Telltale Games údajně po 15 letech nahradí svůj herní engine za Unity
Od roku 2004 – dávno před The Walking Dead, dokonce dávno před Sam & Max Save the World – používalo studio Telltale Games pro své hry stejný engine: Telltale Tool. Pochopitelně v průběhu let dostával několik přikrášlení, už po dlouhou dobu se však ukazoval jako nedostačující a zbytečně zatěžující vývoj.
Tomu by se však do budoucna mohlo studio vyhnout, protože původně drby o možné výměně nabraly na váze se zprávou Variety, jehož zdroje potvrzují, že Telltale Tool bude nahrazen Unity.
Poprvé studio své schopnosti s enginem předvede ve svém chystaném podání Stranger Things. Přechod konkrétně k Unity byl zvěstovaný už dlouho. Jednak se v nabídce pracovních příležitostí ve studiu objevila pozice „programátora s praxí v Unity“ a podle mnohých hraje roli i skutečnost, že jedním z členů představenstva je John Riccitiello, šéf Unity.
Nový engine přichází v době, kdy Telltale prochází krizí. Koncem minulého roku propustilo 90 svých zaměstnanců (cca čtvrtinu celého týmu) s odůvodněním, že studio se nyní bude soustředit na méně, více kvalitních her. To však lze číst i jako nevalný úspěch jejich předchozích titulů jako Guardians of Galaxy, o jehož prodejích informace sice nejsou, recenze však příliš příznivé nebyly.
V nedávné době se také objevily zprávy, že spoluzakladatel a bývalý šéf společnosti, Kevin Bruner, se rozhodl Telltale Games soudit (mimo jiné) pro porušení smlouvy. Nabízí se tedy otázka, zda studio zvládne pracovat s novou neznámou a bude zachráněno, nebo jestli jej naopak přivede ke dnu (nebo zda jen vše vidíme přehnaně pesimisticky).
Diskuse ke článku Telltale Games údajně po 15 letech nahradí svůj herní engine za Unity