"... karbonových vláken. Proto není divu, že jejich nejnovější výrobek, kompozit uhlíkových vláken, ..."
Jaký je rozdíl mezi "karbonovým" vláknem, a "uhlíkovým" vláknem? Asi žádný, ne? Spíš to je jen zmatení termitů, ee teda termínů.
+1
+36
-1
Je komentář přínosný?
"... karbonových vláken.
John Douberro https://cdr.cz/profil/john-douberro
2. 6. 2016 - 09:59https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuse"... karbonových vláken. Proto není divu, že jejich nejnovější výrobek, kompozit uhlíkových vláken, ..."
Jaký je rozdíl mezi "karbonovým" vláknem, a "uhlíkovým" vláknem? Asi žádný, ne? Spíš to je jen zmatení termitů, ee teda termínů.https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuse#comment-896131
+
asi ztraceno v překladu :) - carbon fibre -> uhlíkové vlákno :)
stane se
to "kapsuly" taky pobavilo
+1
-24
-1
Je komentář přínosný?
asi ztraceno v překladu :) -
doomcz https://cdr.cz/profil/doomhammer
2. 6. 2016 - 10:09https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuseasi ztraceno v překladu :) - carbon fibre -> uhlíkové vlákno :)
stane se
to "kapsuly" taky pobavilohttps://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuse#comment-896140
+
Já jsem tady už jednou psal, že používání slova "karbonový" je jazykové buranství, ale to víte, dneska může na Internetu publikovat opravdu každý.
+1
-18
-1
Je komentář přínosný?
Já jsem tady už jednou psal,
Gath G https://cdr.cz/profil/ggeal
2. 6. 2016 - 10:45https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuseJá jsem tady už jednou psal, že používání slova "karbonový" je jazykové buranství, ale to víte, dneska může na Internetu publikovat opravdu každý.https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuse#comment-896191
+
Asi jako když se místo hořčíku používá magnesium (magnesiový rám, magnesium pro horolezce,...). Holt někdo musí být světový :(
+1
+23
-1
Je komentář přínosný?
Asi jako když se místo
Patrik Chrz https://cdr.cz/profil/patrikchrz
8. 6. 2016 - 08:16https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuseAsi jako když se místo hořčíku používá magnesium (magnesiový rám, magnesium pro horolezce,...). Holt někdo musí být světový :(https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuse#comment-899193
+
Jenze "magnesiovy" je aspon spravne, kdezto karbon je skutecne obdobi z prvohor, ten material se jmenuje carbon :-)
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Jenze "magnesiovy" je aspon
petr22 https://cdr.cz/profil/petr22
13. 7. 2016 - 16:13https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuseJenze "magnesiovy" je aspon spravne, kdezto karbon je skutecne obdobi z prvohor, ten material se jmenuje carbon :-)https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuse#comment-910189
+
Nemyslim si, ze je to dobry napad, z mnoha duvodu;
Porovnani klasicke dopravy .vs. "potrubni posta"
Oboji potrebuje:
-tunel
-nastupni stanice
Coz jsou investicne nejnarocnejsi prvky, ale s relativne jednoduchou udrzbou. Pricemz potrubka bude min. o 30% drazsi.
Potrubka potrebuje navic
- vzduchotesnost + presnost zpracovani tunelu
- jeste jednou vzduchoTESNOST - reseni stanic ??
- cim delsi tunel, tim "pruzneji" se sloupec vzduchu tlacici kapsuli chova => omezeni vzdalenosti generatoru tlaku/podlaku od kapsule
- problematicke rizeni tlaku v potrubi pri delsich vzdalenostech a nekolika generatorech tlaku
- MASIVNI ztraty energie diky nelaminarnimu proudeni vzduchu v potrubi
- velmi neprakticka, nevzhledna a problematicka stavba "drahy" nad povrchem
- udrzba "tesnosti" drahy
- odstupy "kapsulovych" souprav mezi sebou - ??? - frekvence dopravy
Dokazu pochopit, ze se nekdo zabyval necim takovymto v roce 18XX, kdy to s elektrinou, s jejim rozvodem zvlaste, bylo takove velijake. Dnes, kdy se ztraty rozvodu pocitaji v jednotkach % mi unika smysl takoveho pocinu.
