Stormdivers jsou další variací na Battle Royale, tentokrát se superschopnostmi
V současném herním průmyslu můžeme pozorovat sezonní období, kdy v jednu danou chvíli vždy frčí určitý žánr. Zpoza všech koutů světa a dveří vývojářských studií se posléze linou variace stejného žánru, které věří, že přinášejí něco inovativního, co dokáže prorazit žebříčky prodejnosti a srazit hřebínek titulům, které si do té doby myslely to samé.
Není to však vždy vina vývojářských studií, ale také investorů, kteří chtějí při pitchování slyšet líbivá slova, o kterých se domnívají, že jim jejich investici navrátí, neboť slyšeli od svých vnoučátek, že to či ono zrovna frčí. Bohužel je ale vývoj her vždy během na dlouhou trať, a než je takový nový zástupce žánru dopečen, mnohdy přichází na trh mezi tucet tuctů podobných značek.
Otázkou je, zda je posunem v herním průmyslu tendence vývojářů posunout daný žánr o kousek dále nebo vymyslet vlastní principy a inovativní prvky. Koneckonců, ještě před pár lety byly všechny střílečky pouhými kopírkami legendárního Dooma, a dnes už se jedná o naprosto plnohodnotný žánr, nad kterým se nikdo více nepozastavuje. Na podobné téma se přes pár měsíci rozpovídal kolega Pavel Vevera.
Stormdivers jsou dalším titulem, které se pokouší inovovat žánr Battle Royale. Inovativním prvkem zde v tomto případě jsou superschopnosti, kterými by měla oplývat každá z postav. Stormdivers se v tuto chvíli stihli představit pouze v krátké upoutávce, která je nabitá akcí za doprovodu dobře zvolené hudby.
Základní premise hry se opět točí okolo výsadku skupiny do uzavřeného prostoru, který se v průběhu hry stále více ztenčuje a staví všechny přeživší proti sobě, aby na konci hry povstal vítězný jednotlivec. Oblast je postupně zžírána nanoboty, kteří se pokoušejí rozložit a získat veškerou technologii za účelem prodeje na černém trhu. Do jejich rozkládajících oblak, postupně omezující hratelné pole, nejspíš nebude radno se dostat.
Úkolem každého hráče bude v hratelné oblasti nalézt jednotlivé kousky technologie, a vylepšit jimi svůj oblek. Může se jednat o augmentace všeho druhu, poskytující neviditelnost, rychlý běh, nadpřirozenou sílu, jetpack a podobně. Titul by měl být výrazně svižnější a různorodější než ostatní zástupci z žánru battle royale.
Přítomnost různých augmentací, které mohou tímto způsobem radikálně měnit hratelnost, může titulu značně pomoci v konkurenceschopnosti proti ostatním hrám. Není nic snazšího, než na inovativní mechaniky nadcházejících her zareagovat augmentací obleku, která by jakoukoliv nápaditou mechaniku nahradila a zároveň tak kompenzovala.
Za titulem stojí finské studio Housemarque, které doposud tvořilo arkádové tituly jako Resogun nebo Nex Machina. Myšlenka ke tvorbě titulu údajně inspirovala tvůrce již před třemi lety, když viděli ukázku blíže nespecifikované střílečky ze třetí osoby, která připomínala kombinaci Smash Bros. a The Hunger Games.
Vydání Stormdivers by mělo vejít do stavu předběžného přístupu letos v zimě, popřípadě začátkem roku 2019. Jedinou potvrzenou platformou je v tuto chvíli Windows PC.
Diskuse ke článku Stormdivers jsou další variací na Battle Royale, tentokrát se superschopnostmi