14. 8. 2013 - 10:17https://cdr.cz/clanek/revoluce-v-doprave-vizionar-elon-musk-predstavuje-sve-plany/diskuseLen aby to nedopadlo ako Monorail v the Simpsons.https://cdr.cz/clanek/revoluce-v-doprave-vizionar-elon-musk-predstavuje-sve-plany/diskuse#comment-664349
+
Všechno, co terorista jedoucí podél musí učinit, je zastavit u krajnice a hodit na konstrukci nějaké trhaviny. Pak vše ve vlaku zemře.
Tubus, koleje. Já v tom nevidím rozdíl.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Všechno, co terorista jedoucí
Tarman https://cdr.cz/profil/tarman
14. 8. 2013 - 10:19https://cdr.cz/clanek/revoluce-v-doprave-vizionar-elon-musk-predstavuje-sve-plany/diskuseVšechno, co terorista jedoucí podél musí učinit, je zastavit u krajnice a hodit na konstrukci nějaké trhaviny. Pak vše ve vlaku zemře.
Tubus, koleje. Já v tom nevidím rozdíl.https://cdr.cz/clanek/revoluce-v-doprave-vizionar-elon-musk-predstavuje-sve-plany/diskuse#comment-664350
+
Otázkou je co udělá ten proud vzduchu, který se nasaje do trubky při jejím porušení. Jestli trochu postrčí kontejner směrem vpřed nebo zpátky nemusí být takový problém.
Z pohledu teroristy je rychlovlak mnohem zajímavější cíl, protože přepravuje desetkrát víc lidí v jedné soupravě. Proč tedy útočit na infrastrukturu?
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Otázkou je co udělá ten proud
Arnie13 (neověřeno) https://cdr.cz
14. 8. 2013 - 11:02https://cdr.cz/clanek/revoluce-v-doprave-vizionar-elon-musk-predstavuje-sve-plany/diskuseOtázkou je co udělá ten proud vzduchu, který se nasaje do trubky při jejím porušení. Jestli trochu postrčí kontejner směrem vpřed nebo zpátky nemusí být takový problém.
Z pohledu teroristy je rychlovlak mnohem zajímavější cíl, protože přepravuje desetkrát víc lidí v jedné soupravě. Proč tedy útočit na infrastrukturu?https://cdr.cz/clanek/revoluce-v-doprave-vizionar-elon-musk-predstavuje-sve-plany/diskuse#comment-664353
+
neviem kolko prepravuje rychlovlak. Popisovany tubus prepravuje aprox az 1600 ludi v jednom momente.
+1
-19
-1
Je komentář přínosný?
neviem kolko prepravuje
a b https://cdr.cz/profil/gpgpu
14. 8. 2013 - 12:33https://cdr.cz/clanek/revoluce-v-doprave-vizionar-elon-musk-predstavuje-sve-plany/diskuseneviem kolko prepravuje rychlovlak. Popisovany tubus prepravuje aprox az 1600 ludi v jednom momente.https://cdr.cz/clanek/revoluce-v-doprave-vizionar-elon-musk-predstavuje-sve-plany/diskuse#comment-664364
+
Věřím, že jedna díra celý tunel neovlivní. Stejně rychle, jako dovede magnetické pole akcelerovat, dovede i decelerovat - daleko rychleji, než takový vlak, zastaví všechny kapsle. Jelikož to kompletně řídí počítač a pravděpodobně může v každém momentě sepnout každý magnet, může okamžitě začít stahovat kapsule do depa, bezpečného místa.. Teroristi uvnitř tunelu by určitě s akcelerací nestačili, tedy zasáhnou nejvýše pár kapslí - daleko méně, než když sestřelí lokomotivu vlaku, nebo přeřežou koleje.
Bohužel proti teroristickému útoku je každý systém přepravy bezbranný, a v každém z nich může při takovém útoku zahynout stejné množství lidí...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Věřím, že jedna díra celý
Tomáš Bohuněk https://cdr.cz/profil/tomas-bohunek
14. 8. 2013 - 18:37https://cdr.cz/clanek/revoluce-v-doprave-vizionar-elon-musk-predstavuje-sve-plany/diskuseVěřím, že jedna díra celý tunel neovlivní. Stejně rychle, jako dovede magnetické pole akcelerovat, dovede i decelerovat - daleko rychleji, než takový vlak, zastaví všechny kapsle. Jelikož to kompletně řídí počítač a pravděpodobně může v každém momentě sepnout každý magnet, může okamžitě začít stahovat kapsule do depa, bezpečného místa.. Teroristi uvnitř tunelu by určitě s akcelerací nestačili, tedy zasáhnou nejvýše pár kapslí - daleko méně, než když sestřelí lokomotivu vlaku, nebo přeřežou koleje.
Bohužel proti teroristickému útoku je každý systém přepravy bezbranný, a v každém z nich může při takovém útoku zahynout stejné množství lidí...https://cdr.cz/clanek/revoluce-v-doprave-vizionar-elon-musk-predstavuje-sve-plany/diskuse#comment-664416
+
Osobně nechápu jediné: Proč systém, vybudovatelný v řádu měsíců, budou budovat (pokud) 10 let. Copak se někomu chce na takovou pecku čekat? Měl s tím jít na kickstartera, to by se určitě našlo lidí, kteří by ocenili permici se slevou...
