[GC 2013] ROZHOVOR - Chris Cook: Wargaming vám nabízí herní svobodu
- Jak se připravujete na blížící se vydání World of Warplanes?
"Začal bych tím, že jsme momentálně neuvěřitelně nadšení. Včera jsme oznámili datum vydání, které je tedy stanoveno na 25. září pro CIS země a na 26. září pro Evropu a Severní Ameriku. World of Warplanes se v současnosti nachází ve fázi otevřené bety, a tak tomu bude ještě další měsíc.
Bylo to úžasné dobrodružství, protože od fáze uzavřené bety do otevřené se hra neuvěřitelně rozrostla. Od chvíle, co jsme začali zvát hráče, se do hry zaregistrovalo přes 3 miliony lidí. A když se podíváte, kde se titul nacházel na svém počátku, a porovnáte si to s otevřenou betou, která už spěje k samotnému vydání, uvidíte ohromné množství změn a úprav, kterými prošel.
Podíváte-li se na grafickou stránku a porovnáte ji s tím, co jsme ukazovali například vloni v San Franciscu na GDC nebo ještě předtím na E3, jistě si všimnete neuvěřitelného zlepšení. A aby hra nejenom vypadala dobře, ale i se dobře ovládala, silným vyladěním prošlo i ovládání, abychom nabídli možnost výběru v případě, že byste raději hráli myší, na klávesnici, na gamepadu, joysticku nebo flight sticku.
Bylo pro nás důležité dát hráčům svobodu volby, aby jim hra mohla nabídnout přesně to, co od ní očekávají. Vlastně z filosofického hlediska byla už od začátku naše společnost zaměřena na to, aby vytvořila záležitost, která nejenom skvěle sedne do Wargaming univerza, ale aby zároveň nabídne něco zcela unikátního. World of Warplanes touto cestou definitivně kráčí."
- Jakým způsobem chcete přilákat k World of Warplanes nové hráče a ty, kteří momentálně hrají World of Tanks?
"Další věc, že které jsme nadšeni, je myšlenka spojení všech našich her pod jedno univerzum. Toho chceme docílit, jak už jste možná i někde slyšeli, sjednocením prémiových účtů. Řekněme, že ve World of Tanks si pořídíte goldy, abyste si aktivovali prémiový účet – tím si násobíte množství zkušeností a kreditů z účastněných bitev. Nezískáváte nad ostatními výhodu, ale docílíte svých zdrojů rychleji. A tuto ideu sjednocených účtů přenášíme do World of Warplanes tak, aby se přenášely mezi oběma hrami. Pokud jste tedy primárně hráč World of Tanks a platíte pět dolarů měsíčně za prémiák, bude aplikovaný ve World of Tanks i World of Warplanes, ale nemusíte za něj platit dvakrát.
Tím bychom chtěli docílit toho, aby hráčům, kteří nejsou tolik zaujatí World of Warplanes , nebo to jde mimo ně, řekli: ,Hele, měl bys to zkusit. A jestli jo a jsi zarytý hráč World of Tanks, půjde to ve tvůj prospěch.‘ Z téhle možnosti jsme nadšení, dokonce jsme sjednocené účty aplikovali o něco dřív a půjdou do hry rovnou po GamesComu. A jakmile to půjde do hry na konci září naostro, napojí se to zpět na zakupování goldů. Momentálně se těšíme z toho, že open betu hraje pravidelně hodně lidí, kterým tato možnost propojených her dá do začátku skvělý náboj."
- Máte nějaké inovace, které jste do hry přidali v poslední době, na které se můžeme těšit?
"Měl jsem možnost sledovat tuto hru od jejího počátku a od té doby si ušla velmi dlouhou cestu a stále se zlepšuje. Každý jednotlivý obsah, který je pro ni vydán, zlepšuje nejenom ovládání a vyvážení mechanismů, ale i jednoduché věci jako grafiku. Všechna oblaka mají například objem a hloubku, které je možné využít v bitvě, všechna letadla odrážejí sluneční svit. Snažíme se hráči nabídnout také strategický zážitek, proto když vletíte například do oblak, jen stěží něco vidíte. Nepřátelé toho mohou využít ve svůj prospěch, aby se vám skryli, a vy takto také můžete setřást řadu z nich.
