtější a obecně lepší voiceacting (například vynikající Burgrend či snad ještě lepší Aloy), reálnější chování a pohyby postav či lepší mimika. Možná je to dáno i tím, že ohromnému množství postav v původní hře jednoduše nelze věnovat taková péče, jako menšímu množství. Méně je někdy více, a Frozen Wilds je tomu důkazem. 

Celý zážitek působí mnohem více kinematograficky, osobněji a emotivně a i přesto, že příběh je kratší, atmosféru má silnější, stejně tak bude pevnější váš vztah k postavám. Když k tomu přidáte nádherně temné zasněžené prostředí a nový soundtrack, máte zaděláno na skvělý herní zážitek.

Verdikt

Frozen Wilds je výjimečné příběhové DLC, kterých je na poli videoher v dnešní době silný nedostatek. Velice zajímavé, tajemné a napínavé vyprávění s délkou okolo 20 hodin. Originální charaktery, vynikající voiceacting a spousta vedlejších činností na zbavení. Jako návrat do světa Horizon funguje naprosto skvěle. Dobrá práce, Guerrilla Games.

Diskuse ke článku RECENZE – Horizon: Frozen Wilds je vydařenou expanzí. Vypráví opět skvělý příběh

Pátek, 17 Listopad 2017 - 17:08 | Murphy | co cekas od recenze dodatku? copypaste z recenze...
Pátek, 17 Listopad 2017 - 11:54 | Redmarx | "Dobrá práce, Guerrilla Games." Za to...

Zobrazit diskusi