RECENZE – MotoGP 15 prokazuje, že série usnula na vavřínech
Inu, ve skutečnosti jde v základu o tu samou hru, kterou mohli hráči okusit již v loňském roce. Bohužel u těchto periodických sérií jde o největší neduh, přes nějž nejede vlak. Roční vývojový cyklus zkrátka nestačí na vybudování nové hry s omládlými mechanikami, svěžími nápady a aktuálním zevnějškem.
V případě MotoGP jde o do očí bijící podobu. Ani načítací obrazovky nebo interface nedostaly výraznější změny. Člověk hráč se tedy cítí jako spíše po stažení bezplatného updatu. Co se tedy změnilo?
Kariéra dostala náležité aktualizace. Byly přidány legendární události v rámci MotoGP z ročníku 2014. Pokud tedy tyto závody sledujete a chcete se vžít do role závodníků, kteří předvedli neskutečné výkony v loňském roce, máte možnost. Krom klasických módů okamžitého závodu, šampionátu a kariéry MotoGP se zde nově nachází i útok na čas známých jezdců na světových okruzích.
Potěší nápomocný tutoriál
Předevím nové hráče potěší zlepšený tutoriál, který se pro hru tohoto typu hodí. Ten vysvětlí všechny náležitosti, jak se takováto simulace ovládá a přiblíží všechny aspekty hry včetně pokročilé simulace jízdního modelu a fyziky. Nováčci tak předejdou velmi frustrujícím začátkům, které souvisí se špatnou ovladatelností strojů a neustálým dojížděním závodů na poslední pozici.
Kdo však stále prahne po nekompromisním simulátoru, nechť nesmutní, protože jde o pořád těžkou hru. Udržet se na dráze představuje úkol pro ty nejtrpělivější a prodrat se chytrými oponenty až k první příčce se daří ztěžka i na nejlehčí obtížnosti. Dosti zapeklitý úkol, že?
I nadále zůstává možnost volby rozsahu reality v rámci jízdního modelu i samotných závodů, jejichž délka a podmínky na závodišti lze změnit. V pitboxu u mechanika může jezdec přenastavit například tvrdost tlumičů nebo agresivitu a rozložení síly brzd. V tomto ohledu se řadí série MotoGP ke špičce.
Kosmetické úpravy neovlivňující hratelnost
Do kariéry přibyla možnost správy svého týmu. Hráč si tak může vybírat barvy svého outfitu a celé stáje. Další možností je pořízení jednostopých strojů dle vlastního výběru. Bohužel jde vesměs jen o kosmetický přídavek, který nijak neovlivňuje hlavní část hratelnosti.
Další změna vyzdvihovaná marketingovým oddělením se týká přepracovaným jízdním modelem a celkovou fyzikou. Již v MotoGP 14 se jednalo o jasný důvod proč si titul pořídit. Nový díl však i přes údajné změny nepůsobí nijak lépe od minulého ročníku. Někdo by mohl namítnout, že dohledat se rozdílu v této oblasti je téměř nemožné. Toto je jasný důvod pro milovníky pořádných simulací, že mohou klidně pořídit levnější MotoGP 14.
Grafika zůstává téměř stejná. V tomto ohledu se hra neposouvá vůbec nikam. Již před rokem vypadala zastarale a sešle, avšak letos její nedostatky vyplouvají ještě daleko více na povrch. V jednotlivých záběrech může MotoGP 15 působit obstojně a uspokojivě, ale v rámci samotného hraní se na celek už moc dobře nedívá.
Zastará grafika ještě více zestárla
Zamrzí i lenost grafiků, která se ukrývá v jednolitých mozaikovitých texturách písku a trávy. Komu však záleží pouze na fyzice strojů, jízdním modelu a umělé inteligenci protivníků, nechť zapomene, že četl tyto dva odstavec.
Naděje značky stále tkví v multiplayeru. Hra více hráčů poskytuje MotoGP potenciál, který může přerůst ve velmi kvalitní online simulaci. Na své si přijde i lokální split-screen. Máte-li ještě jeden ovladač, tak se MotoGP 15 stane slušnou zábavou pro dva. Opět však musíme podotknout, že se těžko dá multiplayer a split-screen pokládat za novinku, když se objevila už v MotoGP 14.
Verdikt
MotoGP 15 nelze považovat za novou hru. Nový obsah by nestačil ani na datadisk, ba dokonce DLC. Změny by se daly pochopit snad v rámci bezplatného updatu. Pokud vlastníte minulý ročník, nemá pro vás MotoGP 15 smysl pořizovat. Pokud ne, jde o stejně dobrou simulaci motocyklových závodů jako vloni.