Ještě před pár měsíci takto oblaka nefungovala. Všechno je pravidelně vylepšováno a jeden z producentů, které jsme tu měli na GamesComu, dokonce mluvil o tom, že v příštím obsahu bude vylepšen vzhled vody. To všechno dokazuje odhodlání vývojářského týmu, že neustále hledají způsoby, jak by se ještě dala hra zdokonalit, protože jsme skutečně společnost, která se stará o to, aby její produkty byly tak dobré, jak jen mohou být."
- World of Tanks a World of Warplanes jsou jako bratr a sestra. Jak jste se inspirovali první hrou při vývoji World of Warplanes?
"Ve hře jsou vlastně dvě možnosti, jak vyhrát bitvu. Můžete buďto zničit všechny hráče v nepřátelském týmu, anebo se zaměřit na pozemní jednotky, což je skvělá novinka. Naše tituly jsou zaměřené na PvP, ale jedna z úžasných věcí na World of Warplanes je právě tento PvE element. Když chcete ve World of Tanks vyhrát bitvu, musíte zabrat nepřátelskou bázi, nebo zničit ostatní tanky. Ve World of Warplanes se držíme stejného nápadu zničit ostatní letouny, ale protože jste neustále v pohybu, nemáte příležitost obsadit nějakou základu, takže jako kompenzace zde slouží pozemní cíle.
Ve hře máme lehké letouny, těžké letouny a letadla se zaměřením na pozemní jednotky, které nepřítel svým způsobem ovládá, a když jich zničí dostatek, může vyhrát bitvu. Takže, pokud jste dostatečně vychytralí, lze teoreticky porazit nepřátelský tým, aniž byste škrábli jakékoliv nepřátelské letadlo."
- Jaký jste použili engine?
"To je zajímavá otázka. Jedná se v podstatě o náš vlastní engine. Vloni jsme odkoupili společnost BigWorld, jak jste se mohli možná doslechnout a využili jsme je k úpravě našeho vlastního enginu a jeho infrastruktury. A protože jsme je odkoupili, integrovali jsme jejich technologii i do té naší. Takže se jedná o takovou dvojí kombinaci."
- Plánujete konzolovou verzi?
"Momentálně se na konzole soustředíme jen s World of Tanks pro Xbox 360. Ale jak se říká – nikdy neříkej nikdy. Nové platformy jsou vždy v našem velkém zájmu, takže se rozhlížíme po různých cestách, jak bychom na ně mohli přenést naše tituly, ale momentálně se soustředíme na to, abychom Warplanes vydali na PC. Jedná se o skvělou hru a jakmile bude úspěšně venku a rozvineme ji o další obsah, pak se teprve budeme rozhlížet, kam dál."
- Jaké jsou vaše ambice na progamingové scéně?
"Samozřejmě, ale jak už jsem říkal, musíme hru nejprve vypustit a postarat se o to, aby byla skvělá. Jakmile se dostaneme do tohoto bodu, pak se budeme ohlížet na esporty a kompetitivní hraní. Na esporty společnost klade velký důraz, čili by mě nepřekvapilo, kdyby náš nový produkt jednou skončil na této úrovni."
- Počítáte někdy v budoucnu se spojením všech tří her (Tanks, Warplanes, Warships) v jeden velký titul?
"Je to velká výzva. Přirozeně bychom toho rádi docílili, ale jedná se o otázku vybalancování hry, jestli mi rozumíte. Pokud jste v tanku a někdo další v letadle, jakou proti němu máte šanci? Co letadlu brání odletět pět tisíc stop do vzduchu a na tank shodit bombu. To by nebyla zábava. Pokud se podíváme na samotný gameplay, mapy pro World of Warplanes jsou obrovské, protože letadla létají rychle, zatímco mapy ve World of Tanks jsou tak desetkrát menší, protože tanky jsou pomalé.
Nechceme, aby se hráč ocitl s tankem na obrovské mapě pro letadla, kde by mu trvalo doslova hodinu přejet z jednoho konce na druhý. Řekl bych ale, že náš vývojářský tým se neustále snaží najít cestičku k vyvážení této složky a najít způsob, aby to bylo možné. Musíme se ujistit, že ať už jste v tanku, v letadle nebo na lodi, nabídneme vám bezpodmínečně zábavný zážitek. Dokud si tímto nebudeme jisti, nemyslím si, že bychom všechny tři tituly spojovali v jeden."
Diskuse ke článku [GC 2013] ROZHOVOR - Chris Cook: Wargaming vám nabízí herní svobodu