CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k RECENZE – Wasteland 2 je návratem legendárního Falloutu v Unity s novým obsahem

Moc pekna a dobre napsana recenze, diky za ni. Stare fallouty jsem hral moc rad, ty novejsi 3d jsem nezkousel, jake podle tebe jsou?

+1
+34
-1
Je komentář přínosný?

Dobrý den,

Fallouty od Bethesdy také nejsou vůbec špatné. Přeci jenom Fallout 3 byl vyvíjen dost dlouhou dobu, aby na něm v Bethesdě zapracovali. Osobně na ně nedám dopustit (objektivně je trochu lepší New Vegas, mně se však více zalíbil Fallout 3, protože se mi zdá více ponurý a detailnější). Dle mého se u nich podařilo perfektně skloubit původní atmosféru a styl Falloutů a zároveň pohled z první osoby, otevřený svět a Bethesďácká mohutnost a velkolepost.

Nicméně skalním hráčům tvorby od Black Isle nemusí moc vyhovovat (právě kvůli 3D, FPS pohledu a Bethesdě=TES). Hrál jsem 1, 2, Tactics, tech-demo Van Buren, 3 i New Vegas a všechno to jsou dle mého stejně kvalitní a povedené hry. Takže určitě neváhat a zkusit i poslední dva (nezapomenout na DLC!). No a když se vám líbit nebudou, je tu ten Wasteland ;).

+1
-30
-1
Je komentář přínosný?

Fallout 3 je priserna sracka, a New Vegas pravda není priserna sracka, ale jenom sracka.
S Fallout 1/2 to ma spolecnou pouze 1 věc - nazev. Jinak je to sracka.
Duvody jsem tu vypisoval kdysi k recenzi na Fallout 3.

Ostatne velmi podobne duvody me pak vedou k tomu, ze je sracka například i Skyrim (stejne jako byl Oblivion).

Prave proto vkladam do této hry velke nadeje, protože to KONECNE vypada jako poradna hra ve stylu Fallout 1/2.

(Chapu, ze Fallout 3 / New Vegas se muze libit soucasne generaci lidi, co ji nezajima nejake premysleni, nejaka logika, nejake "vciteni se do postavy", kteří jdou a strili/mlati a pak tu hru dohrajou. Ok, tem se to dozajiste libit muze, pricemz dobře jim tak a jejich primitivni život jim plne preji)

+1
+27
-1
Je komentář přínosný?

Během hraní Fallout 3 ani Fallout: New Vegas jsem nezaznamenal, že by se jednalo o bezduchou střílečku, která se hodí pro nemyslící lidi žijící primitivní životy. Pokud si dobře vzpomínám, tak především závěr měl poměrně dost morální podtext a během celé hry se člověk mohl setkávat s velmi podařenými a hodnotnými charaktery.

P.S.: Osobně Skyrim také nemusím, ale také bych nezpochybňoval jeho kvality, které tkví (vypustíme-li tedy hratelnost, rozsáhlý svět a FPS elementy) v detailně ztvárněném universu a mytologii.

+1
-36
-1
Je komentář přínosný?

Pokud si dobře vybavim Fallout 3, tak me na nem nejvíce sralo, ze autori vytvorili nejaky dej, nejake udalosti...a ty se proste STALY. At jsi udelal co jsi udelal, nakonec se stalo to, co autori chteli.
Bylo uplne jedno, jestli bude mit postava inteligenci 1 a nebo 10. V rozhovorech se NIC nezmenilo. Ve Falloutu 2 to SAKRA bylo znat - nektere rozhovory byly ZCELA jiné v zavislosti na inteligenci. V F3 ne.
Moralni podtext? To by me zajímalo kde. Bud clovek vyhodil Megatunu do vzduchu, a nebo nevyhodil. Oboji bylo uplne jedno, at jsi to udelal ci ne, nic zásadního se nezmenilo. Cela hra sla dohrat asi za 10 hodin nebo za kolik stylem "jdu a všechno vymlatim a hle, konec".
U NW si jiz delší dobu rikam, ze to skusim rozehrat ještě jednou a budu to hrat stylem, ze zabiju uplne každého, koho potkam, to by mohlo byt vcelku zabavne.
V F3 vlastne uplne absentuje nejaky pribeh. Dodnes si presne pamatuju, co se delo v F2, ale v F3 si pamatuju, ze jsem vyhodil Megatunu do vzduchu a to je vse. Pribeh 0
V NW uz pribeh jakz takz nejaky. Porad nic extra, ale uz je tam nejaky naznak pribehu a na konci je dokonce možno si vybrat z několika moznosti. Skoda, ze az na konci, do te doby to bylo docela jedno.

