ROZHOVOR – Al Hope bere vývoj Alien: Isolation jako velkou srdcovku [GC 2014]
Ahoj, mohl by ses prosím našim čtenářům představit a říct jim, jaká je tvoje náplň práce v týmu vyvíjející Alien: Isolation?
Ahoj, já jsem Al Hope a jsem kreativní ředitel hry Alien: Isolation.
Můžeš prosím popsat Alien: Isolation?
Je to hra ze světa Vetřelců, kterou jsme vždycky chtěli hrát. Vytvořili jsme pro ni nový příběh, který přináší i nové postavy. Rozhodli jsme se udělat hru, která představí vetřelce jako ultimátního zabijáka. Chtěli jsme se také velmi přiblížit předloze, aby měl hráč skutečně strach, že je něčím loven.
Co si myslíš, že je největší přednost Alien: Isolation a jak se odlišuje od předchozích vetřelčích her?
Myslím si, že všechny hry se značkou Alien jsou v základu stejné. Jde o ten strach z všudypřítomné hrozby. Vetřelec je inteligentní stvoření, dokáže vycítit svou kořist a vystopovat ji. Znáte to, ten pocit, když na vás potvora skočí a nestihnete ani vykřiknout... Je to pro nás velká věc, dělat takovou hru... To, co Alien: Isolation odlišuje od ostatních, je to, že jsme vytvořili prostředí, které se velmi blíží těm sci-fi filmům ze 70. let. Chceme se přiblížit co nejvíce originálu - strach, stísněnost, samota a nebezpečí.
Můžeš našim čtenářům říct něco o příběhu a vysvětlit jim, jestli je tady nějaká souvislost mezi filmy a vaší hrou?
Takže, děj se odehrává patnáct let po konci prvního filmu. Hlavní hrdinkou hry je Amanda Ripley, tedy dcera Ellen. Pokouší se zjistit informace okolo zmizení její matky. Vstoupí do řad dobrovolníků, kteří jsou vysláni na vesmírnou stanici Sevastopol, kde se snaží najít černou skříňku z Nostroma, která může obsahovat informace o její matce.
Proč jste se rozhodli vytvořit survival horor po střílečce, jakou byla hra Aliens: Colonial Marines?
Jasně, rozumím. Inu, na této hře pracujeme již nějaké čtyři roky, takže vývoj začal ještě dávno před vydáním Colonial Marines. Tuto hru vyvíjíme jako fanoučci původního filmu Vetřelec. Nikdy jsme na hře s touto tématikou nepracovali, takže to je pro nás velká výzva. Od doby, co má SEGA práva na značku Alien, tak jsme chtěli udělat survival horor, a ne střílečku. A proč jsme chtěli tuto hru vyvinout? Asi proto, že to bude zábavná zkušenost.
Poskytuje vám nová generace konzolí nové možnosti, které stará generace ne?
Hmmm... Ano, v současnosti je úžasná chvíle pro tvorbu videoher... v době, kdy existují nové a silnější platformy, nové možnosti, jak lidé mohou sdílet obsah... Nemohu se dočkat, až hra vyjde a lidé z ní budou dělat Let's Playe a rychlé průběhy hrou, aby se mohli vzájemně překonávat. Nový hardware nám umožňuje tvorbu takových efektů, kterých bychom si se starou generací nemohli dovolit.
Do jaké míry budou hráči moci manipulovat s prostředím?
Od počátku jsme chtěli vytvořit velmi atmosférickou a pohlcující hru a zároveň do ní implemenovat velmi intuitivní prostředí. Člověk se chce ukrýt za rohem? Ukryje se za rohem. Chce zalét pod stůl? Zaleze pod stůl. Chtěli jsme prostředí využít tak, aby bylo co nejvíce nápomocné pro stealth, takže se zde nachází mnoho šacht a nedostupných zákoutí. Hra je prostě hodně o pudu přežití. Hráč se musí strachovat o to, kdy a kde má stát, hýbat se, běžet, ležet nebo co vzít do ruky.
Kdy Alien: Isolation vyjde a na jaké platformy?
Takže, Alien: Isolation vyjde pro Xbox One, Xbox 360, PlayStation 4, PlayStation 3 a PC. A kdy? Sedmého října.
Ještě poslední otázka. Můžu se tě zeptat, co děláš mimo stěny studia? Máš nějaké koníčky?
No asi bych měl, co? (smích) ehmmm... Asi bych měl... (smích).
Velmi děkujeme Alovi za jeho čas a přejeme celému týmu, ať se jim restart Alienů podaří více než ten poslední. Těšíte se na Alien: Isolation? Jaká hra se vám s těmito zabijáky líbila?
Za podporu během zpravodajství GamesCom 2014 děkujeme: |
---|
Redaktoři CDR.cz během zpravodajství používají výkonný Ultrabook™ Fujitsu T904.
Diskuse ke článku ROZHOVOR – Al Hope bere vývoj Alien: Isolation jako velkou srdcovku [GC 2014]