Budoucnost patri magnetickemu polstari pro vetsi rychlosti/vzdalenosti, pro mensi rychlosti jednokolejky, evtl. kombinace obojiho.
Kapsle - ano, pro male rozmery, 3D dopravu (pokud nekdo nema vycvik stihace, asi by si ublinkl... ;) - proste potrubni posta.
Pro dopravu pasazeru, alespon co za mne - rozhodne ne.
+1
-37
-1
Je komentář přínosný?
Nemyslim si, ze je to dobry
PeZa PeZa https://cdr.cz/profil/peza
2. 6. 2016 - 10:35https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuseNemyslim si, ze je to dobry napad, z mnoha duvodu;
Porovnani klasicke dopravy .vs. "potrubni posta"
Oboji potrebuje:
-tunel
-nastupni stanice
Coz jsou investicne nejnarocnejsi prvky, ale s relativne jednoduchou udrzbou. Pricemz potrubka bude min. o 30% drazsi.
Potrubka potrebuje navic
- vzduchotesnost + presnost zpracovani tunelu
- jeste jednou vzduchoTESNOST - reseni stanic ??
- cim delsi tunel, tim "pruzneji" se sloupec vzduchu tlacici kapsuli chova => omezeni vzdalenosti generatoru tlaku/podlaku od kapsule
- problematicke rizeni tlaku v potrubi pri delsich vzdalenostech a nekolika generatorech tlaku
- MASIVNI ztraty energie diky nelaminarnimu proudeni vzduchu v potrubi
- velmi neprakticka, nevzhledna a problematicka stavba "drahy" nad povrchem
- udrzba "tesnosti" drahy
- odstupy "kapsulovych" souprav mezi sebou - ??? - frekvence dopravy
Dokazu pochopit, ze se nekdo zabyval necim takovymto v roce 18XX, kdy to s elektrinou, s jejim rozvodem zvlaste, bylo takove velijake. Dnes, kdy se ztraty rozvodu pocitaji v jednotkach % mi unika smysl takoveho pocinu.
Budoucnost patri magnetickemu polstari pro vetsi rychlosti/vzdalenosti, pro mensi rychlosti jednokolejky, evtl. kombinace obojiho.
Kapsle - ano, pro male rozmery, 3D dopravu (pokud nekdo nema vycvik stihace, asi by si ublinkl... ;) - proste potrubni posta.
Pro dopravu pasazeru, alespon co za mne - rozhodne ne.https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuse#comment-896164
+
Pokud si dobre pamatuju tak zarizeni nema byt pohaneno stlacenym vzduchem, tunel je ta tam ciste kvuli podtlaku aby se snizil odpor a zvysila rychlost vozidla.
+1
+33
-1
Je komentář přínosný?
Pokud si dobre pamatuju tak
xrodney https://cdr.cz/profil/rodney
2. 6. 2016 - 10:42https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskusePokud si dobre pamatuju tak zarizeni nema byt pohaneno stlacenym vzduchem, tunel je ta tam ciste kvuli podtlaku aby se snizil odpor a zvysila rychlost vozidla.https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuse#comment-896185
+
Rekl bych ze z jedne strany bude podtlak a z druhe strany pretlak. Je samozrejmy ze to nebude zastavovat na kazdym kilometru a jak bylo receno Bratislava-Viden je idealni pro zacatek uvadeni teto technologie do praxe. Vyhodou teto trasy Bratislava-Viden je idealne rovna a relativne kratka trasa, dalsi budou mnohem delsi. Dalsi stanice ma byt Brno, Praha, Varsava a ted si nejsem jisty jestli Ostrava.
+1
-33
-1
Je komentář přínosný?
