Japonci jsou skutecne jini... je to videt na jejich pobockach (zakladnach) Nintenda Japan, Capcom Japan... ktere treba nejsou schopne pochopit, ze videa na youtube jejich her jsou pro ne uzasna reklama. Misto toho berou monetizaci z videii lidem, ktere to zivi a aktivne je tak donuti vubec Nintendo konzole nehrat. To je proste na hlavu padle. Jakakoliv prace s komunitou je pro ne proste sproste slovo, pro ty spolecnosti jste zkratka jen zakaznik, ktery si neco koupil a dal je nezajimate.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Japonci jsou skutecne jini...
Solitary https://cdr.cz/profil/solitary
17. 5. 2015 - 09:11https://cdr.cz/clanek/tema-hadky-konami-vs-kojima/diskuseJaponci jsou skutecne jini... je to videt na jejich pobockach (zakladnach) Nintenda Japan, Capcom Japan... ktere treba nejsou schopne pochopit, ze videa na youtube jejich her jsou pro ne uzasna reklama. Misto toho berou monetizaci z videii lidem, ktere to zivi a aktivne je tak donuti vubec Nintendo konzole nehrat. To je proste na hlavu padle. Jakakoliv prace s komunitou je pro ne proste sproste slovo, pro ty spolecnosti jste zkratka jen zakaznik, ktery si neco koupil a dal je nezajimate.https://cdr.cz/clanek/tema-hadky-konami-vs-kojima/diskuse#comment-783390
+
vskutku, Japonci se vyvíjeli v úplně jiném kulturním prostředí než naše západní společnost, proto taky mají jiné hodnoty a měřítka.A jelikož to všechno vidí trochu jinak, tak je i jejich tvorba dost odlišná... nemyslím si,že by jsme měli soudit jejich hry a prostředí dle našich standartů ("je to padlé na hlavu")
Když si chce člověk zahrat jejich hru, tak s tím musí přijmout i tu "omáčku okolo" a je potřeba to akceptovat.
Celkem chápu, proč nechcou své hry vidět na youtube. Naše západní hry se vykrádají navzájem a kromě pár čestných vyjímek se téměř nikdy nedá mluvit o originalitě. (Většina stříleček je kopie Call of Duty, atd.)
Zatímco Japonci nemají ve zvyku vydávat hry jak na běžícím pásu, spíše mezi jednotlivými díly série je pár let pauza, aby do své hry stihli vložit něco originálního. A když se pak v Youtube videích rozebírají jejich hry, tak mají strach, aby jejich know-how neinspirovalo konkurenci. Z našeho pohledu je to zbytečný strach, protože víme, že u nás se všichni vykrádají a kopírují navzájem... ale oni očividně mají jiný názor na věc (přinejmenším se nesnaží kopírovat okatě ^_^ ). Proto taky z jejich krajů přichází tolik "nových" a "originálních" počinů a naši společnost znuděnou ohranou omáčkou to láká.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
vskutku, Japonci se vyvíjeli
Psycho Mantis https://cdr.cz/profil/psycho-mantis
17. 5. 2015 - 13:03https://cdr.cz/clanek/tema-hadky-konami-vs-kojima/diskusevskutku, Japonci se vyvíjeli v úplně jiném kulturním prostředí než naše západní společnost, proto taky mají jiné hodnoty a měřítka.A jelikož to všechno vidí trochu jinak, tak je i jejich tvorba dost odlišná... nemyslím si,že by jsme měli soudit jejich hry a prostředí dle našich standartů ("je to padlé na hlavu")
Když si chce člověk zahrat jejich hru, tak s tím musí přijmout i tu "omáčku okolo" a je potřeba to akceptovat.
Celkem chápu, proč nechcou své hry vidět na youtube. Naše západní hry se vykrádají navzájem a kromě pár čestných vyjímek se téměř nikdy nedá mluvit o originalitě. (Většina stříleček je kopie Call of Duty, atd.)
