CDR.cz - Vybráno z IT

Samoučící umělá inteligence DeepMind hodlá prorazit ve Starcraftu II

Starcraft Deepmind
Mezi jedny z nejúspěšnějších značek esportu patří už téměř 20 let série Starcraft. Jedná se tak o skvělou příležitost, kde posunout hranice samoučící umělé inteligence DeepMind. Spolupráci ohlásil Blizzard ve spojení s Googlem na letošním Blizzconu.

Zařízení pro vývoj algoritmů umělé inteligence, DeepMind, začal jako pouhý startup, který v roce 2014 odkoupil samotný Google. Jedná se o samoučící systém, který se snaží vyřešit problematiku bez zásahu člověka. Právě videohry jsou ideálním způsobem, jak docílit určitého cíle s možností získávat feedback k jednotlivým prvkům skrze skóre.

Vloni tento přístroj slavil úspěch, když se stal prvním programem schopným porazit profesionálního hráče GO. Jedná se o daleko komplexnější verzi světoznámých Šach, pocházející z Číny z doby okolo 2. tisíciletí před naším letopočtem. Svůj úspěch dokázal DeepMind posléze reprodukovat i proti několika dalším hráčům.

Starcraft Legacy 03Starcraft 16

Dalším milníkem, kterého se společnost rozhodla dosáhnout, je jedna z nejkomplexnějších videoher současného e-sportu, která slaví úspěchy už od roku 1998. Spolupráce mezi Google DeepMind a Starcraftem II ohlásila společnost Blizzard Entertainment na čerstvě proběhlém Blizzconu.

„Je to možná překvapení, ale bez ohledu na to, že boti provedou více akcí za minutu než lidský hráč, stále mají podprůměrný micro-management. Boti mají rychlejší individuální kontrolu nad jednotkami, které jim umožňují lépe využívat technik ve stylu hit-and-run (zranit a utéct), ale rozhodování kde; kdy; jak zaútočit a kdy utéct, je stále problém,“ osvětluje Blizzard problematiku umělé inteligence.

Starcraft 17

Přestože Starcraft II oplývá jistou formou umělé inteligence, tak byla pouze připravena čistě pro účely dané hry, přičemž nedosahuje ani zdaleka takových schopností, které by se mohly rovnat s profesionálními hráči. DeepMind se oproti tomu bude hraní postupně učit.

 „Starcraft je zajímavým testovacím prostředím pro současný vývoj umělé inteligence, jelikož přináší užitečný můstek k problémům v reálném světě. Dovednosti, které subjekt provádí v herním prostředí při hraní Starcraftu, lze snadno přenést do úkonů ve skutečném světě,“ vysvětlují DeepMind na svém blogu.

Největším problémem by mohl být nejen micro-management jednotek (tedy ovládání každé jednotky zvlášť k docílení výhodnějších pozic), ale údajně také blafování a uvažování nad tím, co protihráč v dané chvíli dělá či ne. Informace získané z prozkoumávání si musí program nejen zapamatovat, ale také dopočítat možné cesty, které protihráč z dané pozice může učinit. Předchozí výzvy (deskovky) nabídly programu kompletní přehled nad situací, v této videohře je postup protihráče zahalen a je nutné dbát na detaily.

Dále se nejedná o tahovou hru, jako tomu bylo v předchozích případech, ale o real-time strategii, která vyžaduje propočítávání v reálném čase, přičemž je i odezva jedním z největších nepřátel v porovnání s profesionálními hráči.

Spolupráce bude probíhat od příštího roku za plné podpory Blizzardu, který pro zařízení vytvoří speciální modifikace, umožňující lépe monitorovat a rozšiřovat umělou inteligenci. Mezi ně se řadí i komplexní herní scénáře, které vyžadují od DeepMind flexibilní přemýšlení.

Projekt se bude učit sbírat data skrze zjednodušený interface do RGB barev, z nichž jednotlivé části obrazovky reprezentují jiné informace, tedy typ jednotek; příslušnost k frakci; viditelnost a zdraví. Viz video výše. 

Diskuse ke článku Samoučící umělá inteligence DeepMind hodlá prorazit ve Starcraftu II

Čtvrtek, 26 Leden 2017 - 21:01 | Neznalek | http://www.urbandictionary.com/define.php?term=...
Středa, 9 Listopad 2016 - 06:40 | Zett | http://ssjc.ujc.cas.cz/search.php?hledej=Hledat...
Úterý, 8 Listopad 2016 - 20:40 | HKMaly | Slo by ty "zjednodusene obrazovky"...

Zobrazit diskusi