Rekl bych ze z jedne strany
JVc https://cdr.cz/profil/jvc
2. 6. 2016 - 15:11https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuseRekl bych ze z jedne strany bude podtlak a z druhe strany pretlak. Je samozrejmy ze to nebude zastavovat na kazdym kilometru a jak bylo receno Bratislava-Viden je idealni pro zacatek uvadeni teto technologie do praxe. Vyhodou teto trasy Bratislava-Viden je idealne rovna a relativne kratka trasa, dalsi budou mnohem delsi. Dalsi stanice ma byt Brno, Praha, Varsava a ted si nejsem jisty jestli Ostrava.https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuse#comment-896566
+
Jistě, zepředu bude logicky přetlak, protože se vozidlo tím médiem bude pohybovat a část ho bude tlačit před sebou, dokud neproklouzne po stranách, ale to nemá nic společného se způsobem pohonu, jak se PeZa PeZa zřejmě mylně domnívá. ;)
+1
-28
-1
Je komentář přínosný?
Jistě, zepředu bude logicky
Gath G https://cdr.cz/profil/ggeal
4. 6. 2016 - 11:02https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuseJistě, zepředu bude logicky přetlak, protože se vozidlo tím médiem bude pohybovat a část ho bude tlačit před sebou, dokud neproklouzne po stranách, ale to nemá nic společného se způsobem pohonu, jak se PeZa PeZa zřejmě mylně domnívá. ;)https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuse#comment-897511
+
Nemluvě o potenciálu pro úsporu paliva - řekl bych, že když tam toho vzduchu bude tisíckrát méně, ztráty třením budou výrazně nižší.
[Ehm...pardon, to bylo na pana Gajdíka... ;)]
+1
-25
-1
Je komentář přínosný?
Nemluvě o potenciálu pro
Gath G https://cdr.cz/profil/ggeal
2. 6. 2016 - 10:48https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuseNemluvě o potenciálu pro úsporu paliva - řekl bych, že když tam toho vzduchu bude tisíckrát méně, ztráty třením budou výrazně nižší.
[Ehm...pardon, to bylo na pana Gajdíka... ;)]https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuse#comment-896197
+
Vakuove vlaky su buducnost (aj ked velmi vzdialena). Je jedno ako technicke prekazky lezia na ceste, ale prinos je neodiskutovatelny. Predstavte si trasu Johanesburg - Londyn za 45min. Cestovna rychlost 23Mach. To sa proste neda dosiahnut beznou dopravou.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Vakuove vlaky su buducnost
Nox https://cdr.cz/profil/nox
5. 7. 2016 - 13:17https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuseVakuove vlaky su buducnost (aj ked velmi vzdialena). Je jedno ako technicke prekazky lezia na ceste, ale prinos je neodiskutovatelny. Predstavte si trasu Johanesburg - Londyn za 45min. Cestovna rychlost 23Mach. To sa proste neda dosiahnut beznou dopravou.https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuse#comment-907845
+
Toho comixoveho vibrania nebylo na celem svete dost ani na jeden vagon.
+1
+30
-1
Je komentář přínosný?
Toho comixoveho vibrania
HKMaly https://cdr.cz/profil/hkmaly
2. 6. 2016 - 19:26https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuseToho comixoveho vibrania nebylo na celem svete dost ani na jeden vagon.https://cdr.cz/clanek/slovaci-prinesou-svetu-vibranium-no-vazne/diskuse#comment-896761
+
"... karbonových vláken. Proto není divu, že jejich nejnovější výrobek, kompozit uhlíkových vláken, ..."
Jaký je rozdíl mezi "karbonovým" vláknem, a "uhlíkovým" vláknem? Asi žádný, ne? Spíš to je jen zmatení termitů, ee teda termínů.
asi ztraceno v překladu :) - carbon fibre -> uhlíkové vlákno :)
stane se
to "kapsuly" taky pobavilo
Já jsem tady už jednou psal, že používání slova "karbonový" je jazykové buranství, ale to víte, dneska může na Internetu publikovat opravdu každý.