Zatímco Japonci nemají ve zvyku vydávat hry jak na běžícím pásu, spíše mezi jednotlivými díly série je pár let pauza, aby do své hry stihli vložit něco originálního. A když se pak v Youtube videích rozebírají jejich hry, tak mají strach, aby jejich know-how neinspirovalo konkurenci. Z našeho pohledu je to zbytečný strach, protože víme, že u nás se všichni vykrádají a kopírují navzájem... ale oni očividně mají jiný názor na věc (přinejmenším se nesnaží kopírovat okatě ^_^ ). Proto taky z jejich krajů přichází tolik "nových" a "originálních" počinů a naši společnost znuděnou ohranou omáčkou to láká.https://cdr.cz/clanek/tema-hadky-konami-vs-kojima/diskuse#comment-783402
+
Nejak nevidim souvilost mezi tvoji obhajobou a realnym problemem... co ma spolecneho nejake okopirovavani s tim, ze ty spolecnosti aktivne potiraji jakoukoliv komunitni tvorbu. Rozebirani her v youtube videiich? Opravdu jsi tak naivni, ze si myslis, ze nekdo, kdo by potencialne chtel okopirovat princip hry k tomu potrebuje nejake youtube video? Vsak to s tim nema nic spolecneho... cele je to ciste copyright problem, nic vic za tim nehledej. A akceptovat to samozrejme potreba neni, s takovou bychom se totiz nikdy nikam nepohnuli.
Navic si to taky dost barvis na ruzovo, tvrdit jak jsou japonci desne originalni a jako protipol zminit CoD, to je cista demagogie (vetsina FPS jinak skutecne kopie CoD neni, to nevim kam na tohle chodis, zkus si na steamu vyfiltrovat FPS tituly a projdi si prvni stranku, co ti to vybleje... ani jeden titul mi teda CoD nepripomina). Existuje spousta kvalitniho obsahu pochazejiciho ze zapadu, stejne jako existuje spousta odpadu z vychodu. Rozdil je akorat v tom, ze zapad produkuje vic veci, ale to ne proto, ze by nepremyslel a chrlil (az na nektere vyjimky), ale proto ze jde o vetsi trh. V podstate tu srovnavame severni ameriku a evropu vs japonsko (takze v podstate dva kontinenty vs jeden stat). Navic spousta toho odpadu z vychodu se snaze odfiltruje (a spousta toho ani neni urcena pro nas trh), takze zde nemaji takovy (az zadny) dopad.
Tvuj argument je velmi podobny dnesni dobe, kdy si kazdy stezuje, ze "ty filmy" dnes za nic nestoji, pricemz se nijak neobtezuje zjistovat a koukat na cokoliv jineho nez prave tu soucasnou mainstreamovou tvorbu, kterou pritom kritizuje.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Nejak nevidim souvilost mezi
Solitary https://cdr.cz/profil/solitary
18. 5. 2015 - 02:26https://cdr.cz/clanek/tema-hadky-konami-vs-kojima/diskuseNejak nevidim souvilost mezi tvoji obhajobou a realnym problemem... co ma spolecneho nejake okopirovavani s tim, ze ty spolecnosti aktivne potiraji jakoukoliv komunitni tvorbu. Rozebirani her v youtube videiich? Opravdu jsi tak naivni, ze si myslis, ze nekdo, kdo by potencialne chtel okopirovat princip hry k tomu potrebuje nejake youtube video? Vsak to s tim nema nic spolecneho... cele je to ciste copyright problem, nic vic za tim nehledej. A akceptovat to samozrejme potreba neni, s takovou bychom se totiz nikdy nikam nepohnuli.
Navic si to taky dost barvis na ruzovo, tvrdit jak jsou japonci desne originalni a jako protipol zminit CoD, to je cista demagogie (vetsina FPS jinak skutecne kopie CoD neni, to nevim kam na tohle chodis, zkus si na steamu vyfiltrovat FPS tituly a projdi si prvni stranku, co ti to vybleje... ani jeden titul mi teda CoD nepripomina). Existuje spousta kvalitniho obsahu pochazejiciho ze zapadu, stejne jako existuje spousta odpadu z vychodu. Rozdil je akorat v tom, ze zapad produkuje vic veci, ale to ne proto, ze by nepremyslel a chrlil (az na nektere vyjimky), ale proto ze jde o vetsi trh. V podstate tu srovnavame severni ameriku a evropu vs japonsko (takze v podstate dva kontinenty vs jeden stat). Navic spousta toho odpadu z vychodu se snaze odfiltruje (a spousta toho ani neni urcena pro nas trh), takze zde nemaji takovy (az zadny) dopad.