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Osobně nechápu jediné: Proč
Tomáš Bohuněk https://cdr.cz/profil/tomas-bohunek
14. 8. 2013 - 18:38https://cdr.cz/clanek/revoluce-v-doprave-vizionar-elon-musk-predstavuje-sve-plany/diskuseOsobně nechápu jediné: Proč systém, vybudovatelný v řádu měsíců, budou budovat (pokud) 10 let. Copak se někomu chce na takovou pecku čekat? Měl s tím jít na kickstartera, to by se určitě našlo lidí, kteří by ocenili permici se slevou...https://cdr.cz/clanek/revoluce-v-doprave-vizionar-elon-musk-predstavuje-sve-plany/diskuse#comment-664417
+
Protože to je systém na přepravu lidí a jakkoliv vize vypadá relativně prostě a jistě je realizovatelný, domyslet a vyvinout všecha bezpečnostní opatření celý projekt náramně prodraží a zkomplikuje. A že těch bezpečnostních komplikací nebude málo (vysoká rychlost, tedy úžasný hybný moment, potřebující spoustu energie a dlouhou dráhu k zastavení, rozdíl tlaku, uzavřený prostor komplikující evakuaci).
Nejde o to "vystřelit" kapsli těsně podzvukovou rychlostí. To se jistě podaří. Ovšem musí to být mnohonásobně jištěné, spolehlivé v dlouhodobém horizontu, aby tomu lidé věřili. Třeba japonci neměli jedinou nehodu s úmrtím na šinkansenu za 50 let. Vlaky jsou šetnáctivozové, 400 m dlouhé, interval ve špičce pod 5 minut, rychlost 270 - 320 km/h, kapacita 1323 osob - to může být až 30 000 lidí za hodinu v jednom směru. To už má nějaké renomé spolehlivosti.
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Protože to je systém na
Fotobob https://cdr.cz/profil/fotobob
14. 8. 2013 - 23:01https://cdr.cz/clanek/revoluce-v-doprave-vizionar-elon-musk-predstavuje-sve-plany/diskuseProtože to je systém na přepravu lidí a jakkoliv vize vypadá relativně prostě a jistě je realizovatelný, domyslet a vyvinout všecha bezpečnostní opatření celý projekt náramně prodraží a zkomplikuje. A že těch bezpečnostních komplikací nebude málo (vysoká rychlost, tedy úžasný hybný moment, potřebující spoustu energie a dlouhou dráhu k zastavení, rozdíl tlaku, uzavřený prostor komplikující evakuaci).
Nejde o to "vystřelit" kapsli těsně podzvukovou rychlostí. To se jistě podaří. Ovšem musí to být mnohonásobně jištěné, spolehlivé v dlouhodobém horizontu, aby tomu lidé věřili. Třeba japonci neměli jedinou nehodu s úmrtím na šinkansenu za 50 let. Vlaky jsou šetnáctivozové, 400 m dlouhé, interval ve špičce pod 5 minut, rychlost 270 - 320 km/h, kapacita 1323 osob - to může být až 30 000 lidí za hodinu v jednom směru. To už má nějaké renomé spolehlivosti.https://cdr.cz/clanek/revoluce-v-doprave-vizionar-elon-musk-predstavuje-sve-plany/diskuse#comment-664432
+
Len aby to nedopadlo ako Monorail v the Simpsons.
Všechno, co terorista jedoucí podél musí učinit, je zastavit u krajnice a hodit na konstrukci nějaké trhaviny. Pak vše ve vlaku zemře.
Tubus, koleje. Já v tom nevidím rozdíl.
Otázkou je co udělá ten proud vzduchu, který se nasaje do trubky při jejím porušení. Jestli trochu postrčí kontejner směrem vpřed nebo zpátky nemusí být takový problém.
Z pohledu teroristy je rychlovlak mnohem zajímavější cíl, protože přepravuje desetkrát víc lidí v jedné soupravě. Proč tedy útočit na infrastrukturu?
neviem kolko prepravuje rychlovlak. Popisovany tubus prepravuje aprox az 1600 ludi v jednom momente.
Věřím, že jedna díra celý tunel neovlivní. Stejně rychle, jako dovede magnetické pole akcelerovat, dovede i decelerovat - daleko rychleji, než takový vlak, zastaví všechny kapsle. Jelikož to kompletně řídí počítač a pravděpodobně může v každém momentě sepnout každý magnet, může okamžitě začít stahovat kapsule do depa, bezpečného místa.. Teroristi uvnitř tunelu by určitě s akcelerací nestačili, tedy zasáhnou nejvýše pár kapslí - daleko méně, než když sestřelí lokomotivu vlaku, nebo přeřežou koleje.
Bohužel proti teroristickému útoku je každý systém přepravy bezbranný, a v každém z nich může při takovém útoku zahynout stejné množství lidí...
Osobně nechápu jediné: Proč systém, vybudovatelný v řádu měsíců, budou budovat (pokud) 10 let. Copak se někomu chce na takovou pecku čekat? Měl s tím jít na kickstartera, to by se určitě našlo lidí, kteří by ocenili permici se slevou...
Protože to je systém na přepravu lidí a jakkoliv vize vypadá relativně prostě a jistě je realizovatelný, domyslet a vyvinout všecha bezpečnostní opatření celý projekt náramně prodraží a zkomplikuje. A že těch bezpečnostních komplikací nebude málo (vysoká rychlost, tedy úžasný hybný moment, potřebující spoustu energie a dlouhou dráhu k zastavení, rozdíl tlaku, uzavřený prostor komplikující evakuaci).
Nejde o to "vystřelit" kapsli těsně podzvukovou rychlostí. To se jistě podaří. Ovšem musí to být mnohonásobně jištěné, spolehlivé v dlouhodobém horizontu, aby tomu lidé věřili. Třeba japonci neměli jedinou nehodu s úmrtím na šinkansenu za 50 let. Vlaky jsou šetnáctivozové, 400 m dlouhé, interval ve špičce pod 5 minut, rychlost 270 - 320 km/h, kapacita 1323 osob - to může být až 30 000 lidí za hodinu v jednom směru. To už má nějaké renomé spolehlivosti.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.