Oblivion - když jsem po 50 prisel do TOHO SAMEHO dungeonu, plnil TEN SAMY quest a podobne, tak uz me ta hra zacala tak srat, ze jsem ji smazal a radsi ani nedohral (skončil jsem asi v 90% hlavni dejove linie). Dále - levelovani monster podle postavy. Zcela to degraduje potrebu zvyšovat si level proto, abych porazil lepsi monstra. I ty lepsi monstra jsou zavisle na levelu postavy, takze znam člověka, co dohral Oblivion na lvl5. COZE?? OMFG sracka. Ja mel level nevim kolik, a 5 minut jsem rubal vlka nebo kyho certa. COZE? OMFG....
Herni systém uplne na hovno.
Skyrim me stacilo 20 minut videt a hned jsem vedel, ze si to nekoupim (Oblivion i F3 jsem si blbec koupil).

Me je 38 let a pamatuju dobu, kdy hry za něco staly. Hral jsem hry na PC XT a později na 286/16MHz, které byly nesrovnatelne lepsi, nez většina z toho, co dnes vychazi. Mozna volim ostra slova, ale ja uz jsem takovy. Rikam to tak, jak me to prijde.

A znovu rikam - vkladam velke nadeje v tuto hru a jen me mrzi, ze nebude ceska lokalizace, takze si to tak neuziju, protože neumim perfektne anglicky. No někdo mi psal, ze se jedna o nejakem fanouskovskem prekladu, tak snad a kez by, klidne bych na to prispel peníze, pokud to někdo fakt bude delat.

Btw to same se tyka hry Divinity: Original Sin , která vypada taky pomerne zajimave, a amatersky preklad uz vznika.

+1
+44
-1
Je komentář přínosný?

Co vím okolo překladů pro Divinity a Wasteland, tak se do toho moc lidí nehrne... především díky faktu, že jde textově o velmi rozsáhlé hry a překlad bude tím pádem časově náročný a dost drahý. Neříkám, že nevznikne, ale chvíli si počkáme.

Jak jsem říkal s tou moralitou ve F3, především v závěru hry se shrne konání hráče. Nechci toho tady mnoho vyzradit z příběhu. Nicméně ještě dodám, že jsem se zmiňoval o kvalitě vyprávění příběhu a ne jeho stati.

Pravda, rozhovory nenabízejí tolik možností jako v případě původní tvorby, jenže, to je úděl mainstreamu, kterým bohužel Fallout 3 byl. Avšak i na poměry mainstreamu se stále jedná o nadprůměrnou hru.

Co se týká sžití s postavami, akcemi a celkově hrou... jak jsem vysvětloval v recenzi, tak tomu hodně napomáhá právě ona old-schoolovost hezky česky řečeno. Paradoxně si člověk daleko více oblíbí panďuláka z pár desítek pixelů v izometrickém poli než detailně vymodelovanou postavu s high res. texturami...

F1 a F2 patří do síně slávy, co si budeme nalhávat. Falloutu 3 jen uškodil fakt, že byl od začátku vyvíjen pro širokou masu (jako vesměs všechno od Bethesdy). Viděl jsem pár dokumentů a od prototypu Van Buren tam nezůstal kámen na kameni (to nemluvím jen o grafice), ale i tak si stejně zachoval to staré kouzlo a byl obohazen o hodně moderních prvků, aby si jej mohli zahrát a užít i jiní hráči.

Toto nepíši za účelem nějakého soupeření nebo hádky, pouze reaguji na váš příspěvek a zprostředkovávám tak druhý pohled na Fallouty od Bethesdy pro případné čtenáře, kteří je ještě nehráli.

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

Jojo, presne to jsem psal před temy lety :-)
F3 je mainstream, bohužel v tom nejhorsim moznem slova smyslu - mainstream pro tu většinu hracu, kteří nechteji hry k premysleni, nectou nejake texty, rozhovory..něco tam odklikaji a idealni je, když je to vůbec s nejakejma rozhovorama neotravuje..

Jinak na Divinity cestina vznika a to dost "intenzivne": http://forum.divinityfan.cz/threads/stav-prekladu-do-cestiny.43/
Pripadne Facebook https://www.facebook.com/DivinityOriginalSinCZSK
Takze doufam, ze se to podari.

Mimochodem - pokud si clovek chce zahrat sluzne RPG klasického strihu, vrele doporucuji starsi herni serii Drakensang. TAKHLE ma imho vypadat poradna hra :-)

+1
+30
-1
Je komentář přínosný?

Diky :-) Uprimne uz nejake velkemu hrani nechci objetovat moc casu, ale u starych falloutu a obecne u tahovek jako x-com a ufo 1 jsem stravil masivni mnozstvi casu v minulosti, ted uz jen par dot 2 tydne a velmi prilezitostne bad company 2, auta, tennis... :-) Ale neco jako Wasteland by me mozna zase mohlo chytnout :-)

+1
+27
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.