Tvuj argument je velmi podobny dnesni dobe, kdy si kazdy stezuje, ze "ty filmy" dnes za nic nestoji, pricemz se nijak neobtezuje zjistovat a koukat na cokoliv jineho nez prave tu soucasnou mainstreamovou tvorbu, kterou pritom kritizuje. https://cdr.cz/clanek/tema-hadky-konami-vs-kojima/diskuse#comment-783486
+
vskutku jsem nechtěl srovnávat hromady odpadu západní společnosti s pár výjimečnými hrami z východu.
A ten váš argument o hrách na steamu není moc dobrý, protože spíše podporuji moji hypotézu.
Mezi prvníma 20 top FPS hrami je 8x kopírovačka zombie survival her, další 4 jsou různé verze Counter-Strike, a zbytek jsou většinou Call of Duty a jejich kopie (ať už se to jmenuje ARMA nebo Payday a nebo cokoliv jiného)
*pokud jste se řídil srovnáním "dle novinek", tak vskutku máte částečně pravdu a ty moc nepřipomínájí slavné hry, ale taky se nedá říct, že by to byly "dobré" hry, v absolutní většině případů se jedná o ten tzv. "odpad" (Grass Simulator, atd.) a nebo o DLC (rozšíření předchozích her)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"videa na youtube jejich her jsou pro ne uzasna reklama. Misto toho berou monetizaci z videii lidem, ktere to zivi a aktivne je tak donuti vubec Nintendo konzole nehrat."
Prostě zásadně nesouhlasím s tímhle názorem. Ať už nechcete, aby se široká veřejnost inspirovala vaši hrou, a nebo prostě jednáte z obyčejných lidských pohnutek (nechcete, ať někdo vydělává na vašem díle), tak nikdo nemá právo vydělávat na produktu někoho jiného.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
vskutku jsem nechtěl
Psycho Mantis https://cdr.cz/profil/psycho-mantis
18. 5. 2015 - 18:39https://cdr.cz/clanek/tema-hadky-konami-vs-kojima/diskusevskutku jsem nechtěl srovnávat hromady odpadu západní společnosti s pár výjimečnými hrami z východu.
A ten váš argument o hrách na steamu není moc dobrý, protože spíše podporuji moji hypotézu.
Mezi prvníma 20 top FPS hrami je 8x kopírovačka zombie survival her, další 4 jsou různé verze Counter-Strike, a zbytek jsou většinou Call of Duty a jejich kopie (ať už se to jmenuje ARMA nebo Payday a nebo cokoliv jiného)
*pokud jste se řídil srovnáním "dle novinek", tak vskutku máte částečně pravdu a ty moc nepřipomínájí slavné hry, ale taky se nedá říct, že by to byly "dobré" hry, v absolutní většině případů se jedná o ten tzv. "odpad" (Grass Simulator, atd.) a nebo o DLC (rozšíření předchozích her)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"videa na youtube jejich her jsou pro ne uzasna reklama. Misto toho berou monetizaci z videii lidem, ktere to zivi a aktivne je tak donuti vubec Nintendo konzole nehrat."
Prostě zásadně nesouhlasím s tímhle názorem. Ať už nechcete, aby se široká veřejnost inspirovala vaši hrou, a nebo prostě jednáte z obyčejných lidských pohnutek (nechcete, ať někdo vydělává na vašem díle), tak nikdo nemá právo vydělávat na produktu někoho jiného.https://cdr.cz/clanek/tema-hadky-konami-vs-kojima/diskuse#comment-783789
+
Tak jestli povazujes ARMA za kopii Call of Duty, tak se zde asi nemame o cem bavit, protoze by to skoncilo hadkou, jelikoz dle tveho nazoru je asi kazda (valecna) strilecka kopie Call of Duty. Nic to nemeni na tom, ze ARMA vychazi z Operace Flashpoint, ktera vysla dobre 3 roky pred prvni dilem Call of Duty. A samozrejme ten maly detail, ze jde zanrove o naprosto odlisne hry. To same samozrejme plati pro Payday. Jedine s cim se da souhlasit je, ze zombie tematika je hodne omilana... ale zaroven plati, ze spousta her ma velmi odlisny pristup. I mezi zanrove podobnymi dily jsou casto diametralni rozdily. Protoze zatimco DayZ se snazi byt realisticka zombie survival akce, tak treba takove 7 days to die na to jde praveze naopak a inspiraci hleda v Minecraftu s realnejsi fyzikou.
