Starbucks ujel vlak s NFT a ukončuje Odyssey. Nahradí ho Nifty
Kávový gigant, který zvykl své zákazníky na vysokou kvalitu a inovace v oblasti kávy, si s tímto novým projektem trochu zaběhl do neznámých vod. I když Odyssey nabízel sběratelské NFT spojené s kávou a gamifikoval systém odměn, jeho spuštění v beta verzi až koncem roku 2022 bylo pozdě v porovnání s vrcholem zájmu o NFT. Zatímco jiné značky se snažily využít NFT zejména k rychlému zisku, u Starbucks se zdálo, že chtěl více zapojit své členy do interaktivního prostředí spojeného s kávou.
Steve Kaczynski, vedoucí komunity Odyssey, zdůraznil důležitost komunity a propojení lidí napříč různými lokalitami díky programu. Avšak, i přes tyto snahy a pozitivní ohlasy, se zdá, že Starbucks s programem Odyssey přišel pozdě na NFT vlak, kterým již značky i spotřebitelé dávno odjeli.
Zdroj: Shutterstock
S brzkým datem ukončení programu Odyssey a přechodem na tržiště Nifty se Starbucks snaží minimalizovat zmatek a zajistit, aby členové neměli problémy s přístupem ke svým NFT. Tím, že umožňuje členům stáhnout si své razítka a přistupovat k nim přes platformu Nifty, Starbucks snad usnadní proces a zachová přístupnost pro své členy.
Nicméně, zatímco Starbucks přechází na Nifty a uzavírá program Odyssey, je zřejmé, že svět NFT se od té doby změnil. V roce 2024 jsou značky i spotřebitelé mnohem více obeznámeni s oním konceptem a jeho potenciálem. A tak, zatímco Starbucks možná prozkoumával nové možnosti a interakce s odměnami ve svém programu Odyssey, svět NFT už pokračuje dál, hledajíc nové možnosti a aplikace pro digitální sběratelské předměty.