Asi jako když se místo hořčíku používá magnesium (magnesiový rám, magnesium pro horolezce,...). Holt někdo musí být světový :(
Jenze "magnesiovy" je aspon spravne, kdezto karbon je skutecne obdobi z prvohor, ten material se jmenuje carbon :-)
Nemyslim si, ze je to dobry napad, z mnoha duvodu;
Porovnani klasicke dopravy .vs. "potrubni posta"
Oboji potrebuje:
-tunel
-nastupni stanice
Coz jsou investicne nejnarocnejsi prvky, ale s relativne jednoduchou udrzbou. Pricemz potrubka bude min. o 30% drazsi.
Potrubka potrebuje navic
- vzduchotesnost + presnost zpracovani tunelu
- jeste jednou vzduchoTESNOST - reseni stanic ??
- cim delsi tunel, tim "pruzneji" se sloupec vzduchu tlacici kapsuli chova => omezeni vzdalenosti generatoru tlaku/podlaku od kapsule
- problematicke rizeni tlaku v potrubi pri delsich vzdalenostech a nekolika generatorech tlaku
- MASIVNI ztraty energie diky nelaminarnimu proudeni vzduchu v potrubi
- velmi neprakticka, nevzhledna a problematicka stavba "drahy" nad povrchem
- udrzba "tesnosti" drahy
- odstupy "kapsulovych" souprav mezi sebou - ??? - frekvence dopravy
Dokazu pochopit, ze se nekdo zabyval necim takovymto v roce 18XX, kdy to s elektrinou, s jejim rozvodem zvlaste, bylo takove velijake. Dnes, kdy se ztraty rozvodu pocitaji v jednotkach % mi unika smysl takoveho pocinu.
Budoucnost patri magnetickemu polstari pro vetsi rychlosti/vzdalenosti, pro mensi rychlosti jednokolejky, evtl. kombinace obojiho.
Kapsle - ano, pro male rozmery, 3D dopravu (pokud nekdo nema vycvik stihace, asi by si ublinkl... ;) - proste potrubni posta.
Pro dopravu pasazeru, alespon co za mne - rozhodne ne.
Pokud si dobre pamatuju tak zarizeni nema byt pohaneno stlacenym vzduchem, tunel je ta tam ciste kvuli podtlaku aby se snizil odpor a zvysila rychlost vozidla.
Rekl bych ze z jedne strany bude podtlak a z druhe strany pretlak. Je samozrejmy ze to nebude zastavovat na kazdym kilometru a jak bylo receno Bratislava-Viden je idealni pro zacatek uvadeni teto technologie do praxe. Vyhodou teto trasy Bratislava-Viden je idealne rovna a relativne kratka trasa, dalsi budou mnohem delsi. Dalsi stanice ma byt Brno, Praha, Varsava a ted si nejsem jisty jestli Ostrava.
Jistě, zepředu bude logicky přetlak, protože se vozidlo tím médiem bude pohybovat a část ho bude tlačit před sebou, dokud neproklouzne po stranách, ale to nemá nic společného se způsobem pohonu, jak se PeZa PeZa zřejmě mylně domnívá. ;)
Nemluvě o potenciálu pro úsporu paliva - řekl bych, že když tam toho vzduchu bude tisíckrát méně, ztráty třením budou výrazně nižší.
[Ehm...pardon, to bylo na pana Gajdíka... ;)]
Vakuove vlaky su buducnost (aj ked velmi vzdialena). Je jedno ako technicke prekazky lezia na ceste, ale prinos je neodiskutovatelny. Predstavte si trasu Johanesburg - Londyn za 45min. Cestovna rychlost 23Mach. To sa proste neda dosiahnut beznou dopravou.
Toho comixoveho vibrania nebylo na celem svete dost ani na jeden vagon.
Mam pocit, ze treba ustredi Avengers (vyskova budova pancerovana vibraniem) je ponekud vetsi nez zeleznicni vagon........
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.