No, vydelavat na produktu nekoho jineho... to taky neni tak cernobile jak to kreslis. Vydelava muzikant, co hraje na Fender kytaru, na produktu Fender? Asi tezko... s hrami, resp. s ruznymi youtube videii o hrach (od Lets Plays, az po improvizacni komedii)... je to mnohdy velmi podobne. Dalo by se totiz tvrdit, ze vznikle video je samo o sobe nove dilo a hra je pouze nastrojem k jeho vzniku...
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Tak jestli povazujes ARMA za
Solitary https://cdr.cz/profil/solitary
18. 5. 2015 - 19:55https://cdr.cz/clanek/tema-hadky-konami-vs-kojima/diskuseTak jestli povazujes ARMA za kopii Call of Duty, tak se zde asi nemame o cem bavit, protoze by to skoncilo hadkou, jelikoz dle tveho nazoru je asi kazda (valecna) strilecka kopie Call of Duty. Nic to nemeni na tom, ze ARMA vychazi z Operace Flashpoint, ktera vysla dobre 3 roky pred prvni dilem Call of Duty. A samozrejme ten maly detail, ze jde zanrove o naprosto odlisne hry. To same samozrejme plati pro Payday. Jedine s cim se da souhlasit je, ze zombie tematika je hodne omilana... ale zaroven plati, ze spousta her ma velmi odlisny pristup. I mezi zanrove podobnymi dily jsou casto diametralni rozdily. Protoze zatimco DayZ se snazi byt realisticka zombie survival akce, tak treba takove 7 days to die na to jde praveze naopak a inspiraci hleda v Minecraftu s realnejsi fyzikou.
No, vydelavat na produktu nekoho jineho... to taky neni tak cernobile jak to kreslis. Vydelava muzikant, co hraje na Fender kytaru, na produktu Fender? Asi tezko... s hrami, resp. s ruznymi youtube videii o hrach (od Lets Plays, az po improvizacni komedii)... je to mnohdy velmi podobne. Dalo by se totiz tvrdit, ze vznikle video je samo o sobe nove dilo a hra je pouze nastrojem k jeho vzniku... https://cdr.cz/clanek/tema-hadky-konami-vs-kojima/diskuse#comment-783822
+
:FACEPALM:
tak samozřejmě jsem použil NADSÁZKU ve svém příspěvku. Logicky ne každá FPS kopíruje Call of Duty... některé střílečky kopírují i jiné hry než CoD :-P
nicméně i u toho ARMA by se dali najít společné prvky i s CoD.
A měl by jste přestat do diskuze tahat vyjímky... ano, vskutku se dají najít i "originální" zombie survival akce, ale to jsou vyjímky (BTW originální nutně neznamená dobrý!!) . Prakticky všechny herní žánry mají své originální vyjímky.... ale to nic nemění na tom, že veškerý většinový zbytek her jenom slepě kopíruje.
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
:FACEPALM:
Psycho Mantis https://cdr.cz/profil/psycho-mantis
18. 5. 2015 - 23:06https://cdr.cz/clanek/tema-hadky-konami-vs-kojima/diskuse:FACEPALM:
tak samozřejmě jsem použil NADSÁZKU ve svém příspěvku. Logicky ne každá FPS kopíruje Call of Duty... některé střílečky kopírují i jiné hry než CoD :-P
nicméně i u toho ARMA by se dali najít společné prvky i s CoD.
A měl by jste přestat do diskuze tahat vyjímky... ano, vskutku se dají najít i "originální" zombie survival akce, ale to jsou vyjímky (BTW originální nutně neznamená dobrý!!) . Prakticky všechny herní žánry mají své originální vyjímky.... ale to nic nemění na tom, že veškerý většinový zbytek her jenom slepě kopíruje.https://cdr.cz/clanek/tema-hadky-konami-vs-kojima/diskuse#comment-783855
+
Ja si to proste nemyslim, nemyslim si, ze zminuji vyjimky a ze vetsina jsou kopie. Naopak jsem toho nazoru, ze pouze mensinova cast herniho prumyslu je neoriginalni kopii jinych titulu. Ale hlavnim tematem nasi diskuze bylo to, ze japonci maji herni travu zelenejsi... coz proste nevidim jako fakt podlozeny na realnych zakladech. Tvuj nickname samozrejme nasvedcuje moznou zaujatost, ale faktem zustava, ze spousta popularnich japonskych her nejsou zadne originalni vyjimecnosti, ale zkratka jen kvalitni hry, ktere doznali uznani. A to same zde plati i pro zapadni tvorbu, samozrejme ne kazdy titul je nutne stoprocentni original, ale tvrdit jak vetsina jen slepe kopiruje je opet demagogie.
