CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Stoupne vaše ojetina na ceně? V roce 2035 skončí v EU výroba spalovacích motorů

By mě zajímalo, co udělaj s motorkama, náklaďákama, ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nic, prostě jen budou zvedat spotřební daň na benzín a naftu.
Tohle bude bolet daleko více, než omezení freonů abychom zacelili ozónovou díru.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Čože by robili, spravia sa tam výnimky - odporúčam vygoogliť EU jet fuel tax - navrhli si výnimky na súkromné lety v rámci EÚ a na nákladnú lietadlovú dopravu, čo tvorí 60% letov.

Už len čakám, kedy povedia, že "ekobionaftu"/"ekobiobenzín" si plebs bude môcť kúpiť po roku 203x iba na kolkovanú žiadosť podanú minimálne rok vopred v Bruseli s konkrétnym odôvodnením k akému účelu ich vyžaduje. A samozrejme s podmienkou, že ich nebude spaľovať v ničom inom, než v zariadení spĺňajúcom normu "Euro 8+ MAX Pro" (alebo vyššiu) iba na mieste, kde nie je koncentrovaná populácia živočíchov. Trest za porušenie sa bude odpykávať v ekobiotáboroch.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

V roce 2035 uz zadna EU nebude :-D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Dnesni ojetina bude mit v roce 2035 takovych minimalne 15let, coz znamena, ze uz bude davno ve srotu, cili cena nestoupne.
Bohuzel se pri tom nadavani na EU zapomina na to, o cem ten zakon ve skutecnosti je. Neni o nejakych emisich (ty jsou u aut zcela zanedbatelne), jde o zavislost na fosilnich palivech. Asi kazdy rozumne smyslejici clovek vi, ze elektromobilita je budoucnost. A vzhledem tomu, co pacha fasisticke Rusko, je potreba to co nejvice prosazovat. Samozrejme, ze jde o tlak na celou infrastrukturu a vyrobu elektriny, nabijecich stanic atd. Bohuzel to jde v rozporu s tim, co se deje ve fasisticku, kde vypinaji jaderne elektrarny, ale nechavaji uhelne, to fakt nevymyslis! Ale skopcaci byli vzdycky pitomci.
Ale realne jde o to, tlacit ne na automobilky, tem je to uplne jedno, ti jsou ti posledni, ale na staty, aby zacaly tvorit infrastrukturu ..... protoze dokud nebude infrastruktura, nemuzou byt elektroauta, to je celkem jasne. Automobilek se to nijak nedotkne, uz ted nabizeji spoustu modelu jako hybridy a plugin hybridy, takze pokud (POKUD!) k tomu dozraje cas, tak to zacnou nahrazovat elektromotory a baterkama ...... ale to je uplne nezavisle na roku 2035, muze to byt treba v roce 2030 nebo taky 2050 .... rok 2035 je signal statum, aby zacaly budouvat infrastrukturu a pokud ji v rozumnem case zbuduji, tak se jakoze zakaze vyroba spalovacich motoru, ale pokud bude infrastruktura a pokud budou elektroauta levnejsi, tak je proste lidi budou kupovat a nic se zakazovat nebude muset ...... ale pokud budou drazsi, nespolehlivejsi nebo nebude infrastruktura, tak se budou auta se spalovacimi motory vyrabet dal. To jim stejne nikdo zakazat, vetsina tech "narizeni" jsou jen doporucujici veci, ktere musi regionalni parlamenty zavest do praxe ...... no a to nezavedou driv nez bude jiste, ze se da zakazat vyroba spalovacich motoru ..... BFU nema smysl panikarit, je to jen durazne doporuceni, ze by to chtelo neco zacit delat na ceste k elektromobilite a snizeni zavislosti na rusku, tot vse .....

