CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Telefonní čísla nahradí čísla bankovních účtů. Nové řešení spustí ČNB příští rok

A co když mám těch účtů víc? Co když mám soukromý a firemní? :-) To asi univerzálně moc fungovat nebude...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vždyť je to kravina, v telefonním čísle můžu snadno udělat chybu. V čísle účtu nebo v IBAN jsou checksumy. Navíc na jedno číslo mám víc účtů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Chápu to tak, že si uživatel na jedno číslo u jedné své banky přiřadí jedno číslo účtu a hotovo. Se služebním číslem je holt smůla. Ale ty kontrolní mechanismy jsou fakt špatné. Holt je potřeba posílat jenom na betonově ověřená čísla ze seznamu kontaktů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud vím, tak právě naopak telefonní číslo nemá vůbec žádný mechanismus proti chybě, naopak číslo účtu má modulo 11 takže je detekován jeden překlep v libovolné číslici.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak jako ti dnes někdo omylem zavolá, zítra ti někdo omylem pošle peníze. To má něco do sebe, ne? :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ani ne, ze zákona jsi povinen situaci napravit a peníze poslat zpět.
Pokud to neuděláš, vystavuješ se problémům jako krádež, nedovolené obohacování atd. Záleží na výši částky a na tom, jak se k tomu postavíš.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to čekám velikou "zábavu". Jak už tu zmiňují jiní, tak žádná validace na překlepy. A to se i u "normálního" ČÚ stane, že se někdo upíše tak, že to projde, nebo se překoukne a opíše jiné číslo...
Myslím si, že při takovém zjednodušení to bude zkoušet spousta šmejdů nějak využít a obohatit se...
Ale třeba to má ČNB vymyšlené...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Za me to aspiruje na blbost roku. Misto jednoho cisla se bude pouzivat jine, ovsem s vetsi moznosti chyby. Navic nechapu tu dnesni demenci fixovat vse na telefonni cislo, ktere si sam nepridelim a musim se s tim spolehat na nekterou z mala vesmes pochybnych firem. Recyklace telefonnich cisle operatoru v tom taky asi nadela peknou paseku.
Dovolim si lehce zavestit: Predpokladam, ze se casem najdou firmy, co budou zakazniky "nutit" platit timto zpusobem, aby je pak mohli obtezovat volanim.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jak už psali ostatní, přijde mně to jako totální blbost, ale už jsem o tom četl i jinde a tam psali, že je to inspirováno zahraničím, kde to tak již funguje... nejsem si teď jistý, ale byla snad také zmiňované Slovensko.
Každopádně já budu nadále používat číslo účtu a jestli bude chtít někdo něco zaplatit přes tel. číslo, tak má smůlu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak protože tento systém používám, mám k tomu co říct.
1. díky tomu, že Česko je ze světového hlediska miniaturní a má korunové clearingové centrum, tak je zaslání z účtu na účet v CZK primitivní. Jedno blbé číslo a kod banky. Ale v jiných zemích to tak není. Je to otřes.. USA, v době kdy USA vládli v Rusku zavedli stejný systém..založený na SWIFTU.
V těchto zemích je platba na bázi telefonního čísla prakticky nutnost, pokud chcete něco rychle a jednoduše.
Když máte více bank a více účtů, systém pracuje tak, že v registru máte k telefonnímu číslu přiřazený bankovní účet /nebo platební kartu/ , který si vyberete. Ten je primární a zároveň jediný. Kdokoli nebo vy sám z jakékoli domácí banky vám pak může na telefonní číslo poslat peníze. Ty se připíší na váš napárovaný účet nebo platební kartu. Pozor v jiných zemích to ne vždy funguje tak, že máte účet a k němu se vydávají karty. To je v české tradici. Oni Vám prostě mohou pouze vydat kartu a ta sama je tím účtem.. Naopak mohou i otevřít účet a k němu vydávat platební nástroje..
Je to pohodlné, když třeba obchodník nepřijímá karty.. pošlete mu útratu v nouzi na telefon,a nemusíte mýt nádobí, protože nemáte hotovost, nebo na QR kod, ale to je jiná služba a tu v česku už znáte. Aspoň myslím..
Česko je holt poněkud jednodušší teritorium pokud jde o bankovnictví.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.