A spolecne prvky s CoD muze mit ARMA mozna tak na obecne rovine... ano, obe hry jsou o valceni, jsou tam zbrane a z vetsi casti se da mluvit v obou pripadech o 1st person akci (ackoliv ARMA ma i 3rd person view), zde spolecne prvky konci. Pokud chces i nadale tvrdit neco jineho, tak zrejme znas obe hry jen z obrazku. Tyto hry jsou totiz na spektru akcnich valecnych her na uplne opacnych koncich.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Ja si to proste nemyslim,
Solitary https://cdr.cz/profil/solitary
19. 5. 2015 - 17:11https://cdr.cz/clanek/tema-hadky-konami-vs-kojima/diskuseJa si to proste nemyslim, nemyslim si, ze zminuji vyjimky a ze vetsina jsou kopie. Naopak jsem toho nazoru, ze pouze mensinova cast herniho prumyslu je neoriginalni kopii jinych titulu. Ale hlavnim tematem nasi diskuze bylo to, ze japonci maji herni travu zelenejsi... coz proste nevidim jako fakt podlozeny na realnych zakladech. Tvuj nickname samozrejme nasvedcuje moznou zaujatost, ale faktem zustava, ze spousta popularnich japonskych her nejsou zadne originalni vyjimecnosti, ale zkratka jen kvalitni hry, ktere doznali uznani. A to same zde plati i pro zapadni tvorbu, samozrejme ne kazdy titul je nutne stoprocentni original, ale tvrdit jak vetsina jen slepe kopiruje je opet demagogie.
A spolecne prvky s CoD muze mit ARMA mozna tak na obecne rovine... ano, obe hry jsou o valceni, jsou tam zbrane a z vetsi casti se da mluvit v obou pripadech o 1st person akci (ackoliv ARMA ma i 3rd person view), zde spolecne prvky konci. Pokud chces i nadale tvrdit neco jineho, tak zrejme znas obe hry jen z obrazku. Tyto hry jsou totiz na spektru akcnich valecnych her na uplne opacnych koncich.https://cdr.cz/clanek/tema-hadky-konami-vs-kojima/diskuse#comment-784137
+
a ještě k té celé kauze: nedivil bych se, kdyby H.Kojima odešel od Konami nadobro, však taky cca od roku 2011 několikrát opakoval, že by si už chtěl odpočinout od série Metal Gear. Nakonec ho ale vždy přesvědčili, ať udělá další díl.
Pravděpodobně to bude hlavní důvod, proč se Kojima už nedokázal s Konami domluvit (kdyby opravdu chtěl pokračovat ve vývoji, tak by se určitě nějak domluvili)
a ví někdo, jak je to vlastně s Metal Gear značkou? Kdo to vlastní? Kojima a nebo Konami?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
a ještě k té celé kauze:
Psycho Mantis https://cdr.cz/profil/psycho-mantis
17. 5. 2015 - 13:08https://cdr.cz/clanek/tema-hadky-konami-vs-kojima/diskusea ještě k té celé kauze: nedivil bych se, kdyby H.Kojima odešel od Konami nadobro, však taky cca od roku 2011 několikrát opakoval, že by si už chtěl odpočinout od série Metal Gear. Nakonec ho ale vždy přesvědčili, ať udělá další díl.
Pravděpodobně to bude hlavní důvod, proč se Kojima už nedokázal s Konami domluvit (kdyby opravdu chtěl pokračovat ve vývoji, tak by se určitě nějak domluvili)
a ví někdo, jak je to vlastně s Metal Gear značkou? Kdo to vlastní? Kojima a nebo Konami?https://cdr.cz/clanek/tema-hadky-konami-vs-kojima/diskuse#comment-783408
+
Japonci jsou skutecne jini... je to videt na jejich pobockach (zakladnach) Nintenda Japan, Capcom Japan... ktere treba nejsou schopne pochopit, ze videa na youtube jejich her jsou pro ne uzasna reklama. Misto toho berou monetizaci z videii lidem, ktere to zivi a aktivne je tak donuti vubec Nintendo konzole nehrat. To je proste na hlavu padle. Jakakoliv prace s komunitou je pro ne proste sproste slovo, pro ty spolecnosti jste zkratka jen zakaznik, ktery si neco koupil a dal je nezajimate.
vskutku, Japonci se vyvíjeli v úplně jiném kulturním prostředí než naše západní společnost, proto taky mají jiné hodnoty a měřítka.A jelikož to všechno vidí trochu jinak, tak je i jejich tvorba dost odlišná... nemyslím si,že by jsme měli soudit jejich hry a prostředí dle našich standartů ("je to padlé na hlavu")
Když si chce člověk zahrat jejich hru, tak s tím musí přijmout i tu "omáčku okolo" a je potřeba to akceptovat.