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To záleží, jak se člověk o svou ojetinu stará. Když to dopředu plánuje mít jako veterána, jakkoli to v dané době vypadá jako opravdu velká blbost, tak ta ojetina pak opravdu může mít hodnotu, kde když vám to někdo řekne dneska, tak si budete myslet, že je blázen.
Třeba já jsem sebral hrobníkovi z lopaty Feldu Combi v dieselu. Už jsem do ní vrazil na renovaci dobře 100 papírů (plechy, lak, úplatky a tak) a ještě další hromadu vrazím. Jsem magor, já vím, ale povíme si za dalších třeba 15 až 20 let. To auto je jednoduchý jak žebřík a dokáže jezdit na cokoliv, co připomíná naftu. Když na to přijde, pojede i na olej z fritézy, když z toho vycedím strouhanku.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No, nerekl bych, ze dieselova felda je zrovna jednoducha, nesmrtelne jsou MPI. Ale i tak si myslim, ze to je asi jako investice do bitcoinu, NFC, "umeni" a podobnych picovin .... pokud sezenes nekdy nekoho, kdo ti za to zaplati vic nez jsi do toho vrazil + inflace + pozitky, ktere jsi si musel uprit, abys mohl ten vrak udrzovat pri zivote, tak fajn .... ale to, ze se najde blazen, co chce za starou 105ku sto litru, neznamena, ze je nekdo ochoten za takovy krumpl neco za to vubec dat. Jako smyslem jsou treba nejake prelomove auta treba technicky nebo proste aspon nejak zajimave nebo hezke ..... treba stary Mustang vypada hezky, zajimave, technicky na vrcholu te doby. Felda je jenom upraveny postkomunisticky Favorit, nikdy nebude mit zadny z tech atributu prelomoveho auta, prelomove techniky nebo ze by byla snad hezka:o))) Treba i takovy blby trabant mel aspon nejakou zajimavou historii nebo neco, byt bych jej nechtel ani zadarmo, protoze je to proste krumpl, jeden do nejakeho vetsiho muzea, cili staci tak 100 exemplaru celosvetove a to je az az. Ale ta Felda .... to uz radsi toho fanfana:o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Psal jsem někde, že to auto chci prodávat?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ak je to obycajna seriovka, ktorych sa vyrobilo statisice kusov, tak je malo pravdepodobne, ze by jej cena ako zberatelskeho kusu, nejak moc vystrelila. Potencial maju naozaj specialne kusky ako rozne prototypy z predvyroby, raritne upravy, pretekarske specialy, alebo kusy spojene s nejakou historiou / konkretnou slavnou osobou a pod.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zkus koupit Subaru Libero v nějakém slušnějším stavu bez prorezlé kastle a rámu. Ono je celkem jedno kolik kusů se vyrobilo, záleží i na tom kolik se jich dochová. Já zase plánuji za dva roky udělat veterána z pasat B3, nikdy nejel v zimě a je v původním stavu, tedy až na LPG které tam bylo namontováno servisem který patřil k autosalonu a je tedy v autě od nového kusu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Osobne si myslym, ze tych 13 rokov do 2035 je este dlha doba. Elektromobily sa rok co rok zlepsuju, nabijacia infrastruktura sa buduje, energetika sa otaca na eko zdroje, ceny paliv rastu. Za 13 rokov sa to moze vyvinut tak, ze bezny spotrebitel uz nebude mat zaujem o spalovacie auta a uz vobec nie o stare jazdenky. Takze mysliet si, ze budu rast na cene ako zlato, nie je realne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V momentě kdy výrazně klesne poptávka po benzínu a naftě tak ceny paliva mohou napoka setsakra klesat...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemyslym si, ze by ceny paliv nejak moc poklesli. Ropny priemysel ma nejake naklady na tazbu, prepravu a spracovanie ropy a distribuciu paliv. Pri poklese zaujmu znizia objem vyroby ale ceny sa budu snazit udrzat, nemozu ist prilis nizko. Okrem toho cena paliva sa teraz sklada z velkej casti aj zo spotrebnej dane (u nas aj 50%+), casom sa moze este navysit o ne-eko prirazku (politici vedia byt v tomto celkom tvorivy).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Cena paliv už kdysi byla zcela někde jinde. V momentě kdy nebude potřeba pro chod ekonomiky poletí cena dolů zcela zákonitě. I spotřební daň je nepřímo odvislá od ceny zboží (těžko někomu projde spotřební daň 20kč na něco co stojí 5kč) . Proto taky tak dněšní vládě vyhovuje ta cena co je dnes a ignorují její vliv na inflaci (mají z toho vývar na dph a tu spotřební daň prostě nehodlají snižovat).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

> Asi kazdy rozumne smyslejici clovek vi, ze elektromobilita je budoucnost.

Jo, ale ne, dokud elektroauta budou mit vyfuk v nejblizsi uhelce a dokud se na zdroj energie bude plundrovat priroda kvuli par gramum vzacnych kovu.

Dnesni elektroauta nejsou ani o pid ekologictejsi, nez klasika na mrtve dinosaury.

Az budou energy-cells zalozene na He3, tak se muzeme bavit...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hlavně je vtipné jak se všichni dovolávají "budoucnosti" u něčeho co je historicky starší než auta na benzín či naftu,,,,

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Co jsem pochytil od lidí s malými dětmi, elektromobily jsou problém. Pokud se jede delší trasa a dítě usne, je svaté pravidlo nezastavovat, ať se neprobudí. Pokud má ale vůz baterii co se musí nabíjet každých pár set kilometrů, máte problém. Obávám se, že to nařízení přišlo od lidí, co nejsou v kontaktu s běžnou populací.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A ty si vážně myslíš, že tohle ty ignorantský kokoty zajímá?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Samozřejmě, že nemyslím. Jen jsem to chtěl napsat trochu diplomatičtěji.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Lol, az bude takova naprosta kravina jako to, ze nemuzes jet v kuse 1000km, coz by snad nikdo soudny nikdy nemel delat, zvlaste kdyz veze deti!!!, jako nejvetsi problem elektromobility, tak se muzeme bavit:o)))))

