CDR.cz - Vybráno z IT

Správa firemního FB: Krocení obsahu/reálný dopad na byznys?

Být vidět a získávat nové klienty. Co to znamená? Nechat si navrhnout pěkné webovky, naplnit je kvalitním obsahem, najmout si SEO odborníky, najít někoho na PPC a pak je tady Facebook a s tím se to musí jo umět!
PR článek

Nemalé procento „businessu“ probíhá skrze sociální sítě. Z paty si to netaháme – psali jsme o tom dokonce studii s názvem Generace Petra Pana: A marketingu odzvonilo? Ano i ne, citující mnoha aktuálních předních tuzemských a světových zdrojů.  

Na konkrétních příkladech vám prozradíme, jak ho efektivně spravovat, aby skutečně napomáhal plnění byznysového plánu.

Školení z vás mistra neudělá. Anebo ano?

Pravděpodobně jste se začali o svět sociálních sítí více zajímat. Navštívili jste nejedno školení, kde vám prozradili, že facebooková stránka má být aktivní a měly by se na ní objevovat nové příspěvky. Nějakou dobu jste to zkoušeli plácat sami.

Z hromady příspěvků, nad jejichž obsahem jste více či méně přemýšleli, se staly „virální“ možná tak dva. Počet fanoušků vaší stránky se zastavil na poměrně nízkém čísle a ne a ne se pohnout. Dostali jste se do slepé uličky. Co teď?

Jak to děláme my?

V první řadě u nás v Aiře nikomu netvrdíme, že umíme zázraky. Nicméně někdy se nám to přeci jen podaří. Třeba nedávno jsme rozpohybovali facebook známé cestovní kanceláře ESO travel, která se soustředí na poznávací a pobytové zájezdy i luxusní plavby po moři. Za pouhých jedenáct měsíců jsme se dostali z nuly na neuvěřitelných šest tisíc fanoušků. Přečíst si o tom můžete v článku naší copywriterky Petry.

Jak se nám to povedlo? Kromě toho, že jsme definovali účinnou obsahovou strategii a nad sdělením jednotlivých příspěvků důkladně přemýšleli, otestovali jsme si, co na naše fanoušky platí a jak je v rámci profilu na fb „rozpohybovat“. Výsledky na sebe nenechaly proto dlouho čekat.

Umíme obsah, grafiku i fotky

Kromě poutavého, vtipného a cíleného obsahu si zvládneme nafotit také vlastní fotky. Abychom neplácali jen tak do prázdna, odkážeme vás na facebookový profil Originálních hospodských brambůrků. Tady se můžete sami přesvědčit o tom, že obsah, doplněný o kreativní fotografie opravdu táhne. Kromě fotek zvládáme mixovat i jednotlivé grafické styly.

Třeba tady jsme provedli klientské focení a mícháme styl ručně kresleného, pop artem inspirovaného vizuálu s typicky pop artovými obrázky. Ukazujeme život firmy, poutáme obsah z blogu a nenuceně se připomínáme tematickými příspěvky. Více o projektu Datahelp se dočtete v naší case study.

Mapujeme cestu kolem světa i život trubky

Už výše jsme se zmínili o správě facebookového profilu společnosti ESO travel. Protože se nám zavedené postupy osvědčily, troufli jsme si na o něco náročnější oříšek. Profil, který mapuje exkluzivní cestu kolem světa. Pravidelně zde ukazujeme unikátní obsah z privátní cesty letadlem, poutáme články, připomínáme se našemu publiku a celkově tak podporujeme brand ESO travel. Jako pomůcku pro doprodej last minute zájezdů spravujeme také podpůrný kanál Chci za exotikou.

Ale abyste si nemysleli, že řešíme jenom cestování anebo brambůrky, poradit si umíme i s netradičními tématy. Skvělým příkladem je třeba Život trubky. Ne, opravdu nejde o blog naivní patnáctileté studentky, ale o web a podpůrný fb profil globálně působící obchodní společnosti, která se specializuje na výrobu a prodej ocelových trubek a potrubí. My se přesvědčili, že i život trubky může být fajn a cool. A vy se o tom můžete přesvědčit tady. Profil jsme pomohli založit, rozpohybovat a dát mu ten správný „drajv“.

Makáme také na vlastních projektech

Při spravování firemních profilů se rozhodně nenudíme. Zároveň ale nezanedbáváme ani naše interní projekty. Skvělým příkladem budiž třeba fb profil Chci procestovat celý svět, který je podpůrným kanálem pro náš interní portál Cestovinky.cz. Dalším z neméně zajímavých fb počinů je i profil Ameika.cz, který má v současné době necelých 8 tisíc fanoušků. Asi vás nepřekvapí, že i tady jsme začínali od nuly.

Chcete být podobně úspěšní? Dejte nám o sobě vědět a my se vašeho facebookového profilu zhostíme s grácií sobě vlastní. Více o tom, jak spravujeme firemní fb profily se dočtete tady. Ať už se správy facebooku zhostíte sami anebo tuhle aktivitu necháte na odbornících, počítejte s tím, že efekt sice není tak rychlý, jako například u PPC kampaní, kvalitní profil může ale stabilně přivádět nové návštěvníky a zvyšovat povědomí o vaší firmě.