Celkem chápu, proč nechcou své hry vidět na youtube. Naše západní hry se vykrádají navzájem a kromě pár čestných vyjímek se téměř nikdy nedá mluvit o originalitě. (Většina stříleček je kopie Call of Duty, atd.)
Zatímco Japonci nemají ve zvyku vydávat hry jak na běžícím pásu, spíše mezi jednotlivými díly série je pár let pauza, aby do své hry stihli vložit něco originálního. A když se pak v Youtube videích rozebírají jejich hry, tak mají strach, aby jejich know-how neinspirovalo konkurenci. Z našeho pohledu je to zbytečný strach, protože víme, že u nás se všichni vykrádají a kopírují navzájem... ale oni očividně mají jiný názor na věc (přinejmenším se nesnaží kopírovat okatě ^_^ ). Proto taky z jejich krajů přichází tolik "nových" a "originálních" počinů a naši společnost znuděnou ohranou omáčkou to láká.
Nejak nevidim souvilost mezi tvoji obhajobou a realnym problemem... co ma spolecneho nejake okopirovavani s tim, ze ty spolecnosti aktivne potiraji jakoukoliv komunitni tvorbu. Rozebirani her v youtube videiich? Opravdu jsi tak naivni, ze si myslis, ze nekdo, kdo by potencialne chtel okopirovat princip hry k tomu potrebuje nejake youtube video? Vsak to s tim nema nic spolecneho... cele je to ciste copyright problem, nic vic za tim nehledej. A akceptovat to samozrejme potreba neni, s takovou bychom se totiz nikdy nikam nepohnuli.
Navic si to taky dost barvis na ruzovo, tvrdit jak jsou japonci desne originalni a jako protipol zminit CoD, to je cista demagogie (vetsina FPS jinak skutecne kopie CoD neni, to nevim kam na tohle chodis, zkus si na steamu vyfiltrovat FPS tituly a projdi si prvni stranku, co ti to vybleje... ani jeden titul mi teda CoD nepripomina). Existuje spousta kvalitniho obsahu pochazejiciho ze zapadu, stejne jako existuje spousta odpadu z vychodu. Rozdil je akorat v tom, ze zapad produkuje vic veci, ale to ne proto, ze by nepremyslel a chrlil (az na nektere vyjimky), ale proto ze jde o vetsi trh. V podstate tu srovnavame severni ameriku a evropu vs japonsko (takze v podstate dva kontinenty vs jeden stat). Navic spousta toho odpadu z vychodu se snaze odfiltruje (a spousta toho ani neni urcena pro nas trh), takze zde nemaji takovy (az zadny) dopad.
Tvuj argument je velmi podobny dnesni dobe, kdy si kazdy stezuje, ze "ty filmy" dnes za nic nestoji, pricemz se nijak neobtezuje zjistovat a koukat na cokoliv jineho nez prave tu soucasnou mainstreamovou tvorbu, kterou pritom kritizuje.
vskutku jsem nechtěl srovnávat hromady odpadu západní společnosti s pár výjimečnými hrami z východu.
A ten váš argument o hrách na steamu není moc dobrý, protože spíše podporuji moji hypotézu.
Mezi prvníma 20 top FPS hrami je 8x kopírovačka zombie survival her, další 4 jsou různé verze Counter-Strike, a zbytek jsou většinou Call of Duty a jejich kopie (ať už se to jmenuje ARMA nebo Payday a nebo cokoliv jiného)
*pokud jste se řídil srovnáním "dle novinek", tak vskutku máte částečně pravdu a ty moc nepřipomínájí slavné hry, ale taky se nedá říct, že by to byly "dobré" hry, v absolutní většině případů se jedná o ten tzv. "odpad" (Grass Simulator, atd.) a nebo o DLC (rozšíření předchozích her)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"videa na youtube jejich her jsou pro ne uzasna reklama. Misto toho berou monetizaci z videii lidem, ktere to zivi a aktivne je tak donuti vubec Nintendo konzole nehrat."