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak on je taky dost rozdíl mezi tím když s normálním autem dojedu 600km a pak za 5 mninut natankuju na každém rohu a mohu zas jezdit celej týdenm dva do práce aniž bych řešil jestli dojedu. Oproti verzi kdy dojedu 200-250 (z Prahy do Brna o fous) a pak to musím někde několik hodin nechat stát nebo to nabit "rychle" do poloviny a v půlce hledat další místo kde to rychle nabiju, nehlede na to, že to nedělá bateriím zrovna dobře. Taky se mi nestane že by se mi po 10 letech do nádrže vešlo o 10litrů míň benzínu, nebo že by nová nádrž stála jako celé auto...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

OMG a co asi pisu ne? Elektroauta budou (bez ohledu na rozhodnuti EU) AZ V DOBE, kdy budou mit realny dojezd, tankovani bude otazkou nekolika minut na kazdem rohu, baterky nicim takovym nebudou trpet a baterka vydrzi celou moralni zivotnost auta nebo dalsich komponent ...... TO ZATIM NENI. Ale jednou bude a az pak teprve bude elektroauto ALTERNATIVOU ke spalovacim motorum. A az teprve POTOM se muze zacit o nejakem vymahani a ruseni spalovacich motoru. Ted to vubec neni na stole, tohle "narizeni", ktere neni nijak nikde vymahatelne, je jen administrativni krok k tomu, aby automobilky (ty vlastne ani tak ne) a hlavne staty donutil k inovacim a rozsirovanim infrastruktury, stavbe jadernych elektraren a jinych ekologickych zpusobu vyroby energie, stejne tak motivovat staty, aby investovaly do projektu udrzitelnych baterii. Dnes nemame NIC Z TOHO, ani USA, kde vladnou v kalifornii fasisti, tak akorat zpusobuji blackouty diky nelogicke podpore elektoaut. A EU nemuze delat nic nez se snazit nutit k inovacim staty, protoze je jasne, ze energeticka zavislost na rope a plynu je proste do budoucna neakceptovatelna.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No vtip je právě v té víře že "jednou to bude". problém je, že elektro auta jsou starší než auta na benzín a na to "jednou" už měly k dispozici 190let a furt nic....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nejprve bychom měli rozvinout zdroj energie, kdy nebudeme závislí, až pak řešit auta.

Ale co mám na myslí, rodinka co jede do jugošky na dovo si teslu s dojezdem 400 nekoupí a v tom co si mohou dovolit budou dobíjet každé dvě, tři hodiny.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Napadlo mě, že u tý diesel Feldy, co má najeto asi 277,5k, spočítám, kolikrát byla „nabíjená“.
• Do nádrže se vejde (zaokrouhluju dolů) 40 litrů.
• Felda žere v průměru (zaokrouhluju lehce nahoru) 5,7l/100km
• Tankuje se vždy plná (a když ne, tak je to jedno, počet prolitých litrů je pořád stejný, u tý baterky se to taky bere jako celý cyklus nabíjení, tedy přes celou kapacitu).

Vychází mi to, že do tý díry někdo zastrčil pistoli s palivem za celou dobu života toho auta, která činí 25 let, bezmála 400×. To mi nepřijde jako nějak velký číslo :). To je tankování jednou za asi 23 dní.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pockej, to je ta felda, co mas jako veterana a vrazil jsi do ni uz 100 litru? A to ma ze startu najeto pres ctvrt mice? Jak to tak ctu, tak mam pocit, ze nefungujou vrakoviste:o)))

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Běžně dáváš sešrotovat auta které mají najeto kolem 300Tkm?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když na to má...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud je to ctvrt stoleti stara, bezcenna a nebezpecna a nicim technicky nebo historicky nezajimava felda, tak bez mrknuti ....

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jako mne je to uplne jedno na co to ma nebo nema. Ale kdybych uz uvazoval o skladovani a slechteni stareho vraku, tak si vyberu nejake Favorita a to bud nejakou netradicni karoserii nebo s netradicni technikou, treba s klimatizaci atd. Aby proste bylo necim zajimave ..... Favorit se da rict, ze byl historicky jakoze prvni zapadni pokrok (byt samozrejme usmevny, prvni opravdove auto, ktere mohlo byt aspon teoreticky srovnavano byla az oktavka), Felda neni nic vic nez facelift Favorita ..... jak rikam, je to jak BTC, NFT apod., proste pokud veri, ze nekdy najde nekoho, kdo mu za to da vic penez, tak necht. Pokud to prodavat nehodla a ma to na jezdeni, tak good luck, z Feldy je mozna dobry tak motor do domaciho traktoru, ale nekde na cestu bych se tim fakt nevydal. A pokud to ma na nejake "tuningove" srazy Feldaru, tak to asi ani nebudu komentovat:o)))

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

„Jako mne je to uplne jedno na co to ma nebo nema.“

Tak proč kolem toho tolik nakecáš? Vybral si Feldu, tak dává dohromady Feldu, Felda je zajímavá právě tím čím je, obyčejné a jednoduché auto, že jich teď jezdí relativně dost, who cares?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ta felda je primárně koníček, nebo dopravní prostředek? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.