Prostě zásadně nesouhlasím s tímhle názorem. Ať už nechcete, aby se široká veřejnost inspirovala vaši hrou, a nebo prostě jednáte z obyčejných lidských pohnutek (nechcete, ať někdo vydělává na vašem díle), tak nikdo nemá právo vydělávat na produktu někoho jiného.
Tak jestli povazujes ARMA za kopii Call of Duty, tak se zde asi nemame o cem bavit, protoze by to skoncilo hadkou, jelikoz dle tveho nazoru je asi kazda (valecna) strilecka kopie Call of Duty. Nic to nemeni na tom, ze ARMA vychazi z Operace Flashpoint, ktera vysla dobre 3 roky pred prvni dilem Call of Duty. A samozrejme ten maly detail, ze jde zanrove o naprosto odlisne hry. To same samozrejme plati pro Payday. Jedine s cim se da souhlasit je, ze zombie tematika je hodne omilana... ale zaroven plati, ze spousta her ma velmi odlisny pristup. I mezi zanrove podobnymi dily jsou casto diametralni rozdily. Protoze zatimco DayZ se snazi byt realisticka zombie survival akce, tak treba takove 7 days to die na to jde praveze naopak a inspiraci hleda v Minecraftu s realnejsi fyzikou.
No, vydelavat na produktu nekoho jineho... to taky neni tak cernobile jak to kreslis. Vydelava muzikant, co hraje na Fender kytaru, na produktu Fender? Asi tezko... s hrami, resp. s ruznymi youtube videii o hrach (od Lets Plays, az po improvizacni komedii)... je to mnohdy velmi podobne. Dalo by se totiz tvrdit, ze vznikle video je samo o sobe nove dilo a hra je pouze nastrojem k jeho vzniku...
:FACEPALM:
tak samozřejmě jsem použil NADSÁZKU ve svém příspěvku. Logicky ne každá FPS kopíruje Call of Duty... některé střílečky kopírují i jiné hry než CoD :-P
nicméně i u toho ARMA by se dali najít společné prvky i s CoD.
A měl by jste přestat do diskuze tahat vyjímky... ano, vskutku se dají najít i "originální" zombie survival akce, ale to jsou vyjímky (BTW originální nutně neznamená dobrý!!) . Prakticky všechny herní žánry mají své originální vyjímky.... ale to nic nemění na tom, že veškerý většinový zbytek her jenom slepě kopíruje.
Ja si to proste nemyslim, nemyslim si, ze zminuji vyjimky a ze vetsina jsou kopie. Naopak jsem toho nazoru, ze pouze mensinova cast herniho prumyslu je neoriginalni kopii jinych titulu. Ale hlavnim tematem nasi diskuze bylo to, ze japonci maji herni travu zelenejsi... coz proste nevidim jako fakt podlozeny na realnych zakladech. Tvuj nickname samozrejme nasvedcuje moznou zaujatost, ale faktem zustava, ze spousta popularnich japonskych her nejsou zadne originalni vyjimecnosti, ale zkratka jen kvalitni hry, ktere doznali uznani. A to same zde plati i pro zapadni tvorbu, samozrejme ne kazdy titul je nutne stoprocentni original, ale tvrdit jak vetsina jen slepe kopiruje je opet demagogie.
A spolecne prvky s CoD muze mit ARMA mozna tak na obecne rovine... ano, obe hry jsou o valceni, jsou tam zbrane a z vetsi casti se da mluvit v obou pripadech o 1st person akci (ackoliv ARMA ma i 3rd person view), zde spolecne prvky konci. Pokud chces i nadale tvrdit neco jineho, tak zrejme znas obe hry jen z obrazku. Tyto hry jsou totiz na spektru akcnich valecnych her na uplne opacnych koncich.
a ještě k té celé kauze: nedivil bych se, kdyby H.Kojima odešel od Konami nadobro, však taky cca od roku 2011 několikrát opakoval, že by si už chtěl odpočinout od série Metal Gear. Nakonec ho ale vždy přesvědčili, ať udělá další díl.
Pravděpodobně to bude hlavní důvod, proč se Kojima už nedokázal s Konami domluvit (kdyby opravdu chtěl pokračovat ve vývoji, tak by se určitě nějak domluvili)
a ví někdo, jak je to vlastně s Metal Gear značkou? Kdo to vlastní? Kojima a nebo Konami?
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.